Alles over vakanties op én met de fiets

Jan Janssen Classic 2008

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 24 jan 2008 23:16

Toch maar even een topic geopend voor de Jan Janssen Classic van 2008, aangezien ik er nog geen topic over heb gevonden.

Sinds gister (of eergister, één van die twee) is de inschrijving weer geopend.

Ik heb mij gister ingeschreven voor de 110 km versie. Niet zo gek ver, maar ben pas sinds vorig jaar wat meer begonnen met wielrennen, en wil mijzelf redelijke doelen stellen. (En heb deze winter te weinig getraind, dus moet weer hoop trainen.) Mijn idee erachter is liever 110 km in een netjes tempo te fietsen, dan 150 km te doen en half ingestort en met een matig gemiddelde aan de finish te komen.

Maar misschien leuk om hier te melden als je je ook ingeschreven hebt, en voor welke afstand. Ook eventuele eerdere ervaringen met de classic zijn welkom (bijv. wat vind je de moeilijkste klim die er in zit.)

Eventuele tips voor deze tocht zijn ook welkom, hoor het graag.

Website:
http://www.janjanssenclassic.nl
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 25 jan 2008 10:37

Heb me ook ingeschreven (200km). Valt precies 2 weken voor de Marmotte, lijkt me een goede kans om nog even de benen te testen en kilometers te maken. Ik heb zelf geen eerdere ervaringen met de JJC maar wel goede verhalen over gehoord. Toch 1775hm dus geklommen wordt er zeker. Moeilijkste klim? Tja, het blijft Nederland natuurlijk. Verder max. 5500 deelnemers en niet duur (€6).
Als je voor het eerst 110km gaat fietsen zou ik voor de JJC een aantal keer rond de 70-80km fietsen, dan red je die laatste 30km op de dag zelf ook wel + inderdaad de krachten een beetje goed verdelen. Succes!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 25 jan 2008 11:46

[quote="hero"]Heb me ook ingeschreven (200km). Valt precies 2 weken voor de Marmotte, lijkt me een goede kans om nog even de benen te testen en kilometers te maken. Ik heb zelf geen eerdere ervaringen met de JJC maar wel goede verhalen over gehoord. Toch 1775hm dus geklommen wordt er zeker. Moeilijkste klim? Tja, het blijft Nederland natuurlijk. Verder max. 5500 deelnemers en niet duur (€6).
Als je voor het eerst 110km gaat fietsen zou ik voor de JJC een aantal keer rond de 70-80km fietsen, dan red je die laatste 30km op de dag zelf ook wel + inderdaad de krachten een beetje goed verdelen. Succes![/quote]

200km versie 2007 , hij zal niet echt veel veranderen .

Ik had 2000 Hm op de Edge 305.

@ M_Giant ,

110 km , tegen die tijd heb je toch heus wel boven de 1500 km in de benen , gewoon een paar langere ritten rijden met wat klimwerk erin om je achterste te wennen aan lange ritten.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 25 jan 2008 13:05

Ik ga ook weer rijden dit jaar. Vorig jaar heb ik echt een superdag gehad. Ik reed de 150 incl. heen en weer naar Wageningen (vanuit zutphen), so far de langste solo rit :D. Ik begon alleen, maar heb de hele dag met 'n kerel uit A'dam gefietst. Verder leuke, mooie route met mooie stukken over de, voor mij, bekende Posbank. Genoeg verzorging imo met hele lekkere broodjes :D.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 27 jan 2008 23:58

Dat lijkt me een prima tocht om nog even voor Marmotte te doen.
Inschrijfgeld is gelukkig niet hoog.

De 200km lijkt me wel wat.

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 28 jan 2008 00:39

[quote="who cares"]

@ M_Giant ,

110 km , tegen die tijd heb je toch heus wel boven de 1500 km in de benen , gewoon een paar langere ritten rijden met wat klimwerk erin om je achterste te wennen aan lange ritten.[/quote]

Tegen die tijd zeker wel 1500 km in de benen. Is mijn bedoeling komende maand weer langzaam op te gaan bouwen na mijn veel te luie winter. Vanaf maart (afhankelijk hoe ik vorder, maar verwacht dat dat wel goed zal gaan) is het de bedoeling dat ik elke zondag toch minimaal een solotochtje rij van 80 tot 100 km. (En uiteraard doordeweeks ook nog trainen.)

