Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 07 mar 2017 10:01

Keezx schreef:De de zuidoever is eigenlijk 1 lange rij campings, echt tientallen.
Er is vast wel een site waar je wat info kan vinden.
Volgens mij wel een beetje te veel van het goede, niet?
Fietsen rond zo'n meer is leuk, maar veel te druk, niet leuk meer.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 mar 2017 21:14

hopjes schreef:Iemand nog goede tips voor een fietshotel omgeving Annecy/zuidkant meer van annecy?
verleden jaar (voor de 3° maal) in hotel les chataigniers in st-jorioz gelogeerd. We zaten met 7 man in een appartement helemaal op de top van het domein met fantastisch uitzicht over het meer en de bergen. 4 slaapkamers, 4 badkamers, 3 tv's, een grote keuken en een grote living allemaal voor de prijs in half pension met heel goed ontbijt van 1880 euro of zowat 260 euro/pers.
Indien je met 2 personen en eventueel kind bent kun je ook in het hotel logeren maar daar zijn de kamers meer op zijn frans, dus iets minder ruim en luxueus. Hotel heeft ook mooi verwarmd buitenzwembad en kleine wellness met binnenzwembadje.
Ook vriendelijke bediening, avondeten is goed.
Het hotel is ook ideaal gelegen voor de uitstappen per fiets en op 1 km van het fietspad en 1,5 km van het meer en een strand met taverne.
Annecy te bereiken per fiets langs fietspad op 8 kms.
Hebben o.a. de semnoz, de arpettaz, col de forclaz de montmin en de helling vlak aan het hotel, de col de leschaux langs 3 verschillende zijden opgefietst + verplaatsing van 50 kms gemaakt om de col de la madeleine te fietsen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 28 mar 2017 13:17

Thx! Zojuist bevestiging van boeking ontvangen voor 1e week September :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2017 18:29

Wie kan een goede camping aanraden op basis van de volgende eisen

Need to haves

- kindvriendelijk
- middelgrote camping
- aan het meer
- liefst gemêleerd publiek d.w.z. niet alleen maar Hollanders
- ruime schaduwrijke plaatsen
- gunstige ligging voor klimmen

Nice to have

- speeltoestellen
- zwembad

Is reserveren in deze regio nodig eind juli?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 05 jun 2017 18:52

Wij hebben enkele jaren geleden tijdens de tour op camping La Ravoir gestaan in de buurt van Doussard (zuidzijde meer). Prima rustige camping met goede voorzieningen. Niet te klein maar ook weer niet te massaal. Prima fietsgebied overigens.
Reserveren weet ik niet, was toen tijdens een tour TT om het meer, waardoor er veel toeristen waren. Annecy is trouwens een fraaie stad om gezellig een drankje te doen met leuke live muziek op de achtergrond.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Helen
Forum-lid
Berichten: 323
Lid geworden op: 11 sep 2011 18:28
Locatie: Amsterdam

Helen 05 jun 2017 21:40

Afgelopen twee jaren in St Jorioz, le solitaire du lac geweest (deels ook omdat ik er als kind ook was geweest). Ik schat een kleine 100 plaatsen, veel schaduw, direct aan het meer met ligweide en eenvoudig speeltuintje. Waterfiets verhuur op loopafstand. Geen zwembad of ander vertier, wel een natuurzwembad op loopafstand (zwemmen in het meer met toezicht, afgezet met lijnen en ik dacht ook met glijbaan. Camping heeft eenvoudig maar schoon sanitair. Wellicht iets te basic voor jouw wensen. Reserveren zou ik wel doen, tenzij je weet dat je op een dag aankomt waarop velen vertrekken ( bijv. zaterdagochtend).
Als je voor de westkant van het meer kiest, let dan op of je eerst de weg moet oversteken voordat je bij het meer bent. Westkant is gunstig voor le Semnoz. De zuidelijke punt geeft de meeste keuze. Oostkant is weer gunstiger voor bijvoorbeeld Col des Araviz (zeker doen!).
Ik zal trouwens mijn ritjes van afgelopen jaren nog in dit topic zetten.
Succes met je zoektocht en veel plezier met de voorpret ;-)

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jun 2017 12:45

havana schreef: 05 jun 2017 18:29 Wie kan een goede camping aanraden op basis van de volgende eisen

Need to haves

- kindvriendelijk
- middelgrote camping
- aan het meer
- liefst gemêleerd publiek d.w.z. niet alleen maar Hollanders
- ruime schaduwrijke plaatsen
- gunstige ligging voor klimmen

Nice to have

- speeltoestellen
- zwembad

Is reserveren in deze regio nodig eind juli?
http://www.camping-lac-bleu.com/nl/

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 jun 2017 12:49

Lac Blue was in december al volgeboekt begreep ik van @Rene.

Nu een weekje geboekt op LA NUBLIERE.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 06 jun 2017 14:44

Mooie plaats om van twee kanten de Col de Forclaz op te rijden, vooral van Ugine en mijn ogen echt een kreng, maar leuk voor mensen die van een stijle klim houden. (Ik kies iedere keer toch weer voor de andere kant die me alleen in de laatste 2 km eigenlijk te stijl is. Andere aanrader vind ik de Col de la Colombiere, een van de enige klimmen die ik gewoon leuk vind om op te rijden. Semnoz via col de Leschaux vind ik ook wel leuk overigens. Kortom als fietser genoeg te beleven.
Ach, ik zeg ook maar wat

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 jun 2017 15:54

Rondje Ugine, Flumet, Gietaz, col de araviz, Thones, Menthon saint Bernhard ook leuk.

Ik hoop in september nog een paar dagen rond het meer van Annecy te fietsen. Ik heb van een forumlid een 5tal gpx-jes gehad voor diverse routes in de buurt. Indien je wilt kan ik deze doorsturen, pb me voor mail adres.

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 07 jun 2017 17:20

Vergeet ook niet Col de l'Arpettaz.

Mooie, rustige en onbekende klim met veel haarspeldbochten. Schitterend!

Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jun 2017 13:36

L'Arpettaz had ik @ Frank al gemaild - evenals andere routes... Maar je hebt gelijk een col om nooit te vergeten en eentje van de mooiste in de omgeving. Zo ook de Cl de Croix Fry en Colombiere, maar er is meer zoals de

Cl de la Forclaz - Noord en Zuidkant.
Cl de Lechaux - 2 kanten Noord en 1 kant zuid.
Cl du Semnoz - vanaf Lechaux en direct vanuit Annecy.
Cl. du Marais - mooie lopende klim met een stukje afdaling.
Cl de L' epine - erg pittig midden op de dag als de zon schijnt.
Cl de Forlaz de Quege vanuit Ugine.
Cl de Tamié - eenvoudige maar leuke klim van 2 kanten te doen.
Montee de Bisanne - vorig jaar gedaan met Reinout Meijer van Radio 1 waarvan hier de foto + mooi radio verslag door Reijnout van deze zware klim.

Afbeelding

http://www.nporadio1.nl/achtergrond/251 ... out-meijer ( in de Franse Alpen )
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie