Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen rond het meer van Annecy

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 16 jun 2016 21:23

Ik ben een jaar of tien geleden ook eens aan het Lac d'Annecy geweest en het mooiste wat ik me kan herinneren is het fraaie fietspad over de vroegere spoorlijn aan de zuidkant van het meer.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 jun 2016 13:01

fiedoo schreef: Tijd voor de 25,50 km en 1500 hm: 2u25 (zowat een half uur meer dan 29 jaar terug :-( ) Toch dik tevreden.
Bedankt aan iedereen voor de info diie mij werd verstrekt enkelijke tijd geleden.
Goed gedaan Fiedoo - dit jaar wil ik ook de Madeleine gaan doen - Ik zal mijn verhaal doen als ik terug kom.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 03 aug 2016 17:44

henkv schreef:De afdaling van de Arpettaz naar Ugine is er geen waar je je snelheidsrecords zult breken. Er liggen daar altijd wel wat kiezeltjes, vochtige stukken (onder de bomen) en smal. Niet echt iets om te 'moeten' doen.

Ik raad dan ook aan om via Ugine omhoog te rijden en dan via Hery af te dalen. Het is geen Alphe de Huez asfalt maar Op is het prima te doen.

Trouwens voor Annecy - Flumet - col d'Aravis - Annecy gangers: de weg Ugine - Flumet is afgesloten, verkeer wordt via Hery geleid (links van de kloof). Wat je moet doen: voor de afsluiting RECHTS naar Cohenoz en dan Crest Voland - Flumet. Je komt geen auto tegen en veel mooier maar zog wel voor redelijke benen :)
Als de weg Ugine - Flumet afgesloten is kun je ook in Ugine de D109 naar Flumet pakken, leuke en zeer rustige weg. Vorig jaar zelf ook gereden ;-)

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 03 aug 2016 19:26

Die weg van Ugine naar Flumet (D1212) is nog tot Kerst dit jaar afgesloten. (Recente lokale info van vorige week).

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5921
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 aug 2016 23:33

Nog een leuk stukje van dit jaar ( luisterverhaaltje ) ! 3 weken een heerlijke vakantie genoten aan het meer van Annecy, prachtig weer - leuke mensen en de BBQ snorde goed. Wijntje - biertje op z'n tijd en dankrij de oproep van Reinout Meijer een heel erg leuke dag gehad op de Montée de Bisanne.

http://www.nporadio1.nl/sportzomer-2016 ... -afgevinkt
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 29 dec 2016 20:30

Iemand goede tips voor een camping aan de zuidkant van het meer van Annecy En dan bij voorkeur waar je een stacaravan of iets kan huren.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 29 dec 2016 20:41

De de zuidoever is eigenlijk 1 lange rij campings, echt tientallen.
Er is vast wel een site waar je wat info kan vinden.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 dec 2016 16:19

stansfield schreef:Iemand goede tips voor een camping aan de zuidkant van het meer van Annecy En dan bij voorkeur waar je een stacaravan of iets kan huren.
kijk eens bij tui of neckermann, daar kun je boeken voor buiten het bseizoen goedkope vakantiehuisjes in Doussard dacht ik, net aan het meer.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 04 jan 2017 11:51

stansfield schreef:Iemand goede tips voor een camping aan de zuidkant van het meer van Annecy En dan bij voorkeur waar je een stacaravan of iets kan huren.
lac bleu...


http://www.camping-lac-bleu.com/nl/

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 06 mar 2017 16:55

Iemand nog goede tips voor een fietshotel omgeving Annecy/zuidkant meer van annecy?

mo
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 30 aug 2007 00:04

mo 06 mar 2017 17:01

stansfield schreef:Iemand goede tips voor een camping aan de zuidkant van het meer van Annecy En dan bij voorkeur waar je een stacaravan of iets kan huren.

http://campingideal.com/nl/
Dit jaar gaan we er voor het 3e opeenvolgend jaar weer een weekje heen (en daarna door naar de Ventoux). Ook veel 'mobile homes'. En ideaal als je kleine kinderen hebt (animatie en kindvriendelijke zwembaden). Bevalt ons goed daar.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 07 mar 2017 09:33

mo schreef:
stansfield schreef:Iemand goede tips voor een camping aan de zuidkant van het meer van Annecy En dan bij voorkeur waar je een stacaravan of iets kan huren.

http://campingideal.com/nl/
Dit jaar gaan we er voor het 3e opeenvolgend jaar weer een weekje heen (en daarna door naar de Ventoux). Ook veel 'mobile homes'. En ideaal als je kleine kinderen hebt (animatie en kindvriendelijke zwembaden). Bevalt ons goed daar.
thx. Ja wij willen met een man of 4-6 gaan. 2 jaar geleden nog op camping lac blue gezeten in een mobile home, maar we zoeken toch iets meer comfort/stevigheid ;-) Vandaar dat die appartementen die bij jouw link zitten me wel aanspreken.

Plaats reactie