Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 mar 2020 12:49

De wegopbreking idd nog steeds van toepassing, dat vrijdagmiddag gezien bij eerste ritje vd 'vakantie'
Zaterdag de traditioneel klimrit naar de top, maar geplaagd door beentje en stress. Inderdaad stress, want was al bezig om eerder terug te gaan ivm virus. Uiteindelijk boven op de top via mijn iPhone en bereik daar, 2 extra tickets voor 18-3 ipv geplande 23-3 geboekt.
Nu maar hopen dat die vlucht nog kan, want vanaf vanochtend 'huisarrest' voor heel Spanje tot eind vd maand. Dus Fredje zit nu verplicht tussen nijlpaarden in lycra bij het zwembad en nog voor de lunch aan het bier.....
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mar 2020 12:50

Klote, Fred. Succes ermee.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mar 2020 13:04

fredmtb-sport schreef: 15 mar 2020 12:49 nijlpaarden in lycra
Normaal weet ik je foto's enorm te waarderen. Fijn dat je het bij deze post achterwege hebt gelaten ;-)

Hopelijk een terugreis met niet teveel gedoe.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 15 mar 2020 13:26

Even het bewijs dat Fredje er geweest is.....
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Best lastig dat uppen vanaf iPad in de zon :D
Bijlagen
image.jpeg
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2020 13:39

fredmtb-sport schreef: 15 mar 2020 13:26 Even het bewijs dat Fredje er geweest is.....
Da's wel een heel lugubere tekst in deze tijden Fredje.......... :lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 16 mar 2020 19:32

Inderdaad vorig post beetje bizar' , maar niet zo bedoelt.
Maar gisterenmorgen probeerden een paar Noorse wielrenners uit mijn hotel het en werden bij de eerste klim terug gestuurd door politie. Geen boete omdat de regel 'ineens' 24 uur na voren gehaald werd.
Vanochtend een uurtje op een te kleine hometrainer gezeten om iets te doen en was het laatste wat mogelijk was. Vanaf de lunch omgeroepen dat we op onze hotelkamer moesten blijven en alleen voor eten/drinken onze kamer uit kunnen. Noem het maar 'ophokplicht'.
Hopelijk mijn extra geboekte vlucht van 5 dagen eerder lukt en ipv 23-3 dan op 18-3 naar huis.
Na 16 keer leuke vakantie op TF of GC een keertje wat 'mindere' vakantie.......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 19 mar 2020 21:02

Sinds gisterenavond 22:30u (18-3) weer veilig thuis in het koude(re) Nederland. Nog nooit zo blij geweest om thuis te komen, Normaal in dit topic en TF topic mooie ritten en foto's, helaas dit keer niet.
OK, vrijdagmiddag 13-3 een verkennend stukje gedaan van 3 uurtjes met iets meer dan 80 km. https://www.strava.com/activities/3180087337
Beetje "lafjes" langs de kust en klein stukje landinwaarts want wilde niet te veel klimmen. De beroemde versperring was er nog steeds.
Afbeelding

Zaterdagmorgen 14-3 met "naar" gevoel al op pad voor de bekende rit naar de top. Zonovergoten en lekkere temperatuur, wat een genot. Maar onderweg al piekeren "hoe eerder naar huis" en boven op de top 2 extra vliegtickets voor 18-3 ipv 23-3 gekocht.
Natuurlijk wel even de bekende foto op de top
Afbeelding
Afdalen naar Telde ging niet top, slecht wegdek op flink aantal plekken en mistig en temp. die richting de 10 graden daalde, Onderin aardige bak wind, dus blij toen ik beneden was.
Vanaf daar terug naar Playa, kon de motivatie niet vinden voor wat extra (klim) km's. Dus met 114 km en dikke 2.500 hm weer terug bij hotel .
https://www.strava.com/activities/3182556869

