Alles over vakanties op én met de fiets

Shimano Fietschallenge

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 04 mei 2008 23:38

Waar blijft de de uitslag op de website?

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 04 mei 2008 23:56

[quote="Soffatti"]Waar blijft de de uitslag op de website? [/quote]
Check de site nog eens ;) (ik denk dat ze hier meelezen, net stond er idd nog niets)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 05 mei 2008 00:07

[quote="bianco"][quote="Soffatti"]Waar blijft de de uitslag op de website? [/quote]
Check de site nog eens ;) (ik denk dat ze hier meelezen, net stond er idd nog niets)[/quote]

Het staat er inderdaad net ;)

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 05 mei 2008 00:37

[quote="Cervelootje"][quote="Bottecchia"]Zeker, alleen is 05-05-2007 al weer een jaartje geleden.

Volgens mij is hij gisteren bij de 40km MTB 16e geworden: http://www.interimsport.nl/userfiles/Uitslag40K(1).pdf

Ook een knappe prestatie!

[/quote]

Zeker als je weet dat ik de gehele race op de eerste plek lag want ik had als doel dit jaar de eerste plaats te pakken na 2005 tweede te zijn geweest en vorig jaar derde! 7km voor de finish brak m´n ketting waardoor ik twee klimmetjes heb moeten rennen met de fiets aan de hand en de laatste was de Vaalser berg. Word ik ondanks dat nog 8ste op de 40km. Maar heb die plek niet voor niks gekregen want ik heb heel diep moeten gaan! Maar adrenaline doet een hoop bij iemand die woedend is:-)

Weet iemand trouwens op welke sites ik de foto´s kan vinden die er gemaakt zijn?[/quote]

Had jij niet de hele ketting eraf liggen ?? Volgens mij heb ik je idd zien rennen. Knap hoor ! Met mijn schoenen krijg ik blaren op m'n hielen bij het rennen.

Heb zelf de 60km gedaan in ongeveer 3.15!

Mag je blij zijn dat je wist hoelang je nog rennen moest. Stel je voor dat net als bij de 60km, de totale afstand iets groter was. Dan telt iedere meter toch wel zwaar (al rennend). ;-)

cervelootje
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 20 sep 2007 20:57

cervelootje 05 mei 2008 00:50

cervelo schreef:ja cervelootje,nu nog goed materiaal en een goede mechaniker en op tijd de
onderdelen vervangen en je komt als eerste binnen.;)


Hahaha die fiets is pas twee keer mee gereden dus aan het materiaal ligt het niet! Dat is een aanname dus je kan maar beter nooit in de verkoop gaan. Even een uitleg dan> mijn kabel van de voorderailleur was nieuw en heb heb niet uitgerekt en hab ook de kabelspanning niet gecheckt voordat ik ging rijden. Daardoor gooide mijn voorderailleur mijn ketting een keer of vier naast het kleine blad op de steile klimmetjes. Telkens met de hand erop gelegd een weer verder gereden en bij de laatste keer dat ik naar het kleine blad moest probeerde ik het met iets meer spanning op de ketting omdat ik niet weer wilde afstappen. En toen kreeg ik een chainsuck en trapte ik iets te hard door:-(

To MTB-Biker:
Had jij niet de hele ketting eraf liggen ?? Volgens mij heb ik je idd zien rennen. Knap hoor ! Met mijn schoenen krijg ik blaren op m'n hielen bij het rennen.
Heb zelf de 60km gedaan in ongeveer 3.15!

Mag je blij zijn dat je wist hoelang je nog rennen moest. Stel je voor dat net als bij de 60km, de totale afstand iets groter was. Dan telt iedere meter toch wel zwaar (al rennend). ;-)
Idd als ik niets wist hoever het nog was dan had ik waarschijnlijk het bijltje erbij neergegooid. Maar ik had een aantal goede redenen om toch door te gaan en dat heeft te maken met het recent overlijden van mijn broer. Volgend jaar probeer ik dan maar eerste te worden voor me broer;-) Maar 3.15 is toch ook zeker niet slecht gezien de zwaarte van het parcours!
reclame

mtb-biker
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 nov 2005 22:55

mtb-biker 05 mei 2008 01:37

Cervelootje schreef:
cervelo schreef:ja cervelootje,nu nog goed materiaal en een goede mechaniker en op tijd de
onderdelen vervangen en je komt als eerste binnen.;)


