Alles over vakanties op én met de fiets

fietsen in frankrijk

caad8
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2006 13:04

caad8 06 aug 2007 18:56

Ik ben van plan om deze zomer nog twee weken te gaan fietsen in Frankrijk, hiervoor ben ik op zoek naar tips voor campings in de omgeving van de Mont Ventoux, de Cévennen en Pyreneeen.
Ik ben nog nooit in de Cévennen en/of Pyreneen geweest, tips van verblijfplaatsen zijn van harte welkom.

amateurke
Forum-lid
Berichten: 671
Lid geworden op: 10 jan 2007 13:16

amateurke 07 aug 2007 01:10

[quote="caad8"]Ik ben van plan om deze zomer nog twee weken te gaan fietsen in Frankrijk, hiervoor ben ik op zoek naar tips voor campings in de omgeving van de Mont Ventoux, de Cévennen en Pyreneeen.
Ik ben nog nooit in de Cévennen en/of Pyreneen geweest, tips van verblijfplaatsen zijn van harte welkom.
[/quote]
Camping ler verguettes is Villes sur Auzon is qua ligging een supercamping. Aan de voet van de Gorges de la Nesque, col d'abbey en vrij dicht bij de Ventoux (8km). In in is camping La Garenne goed en in Malaucene Les Bosquets. Cevennes en Pyreneeen niet bekend
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

siral
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:08

siral 07 aug 2007 14:44

Als je in de Cevennen bijv. de Mont Aigoual wil doen kun je in Le Vigan gaan staan. Is wel een fijne camping met veel schaduw en een beekje.
In de buurt van Millau zijn ook veel campings.

De pyreneeen moet je even wat nader specificeren waar precies. Oost, midden of west?

En wat vind je fijn aan een camping. Houd je van klein maar fijn of moet er veel comfort zijn?

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 07 aug 2007 15:15

Domaine de Bélézy te Bedoin (ventoux).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

caad8
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 aug 2006 13:04

caad8 07 aug 2007 15:40

Mijn voorkeur gaat uit naar max 3 sterren campings met zwem mogelijkheden niet al te ver (max 5 km) van een dorpskern.
In de pyreneeen ben ik op zoek naar leuke plekjes in het midden of oosten.

rocketboy
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 23 jan 2007 11:52

rocketboy 07 aug 2007 18:22

Bélézy, tja, heeft lekker weinig om het lijf ?
Heb me altijd afgevraagd hoe het moet zijn om daar met de racefiets rond te rijden op het domein....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

schaap
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 21 aug 2006 20:34

schaap 09 aug 2007 15:44

http://lozere.net/lescessenades (cevennen)

Kom er net vandaan (zondag terug), eenvoudige camping, maar erg mooie omgeving en goede fietsroute's vanaf de camping!

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 09 aug 2007 23:38

[quote="Schaap"]http://lozere.net/lescessenades (cevennen)

Kom er net vandaan (zondag terug), eenvoudige camping, maar erg mooie omgeving en goede fietsroute's vanaf de camping![/quote]

Wij (ik en mijn vriend) zijn daar ook al enkele keren geweest, idd leuke kleine camping met een enthousiaste Nederlandse eigenaar, die zelf ook fietst. Prima fietsomgeving met rustige wegen en lekkere klimmen. Aanrader!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 aug 2007 13:37

Aan de voet van de Mont Ventoux is er een prachtige aanrader. Direct naast de dorpskern van Bedoin (op 3 minuten lopen van de supermarkt en pizzadienst) ligt een camping. Grote goede camping, met prachtig zwembad en veel schaduw indien gewenst).

Plaats reactie