Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste

bugonbike
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:07

bugonbike 25 feb 2008 23:22

In de AGR discussie is Limburgs Mooiste al een aantal keer genoemd, maar deze routes door zuid Limburg (17 mei) verdienen toch echt een eigen topic.

Voor degene die zich willen voorbereiden op de rode lus (150 kilometer, 25 heuvels): ik heb een uitgewerkt kaartje geplaatst op limburgseheuvels.blogspot.com.

Succes!
http://www.limburgseheuvels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 feb 2008 10:25

Voor de mensen die de 150 km gaan doen: óf heel vroeg óf heel laat starten is het devies.

specliffeddes
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 18 apr 2007 14:06

specliffeddes 26 feb 2008 10:27

Dat ben ik van plan - niet eerder gereden. Is het echt te druk buiten heel vroeg of heel laat starten?
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 feb 2008 11:03

Lees de topics van voorgaande jaren maar eens door. De bijnaam van Limburgs Mooiste is Limburgs Drukste, maar als je vroeg of laat start heb je er aanmerkelijk minder last van. De tocht voert i.t.t. de AGR vaak over zeer smalle weggetjes, en daardoor is de drukte vaak nog hinderlijker.

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 26 feb 2008 11:41

[quote="havana"]Lees de topics van voorgaande jaren maar eens door. De bijnaam van Limburgs Mooiste is Limburgs Drukste, maar als je vroeg of laat start heb je er aanmerkelijk minder last van. De tocht voert i.t.t. de AGR vaak over zeer smalle weggetjes, en daardoor is de drukte vaak nog hinderlijker.[/quote]

Bedankt!
Ik zal dit in de groep gooien, zeker iets om rekening mee te houden. Samen met +/- tien andere fietsers uit Groningen gaan we de 150 km fietsen... Er zijn er ook een aantal die zo nodig de 240 km versie willen fietsen. Het zal mij allemaal benieuwen... :)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 26 feb 2008 11:49

De drukte tijdens de tocht valt volgens mij nog wel redelijk mee (in vergelijking met bijvoorbeeld de ronde van vlaanderen). Wel hebben we vorig jaar een uur staan wachten voor we eindelijk het parkeerterrein op konden rijden, erg irritant.

siena
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:06

siena 26 feb 2008 16:21

@ Bug
Mooi gedaan, leuk kaartje.

Ik heb ook 1 keer de vergissing gemaakt 's ochtends aan te rijden. Sindsdien zoek ik voor de vrijdag accomodatie in de regio. Je kunt dan vroeg starten, rijdt zo de renbaan op en fietst relaxed weg. Ik vind het een mooie tocht en heb het nooit extreem druk ervaren. Bij controle posten is het wel wat drukker maar daar is het ook een tocht voor. Als je 35 gemiddeld wilt fietsen kun je beter een andere dag kiezen.

bugonbike
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:07

bugonbike 26 feb 2008 21:09

Ach, de drukte kan af en toe best een beetje hinderlijk zijn, zoals tijdens de beklimming van de Kosenberg (beter: Berg Clouse). Deze kleine ongemakken vallen echter in het niet bij de vele mooie plekken en hellingen waar je langs wordt geleid. Het gaat mijn vijfde rode lus worden en het lijkt er haast op alsof de organisatie zich ter gelegenheid van dit lustrum extra heeft uitgesloofd bij het uitzetten van de route. Met name de keuze om de rode lus door Val Dieu te laten gaan verdient een groot compliment!
http://www.limburgseheuvels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

paulvandeven
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 sep 2004 10:17

paulvandeven 26 feb 2008 23:27

Als je in dat weekend een mooie tocht wilt rijden maar de drukte wilt ontlopen, kun je ook starten in Gerolstein. Prachtige tocht, volledig verkeersvrij en het nodige klimwerk. Alle deelnemers (vorig jaar 1300) starten daar tegelijk om 08.00 Overigens wordt de Gerolsteiner toertocht dit jaar op zondag gereden dus je kunt ze ook allebei doen. Zat. 250 in Limburg, zon 250 in Gerolstein, lijkt me stoer

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 27 feb 2008 11:01

[quote="Paul van de Ven"]Als je in dat weekend een mooie tocht wilt rijden maar de drukte wilt ontlopen, kun je ook starten in Gerolstein. Prachtige tocht, volledig verkeersvrij en het nodige klimwerk. Alle deelnemers (vorig jaar 1300) starten daar tegelijk om 08.00 Overigens wordt de Gerolsteiner toertocht dit jaar op zondag gereden dus je kunt ze ook allebei doen. Zat. 250 in Limburg, zon 250 in Gerolstein, lijkt me stoer[/quote]

heb je een linkje van deze tocht vanuit gerolstein?

paulvandeven
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 20 sep 2004 10:17

paulvandeven 27 feb 2008 14:51

[quote="vip32"]heb je een linkje van deze tocht vanuit gerolstein?[/quote]

www.tour-festival.de

campinglimo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2007 23:04

campinglimo 01 mar 2008 22:21

Om de verkeersdrukte voor te zijn, kan je vanaf vrijdag 16 mei tot en met zondag 18 mei overnachten op een speciaal voor Limburgs Mooiste ingericht campingterrein overnachten.

Vrijdagavond wordt er een heerlijke maaltijd geserveerd en 's ochtend kan je voor het fietsen genieten van een goed ontbijt.

Zo kan je zonder moe te zijn van die lange reis 's morgens vroeg starten aan de fietstocht door het Limburgse landschap, terwijl de rest van het gezin nog lekker uitslaapt op de camping, naar een attractie in de omgeving gaat, of meefietst met de familietocht.

Voor meer informatie over de camping:
http://www.limburgsmooiste.nl/index.php ... &pagina2=5

Hopelijk tot ziens op Camping Limburgs Mooiste! (16 tot en met 18 mei 2008)

Plaats reactie