Hahaha die fiets is pas twee keer mee gereden dus aan het materiaal ligt het niet! Dat is een aanname dus je kan maar beter nooit in de verkoop gaan. Even een uitleg dan> mijn kabel van de voorderailleur was nieuw en heb heb niet uitgerekt en hab ook de kabelspanning niet gecheckt voordat ik ging rijden. Daardoor gooide mijn voorderailleur mijn ketting een keer of vier naast het kleine blad op de steile klimmetjes. Telkens met de hand erop gelegd een weer verder gereden en bij de laatste keer dat ik naar het kleine blad moest probeerde ik het met iets meer spanning op de ketting omdat ik niet weer wilde afstappen. En toen kreeg ik een chainsuck en trapte ik iets te hard door:-(

To MTB-Biker:
Had jij niet de hele ketting eraf liggen ?? Volgens mij heb ik je idd zien rennen. Knap hoor ! Met mijn schoenen krijg ik blaren op m'n hielen bij het rennen.
Heb zelf de 60km gedaan in ongeveer 3.15!

Mag je blij zijn dat je wist hoelang je nog rennen moest. Stel je voor dat net als bij de 60km, de totale afstand iets groter was. Dan telt iedere meter toch wel zwaar (al rennend). ;-)
Idd als ik niets wist hoever het nog was dan had ik waarschijnlijk het bijltje erbij neergegooid. Maar ik had een aantal goede redenen om toch door te gaan en dat heeft te maken met het recent overlijden van mijn broer. Volgend jaar probeer ik dan maar eerste te worden voor me broer;-) Maar 3.15 is toch ook zeker niet slecht gezien de zwaarte van het parcours!


Gecondoleerd. Echt heel jammer dat je dan zo'n pech hebt. Inderdaad hopen dat het volgend jaar dan wel lukt..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2008 18:19

Opvallend weinig reacties hier eigenlijk na deze cyclo. Blijkbaar is klagen makkelijker ;-) (zie stormloop vorig jaar.....)

Maar goed, ik ben ook weer thuis na een fantastisch lang weekend Limburg (uiteraard met goed gezelschap ;-) ).
De goede benen van afgelopen donderdag (SRC, helaas wel 10km teveel gereden) waren gelukkig ook zondag weer present; zou het dan toch aan de zon liggen 8).
In het eerste startvak mogen vertrekken op basis van mijn niet terechte uitslag van vorig jaar. Ik kon redelijk goed voorin blijven zitten en mede door een missertje van de kopgroep weer netjes aansluiten bij het voorste peloton. Na ongeveer 80km trok het op een vals plat stuk omhoog op een lang lint en moest ik de groep langzaam loslaten. Boven aangekomen was het gat echter nog te overzien, dus zijn Martijn (WT) en ik er samen vol achteraan gegaan. Daarbij sloot nog een Man In Black aan en half draaiend/half in mijn wiel zijn we op jacht gegaan naar de groep. Na enkele minuten wilde ik laten lopen maar een korte peptalk en een cartouche van martijn toch nog even door getrokken. Ook herkende ik daar de weg en wist dat er nog een mooie afdaling lag waar je als losse fietser nog wat goed kon maken op een groep. Gelukkig lukte dat ook en zaten we er weer bij. Daarna was het een beetje het verhaal van de 10 kleine negertjes. De groep dunde langzaam maar zeker uit. Eten en drinken had ik genoeg meegenomen (0.5L flesje in shirt extra) dus hoefde er ook bij de bevoorrading niet af. De gevreesde finale Loorberg-Camerig-Vaalserberg viel eigenlijk mee, al werden we toch weer via de Wolfhaag gestuurd (was niet de bedoeling). Benen waren beter dan gedacht, kon op de Camerig nog versnellen, net als op de Vaalserberg vanuit Belgie. Uiteindelijk als 60e gefinished, daar ben ik heel erg tevreden mee.
Uiteraard daarna nog de inmiddels bekende Wielertoerist-Gaul aftertalk die weer erg gezellig was. Met een tevreden gevoel naar huis gereden.
Ben erg blij met mijn 60e stek, had niet harder gekund. Het verval zat trouwens rond km 80-100, de finale kon ik weer versnellen en ben nog weggereden bij mijn groepje lotgenoten.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mei 2008 18:54

Goed gereden Daniël. Ik ben benieuwd wat je gaat rijden in DM (richttijd??).