Heb dus ook nog redelijk zitten twijfelen of ik niet de 150 km versie moe(s)t doen, maar misschien dat daar tegen die tijd nog verandering in gebracht kan worden. Bedoeling is trouwens ook voor die tijd nog één of meerdere toertochten te rijden.

Ach, we zien het allemaal wel, heb nog wel even de tijd!
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 jan 2008 00:57

@M_Giant

Op de JJC site zelf kun je verslagen lezen van de rit onder het menu ARCHIEF.
Dit geeft wel een impressie van wat je zoal kunt verwachten.
Ik heb me trouwens voor de 3de keer op rij opgegeven voor de Full- Monthy (200 km.)
Bikers are not alone

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 01 feb 2008 23:35

Hoe zit het eigenlijk met de vochtvoorziening onderweg? Ik weet dat er onderweg verschillende punten zijn waar wat te verkrijgen is, maar is dit voldoende?

Wat/hoeveel nemen jullie aan drank mee? 2x 500ml bidons ? Of toch wel raadzaam om 2x 750ml bidons mee te nemen?

Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 02 feb 2008 00:07

@ M-Giant

Het is nooit verkeerd om 2 bidons van 750 ml mee te nemen.
Het kan midden juni mooi weer zijn, maar ook al is het weer minder,
je verliest toch een hoop vocht, dit kan je dan weer mooi aanvullen.
Het is altijd belangrijk dat je genoeg drinkt, vaak wordt gedacht: oh, het is niet zo warm dus hoef ik niet zoveel te drinken, niet waar dus.
Je kunt bij de wat grotere tochten het beste zorgen dat je altijd wat bij je hebt, zowel eten als drinken, kun je op elk gewenst tijdstip iets nemen, en natuurlijk de "hongerklop" voor zijn, ook al heb je geen honger, toch regelmatig wat eten.
Het lichaam verbruikt meer energie dan je ooit denkt.
En ook de bidons op tijd bijvullen is ook slim.
De 110 km die je wilt fietsen heb ik ook diverse jaren gefietst.
Een mooie tocht, nu zoals gezegd voor het derde jaar de 200 km.
Bij de laatste afstand zit ook het rondje Veluwe bij.
Voor mij persoonlijk is de JJC altijd één van de hoogtepunten van het seizoen.
Succes.
Bikers are not alone

m_giant
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 24 aug 2007 23:42

m_giant 02 feb 2008 01:30

Bedankt voor je reactie Puffdaddy!

Drinken gaat bij mij redelijk goed, neem altijd tot nog toe wel genoeg drinken mee. Ook in deze periode van het jaar tijdens korte trainingen van pak em beet een uur, gaat er ook gewoon een 750 ml bidon bijna leeg. (Alhoewel echt helemaal leeg misschien nog wat beter zou zijn, want ook nu merk ik dat ik nog wel het nodige transpireer.) Als ik in de zomer langere trainingen afwerk gaan er 2 x 1000 ml bidons mee (tochten tot ong. 100 km.) Nadeel is dat deze te zwaar zijn voor mijn Tacx Tao die ik binnenkort binnenkrijg, dus voor die gelegenheden zal ik dan toch die wat zwaarde alu dingen er op moeten schroeven.

Voor de JJC was ik gewoon van plan om 2 750ml bidons mee te pakken.

En dat eten om hongerklop te voorkomen zit er wel degelijk in. 1,5 jaar geleden een tijdens een trainingsrit verschrikkelijke hongerklop gehad (rit werd stuk langer dan de bedoeling was en ik had geen eten mee.) en sindsdien let ik daar een stuk beter op :D

Ik heb er ook ontzettend veel zin in, ken het gebied en weet dat het een prachtige omgeving is. Zit alleen nog steeds in twijfel of ik toch niet voor de 150 km moet gaan, maar dat bedenk ik mij wel over 2 maanden, als de trainingen wat verder gevorderd zijn (en dat nog te veranderen zou zijn).
Stevens SCF 2 Ultegra SL / Stevens Vuelta Ultegra SL

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 02 jun 2008 15:49

Weet iemand of het mogelijk is om alsnog de 200 km te rijden als je voor de 150 km staat ingeschreven of v.v.?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5575
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 jun 2008 16:11

[quote="LVGH"]Weet iemand of het mogelijk is om alsnog de 200 km te rijden als je voor de 150 km staat ingeschreven of v.v.?[/quote]

Lijkt mij geen probleem, gewoon bij de routesplitsing de 200 km kiezen! ;)
Op de 150 km route is het zeker drukker dan op de 200 km.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Plaats reactie