Alles over toertochten, evenementen en vakanties

Amstel Gold Race 365

marsman
Forum-lid

marsman 19 aug 2020 14:15

Zijn er nog mensen die hier aan willen beginnen dan........??? Los van Corona, dit zijn echt drukke sessies met veel te veel mensen. Ook voor de Corona tijd. Je kunt het beter op een rustige vrije dag doordeweeks met een klein cluppie rijden. Routes zijn goed uitgepijld.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

panguano
Forum-lid

panguano 07 sep 2020 15:59

Na een aantal keren de bekende AGR routes te gereden te hebben, wou ik wel eens een andere route rijden. De mogelijkheden in het heuvelland van Zuid-Limburg zijn vrijwel onbeperkt, maar je moet er wel een beetje de weg weten.
Op Facebook kwam ik een tijdje geleden "En Danseuse" tegen. Op deze site vind je (bijna) alle beklimmingen in Zuid-Limburg, vaak met een mooie beschrijving. Op verzoek wordt er ook een route op maat gemaakt, dit heb ik laten doen, echt een aanrader! Je komt op de prachtigste onbekende plaatsen: www.endanseuse.nl

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 10 okt 2020 16:42

Ik zit in de (Belgische) herfstvakantie vlakbij Maastricht en Valkenburg. En dan moet ik natuurlijk wat bekende bergjes meepikken.

Ik vond een route online. Heb er zelf nog de Camerig aan toegevoegd.

Er zitten wel flink wat stukken rijksweg bij, maar in Nederland dankzij de vrijliggende fietspaden dikwijls nog heel fijn fietsen.

https://connect.garmin.com/modern/course/43753602

Zijn er stukken die ik beter oversla? Of die ik nog zou moeten toevoegen?
Ik zou het rondje rond de 80km willen houden.

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 10 okt 2020 17:40

Op bicycling.nl staan twee routes.
Courir c'est mourir un peu

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 10 okt 2020 18:31

Zie ter illustratie ook deze Valkenburg – Noorbeek – Valkenburg (82 km, 1100 hm). Mooi compact rondje, waarbij tal van rustige weggetjes en klimmetjes worden opgezocht. De start vanuit Valkenburg verloopt via de Daalhemerweg omhoog, terwijl je finisht vanaf de Cauberg in dalende lijn.
En voor wat het waard is... Een zestal kameraden hebben deze route onlangs gereden en waren daar uiteraard zeer over te spreken. ;)

Terugblik op de Doodeman, one of the bad guys... 8-)
Afbeelding

hayes
Forum-lid

Gebruikersavatar hayes 10 okt 2020 21:36

Dank je. Die ga ik even bekijken.

Plaats reactie