Het valt me overigens wel tegen dat jij als één van de leden van de Campa politie deze rit hebt gereden :D

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2008 19:12

DM heb ik totaal geen idee van. Sowiso heb ik al geleerd in het verleden dat een bergcyclo mij anders valt dan een heuvelrit. Ben geen klimmer pur sang. Moet het meer hebben van snel herstel op de top en aanhaken bij de sneltrein.
Daar komt overigens ook nog bij dat ik bij de DM helemaal achteraan moet starten aangezien het mijn eerste deelname is.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mei 2008 19:26

Ach, dat zegt niet alles hoor. Ik reed van achteruit 6:02. Ik ben heel benieuwd waar je toe in staat bent !! :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37380
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2008 20:35

Stel je er niet teveel van voor. Heb altijd geroepen dat ik de DM als semi-toertocht ga rijden.... Misschien dat ik de week erna bij LM toch nog een keer voluit ga, al heb ik maanden geroepen dat ik dat voorlopig niet zou doen...
Less is bore

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 05 mei 2008 22:46

Bij gebrek aan verslagen dan nog maar eentje ;-)

Gaul!

In alle commotie van de start waarbij de kopgroep een paar keer verkeerd reed, terecht gekomen in grote eerste groep. Op een gegeven moment ordinair gelost en toen zat ik bij Anneleen Winters in de groep. Na een km of 50 kwam de zure rekening voor de eerste paar zware uren en moest ik lossen, toen kwam Esther Olthuis er ook bij. Weer teruggekomen, op een klim weer gelost etc. Echt geweldig.... Na 95 km dacht ik dat ik definitief gelost was, kwam niet meer omhoog, verkrampt linkerbeen en moe. Daar pikte ik Metor op. Na een tijdje kreeg hij de geest en besloot me terug te rijden, dit deed hij meer dan voortreffelijk met een hulp van nog een man in het rood en zo zat ik weer bij de andere dames en Tiest en kon ik een beetje bijkomen. In de finale kreeg ik van de man in het rood de opdracht op de loorberg te gaan, als het lukte zou hij op het vlakke daarna voor me rijden. Zo gezegd zo gedaan. Op de Loorberg Anneleen kwijt gereden en na een lichtelijke kamikaze afdaling tussen auto's door, zat ik samen met de heer in het rood een flink eindje voor de groep. Dit ging goed tot aan de Camerig, daar was hij leeg en mocht ik alleen verder. Mijn benen wilden wel winnen vandaag en het ging voor mijn doen erg vlot. Op driekwart werd ik helaas door Esther en een paar man bijgehaald. Bijgebleven, in de afdaling nog proberen weg te rijden, maar helaas. Op het drienlandenpunt kende ik mijn plek....

Tweede dus . Tot er een zekere mevrouw Vink op kwam dagen die zei eerste geworden te zijn, echter zij heeft een tussenpunt gemist en stond dus niet in de uitslag. Al met al niet bepaald ontevreden dus, alhoewel er nog wel een beetje gespijkerd moet worden, want aan het elastiek rijden heb ik een broertje dood.

@ Rodrick: Over de organisatie van vorig jaar kan ik niets zeggen. Dit jaar weinig te klagen. Alhoewel ik in het begin wel flink heb gefoeterd bij het verkeerd rijden.
En het hele gedoe met de startnummers. Anneleen Winters die op basis van haar prestatie van vorig jaar niet vooraan mag starten, beetje van de zotte. Ook ik liep daar tegenaan, nummer 673 gekregen, gevraagd of ik een lager nummer mocht op basis van prestaties, helaas, terwijl een eliterenner dit wel lukt... daarom mijn grote dank aan de heren van Fiets die voor mij een laag nummer hebben geregeld, super!
~live fast, die young ~

Plaats reactie