Zaterdagavond de mededeling dat alles op slot ging vanaf maandag 08:00u. Dus dacht nog even op zondag een lange rit te rijden. Bleek dat het 24 uur eerder in ging, dus zwembad. Paar Noren gingen tegen beter weten in toch op pad en bij eerste klim terug gestuurd met mededeling "de snelste weg naar hotel". Geloof me, dat doe je daar echt wel.
Zondag 15-3 hangen bij zwembad en voorzag nog 2 volle dagen "hangen" bij het zwembad. Voor de meeste gasten eigenlijk geen verschil, maar wel voor mij..........
Maandag 16-3 een sportzaaltje gevonden bij hotel en op te kleine fiets toch uurtje wat gedaan en daarna naar het zwembad.
20200318_094830713_iOS.jpg
Verschil voor en na de "ophokplicht"
Rond de lunch de mededeling dat we alleen nog op kamer mochten blijven en alleen voor eten en drinken (idd de bar) naar buiten mochten. Na de lunch stonden paar tafeltjes en stoeltjes nog steeds paraat en daar maar gaan zitten met idee "kijken hoelang dit mag" . Nou om pakweg 18:00u er zo'n beetje vandaag gerold naar Mojito's :lol:
Dinsdag 17-3: Ontbijtje lekker lang uitgesmeerd om daarna buiten aan de espresso te gaan in inderdaad zelfde gedeelte. Vreemd, maar konden/mochten blijven zitten. Al snel alles plekken bezet en daar maar de hele dag door gebracht. Mojito's nog steeds lekker spul.

Woensdag 18-3: Vertrek naar huis, maar eerst nog wat boodschappen doen. Je mocht voor "levensmiddelen" naar de supermarkt.
20200318_091107254_iOS.jpg
De terugtocht ging niet vanzelf. Touringcar verscheen niet, dus uiteindelijk taxi.
Vliegveld overvolle hallen, konden er amper in maar was gelukkig andere ingang en kon daar vrij vlot naar incheck bali.
Op vliegveld alles donker en dicht, niks te krijgen. Dan uur vertraging met start en kreeg men eerst 1 vd motoren niet gestart (heel technisch verhaal vd piloot).
Verder dubbele boeking zitplaatsen en dan ‘oorlog’ in vliegtuig ondanks dat iedereen wel terug kon, wat een idioten zijn er.
Verder gelukkig wel Leffe blond onderweg.
Rond 22:30u thuis met de minst leuke vakantie van de 17 maal Canarische eilanden.

Maar was in ieder geval voor ons de allerlaatste keer Gran Canaria en niet vanwege deze ervaring, maar meer dat GC toch hard achteruit gaat. Veel leegstand shopping centers met Kashba extreem troosteloos. Boulevard kunnen ze ook beter plat gooien en iets nets van maken.
Ga je alleen voor fietsen dan minder boeiend, maar voor ons toch primair vakantie. Dus vanaf volgend jaar en misschien nog een paar jaar zal het in ieder geval Tenerife worden. Hoe lang, hangt af van fysieke toestand want kraakte toch aardig en ooit vond ik 60 jarigen oud toen ik er met mijn 44 jaar heen ging, maar nu........... Inderdaad dan ook 60 jaar en wil toch voor donker terug zijn.

Verder komende 2 weken sociale contacten vermijden, thuiswerk en fietsen zolang het nog toegestaan is en dan ook solo. Scheelt dat ik dat toch al liever doe.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 mar 2020 14:24

Normaal gesproken zou ik vandaag mijn laatste rit op GC hebben gereden, maar geloof dat ik niets mis.
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.jpg
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 10 aug 2021 22:41

Even een kick voor dit topic, Nu bezig om een reis naar Gran Canaria te boeken voor januari 2022 (kennelijk ben ik een optimist), maar een fiets boeken op de freemotion website lukt niet, Weet iemand of dat een websiteprobleem is, of dat freemotion echt in problemen zit?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 11 aug 2021 07:02

Lijkt me een websiteprobleem met de bekende 404 error.
Als je je taal naar Duits omzet op de site kom je wel verder https://www.free-motion.com/de/gran-ca ... ke/winter/
Overigens ben ik ook net zo optimistisch, ik ga binnenkort ook 10 dagen in maart boeken, maar dan op Tenerife.
GC is gepasseerd station en dat heeft niet met fietsen of lockdown 2019 te maken, maar voor vakantiegevoel heeft TF onze voorkeur boven GC. Qua fietsen beide eilanden top, daarover geen misverstand.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

slugbait
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 11 aug 2021 08:19

Dank, dan doen we het in het Duits.

CDBE
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 12 aug 2021 12:41

Ik ben terug van vorige week woensdag van GC 10 dagen en 5 dagen fiets gehuurd.
Zeer mooi eiland om te fietsen maar eens boven de 1000m verschrikkelijk slechte wegen op sommige plaatsen, putten, barsten, steenslag noem maar op.
Ik heb mij wel geamusseerd en GC500 is nog steeds afgesloten net voor Mogan.
De fiets was online gehuurd bij Freemotion, zeer goede service daar.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Plaats reactie