Alles over vakanties op én met de fiets

bloemenriviera

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 okt 2007 10:06

Iemand enige info of ervaring met het fietsen in het voorjaar (maart-april-mei) aan de bloemenriviera? (streek van San Remo tot Genua).
Weer? Parcours? Hoogteverschillen? Staat en drukte van wegen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 24 okt 2007 19:13

ik heb maar een klein staartje van de bloemenriviera meegepikt op fietsvakantie. Vanaf Menton naar ventimilia (ofzoiets) en daar weer omhoog. Het was maar een stukje van 40 km door italie, maar ik vond het een beetje tegenvallen. Rond ventimilia is het idioot druk, al zal dat in het voorjaar natuurlijk wel wat minder zijn. Het binnenland vond ik wel aardig.

Staat van de weg: redelijk, maar kan beter.
weer: toen ik er was in juli erg mooi!
Langs de italiaanse/franse grens omhoog is het een heuvel/bergachtig landschap met soms steile stukjes.
no pain no gain

66cm
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 jun 2004 20:26

66cm 25 okt 2007 22:57

In het mei ben ik een weekje in de buurt van Albenga geweest en ik vond het daar ideaal fietsen. Langs de kust rolt het allemaal wel wat lekkerder dan in het binnenland, omdat langs de kust de bergen wat minder hoog en minder steil zijn.

Het binnenland heeft dan als voordeel dat het daar een stuk rustiger is. De drukte op de kustweg vond ik wel meevallen, maar je moet wel blijven opletten. Het verkeer is er wel redelijk gewend aan fietsers, want er zijn veel groepjes die 's avonds een rondje gaan rijden.

In het binnenland kun je allerlei leuke rondjes over stille, smalle en soms akelig steile weggetjes maken. Omdat het wegennetwerk er redelijk dicht is kun je altijd weer afsnijden of je route uitbreiden.

Ik weet niet hoe het met de temperatuur in maart/april zit, maar in mei was het tussen de 23 en 30 graden en een strakblauwe hemel.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5692
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 okt 2007 10:04

bedankt voor de reacties, 't wordt zo goed als zeker een 10-tal dagen Bloemenriviera.
Nu nog juist wat info over het weer in maart aan de kust en in de bergen (veel kouder??) en de te gebruiken verzetten ( volstaat een 39/26 voor iemand die als een middelmatig klimmer ( toch even er bij zeggen: vroeger en 20 kilo eerder een redelijk goeie klimmer, maar we werken er aan) mag beschouwd worden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie