Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 12 feb 2019 15:11

Zwasja schreef: 11 feb 2019 20:29 Thx slugbait
En als je daar de bergen infietst, kom je dan nog met enige regelmaat café's, snackbars, cafetaria's tegen of ben je dan voor de komende 4/5 uur op jezelf aangewezen?

En is het nog anders als je op zondag gaat fietsen?
Er zijn genoeg plekken waar je water en voedsel kunt kopen (bijna elk dorpje heeft wel iets), maar het is wel iets meer verspreid dan in Nederland. Bv. als je van Mogan naar Ayacata fietst (34 km, grotendeels bergop), dan staat er meestal wel een busje die fruit en drinken verkoopt halverwege, maar verder is er echt helemaal niks tussen deze twee plaatsen. De GC-210/GC-606 (vanuit La Aldea) is een ander berucht stuk met veel (extreem) klimwerk en geen dorpjes/cafés etc. Echter, met twee bidons en wat reepjes in je tricot ga je het wel redden.

Zondag zijn de meeste dingen wel open.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 feb 2019 16:07

Er zijn in de regel inderdaad genoeg mogelijkheden jezelf te bevoorraden. Deze plekken kom je tegen als je de populaire routes rijdt

- Fataga, diverse terrassen
- St. Lucia, diverse terrassen en kleine winkeltjes
- St. Bartelomé, diverse terrassen en kleine winkeltjes
- Ayacata, diverse terrassen
- Roque Nublo staat een foodtruck
- bij de camping vlak onder de top is een terrasje, je kan hier trouwens ook water tappen
- net iets voorbij de top is een restaurant met haardvuur, ideaal bij slecht weer
- op de top staat een foodtruck, maar niet op zondag
- op de top van de Passo Tauro staat een foodtruck (ook op zondag)
- net na de camping op het vlakke deel van de klim naar Soria zit een terras/winkeltje
- in Soria zit een cafeetje, en als je de weg helemaal afrijdt nog een wat groter terras
- langs de hele kustweg richting Puerto de Mogan vind je onnoemelijk veel bars/terrassen/eettentjes/enz
- in Mogan zitten diverse terrassen
- net na Mogan, bij de splitsing GC-200 en de GC-605 zit een restaurant met terras
- kustweg naar het oosten zit een benzinestation net voor Vecindario, in dat stadje zit vanzelfsprekend ook van alles
- aan de oostkant van de Mont Leon zit een terrasje, niet ver voor de start van het steile gedeelte
- aan de westkant van de Mont Leon zit een kleine supermarkt, en vlak daarbij ook een uitstekend restaurant (El Labrador > geheimtip!!)
- in La Pasadilla (bij Ingenio) zit een bar

Zoals hierboven al wordt opgemerkt moet je wel opletten als je verder dan San Nicolas (La Aldea) gaat. Dan kom je namelijk niet veel meer tegen. Daar dus sowieso bijvullen.

baba86
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2014 23:36

baba86 21 feb 2019 16:37

Afgelopen week weer fantastisch mooi gefietst op het eiland. Een nieuwe traditie is geboren!

Dank voor de mooie route suggesties!

De wegopbreking bij Puerto Mogan was goed omzeilbaar. Klein stukje klunen. Gister is men echter begonnen met werkzaamheden! Controle door politie weer opgepakt..

A je to!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 feb 2019 18:39

Gaan ze de boel dan toch oplappen? Laatste nieuws dat ik hoorde is dat er een tunnel zou komen.

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 22 feb 2019 14:31

kan je CO2 patronen gewoon meenemen op het vliegtuig?

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 22 feb 2019 15:07

havana schreef: 21 feb 2019 18:39 Gaan ze de boel dan toch oplappen? Laatste nieuws dat ik hoorde is dat er een tunnel zou komen.
http://www.gobiernodecanarias.org/notic ... judicacion

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 feb 2019 22:22

xml schreef: 22 feb 2019 14:31 kan je CO2 patronen gewoon meenemen op het vliegtuig?
Ja, fysisch gezien is het geen enkel probleem, maar het mag niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 feb 2019 09:33

Dat ligt iets genuanceerder

https://www.cyclokalender.nl/A/prog/ind ... editid=671

De meeste luchtvaartmaatschappijen hebben hun regels versoepeld ivm lawine-airbags.

Gebruikersavatar
Goudhaantje
Forum-lid
Berichten: 204
Lid geworden op: 06 jan 2014 11:52

Gebruikersavatar Goudhaantje 24 feb 2019 21:47

xml schreef: 22 feb 2019 14:31 kan je CO2 patronen gewoon meenemen op het vliegtuig?
Als ik vanaf Rotterdam vlieg neem ik er gewoon 4 mee in de gewone koffer. Twee jaar geleden werd ik een keer door de beveiliging opgeroepen. Moest de koffer openmaken en de patronen er uit halen. Na een korte check mochten ze weer terug in de koffer en dus mee. Vorig jaar en twee weken geleden weer niks aan de hand.

Maar op basis van die ene ervaring neem ik ze niet mee als ik vlieg vanaf Amsterdam. In Rotterdam is dat nog een geinige belevenis. Op Schiphol wil ik liever de boel niet vertragen enzo.

Je kan ze ook even kopen bij Free Motion als je op GC bent.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 mar 2019 19:49

Er lijkt nu zelfs een muur te zijn gebouwd op de GC-500: zie https://www.youtube.com/watch?v=mS8r_hgHOks Uit het filmpje is het niet duidelijk, maar ze zijn er overheen geklommen als ik de Strava-rit (https://www.strava.com/activities/2172780328) mag geloven?

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 01 mar 2019 20:21

De muur van Trump toch ergens anders :mrgreen:
Maar mag overduidelijk zijn dat dit stukje weg nu echt verboden terrein is...........
Ik ga het dan volgend jaar niet gokken als ik daar ga rijden, dus zal het een soort van herhaling van afgelopen jaar (https://www.strava.com/activities/1462553422) zijn met omweg via de weg naar Soria. Voordeel hiervan is dat je inmiddels "belgisch asfalt" dan bij de Vallay of the Tears gewend bent
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mar 2019 07:18

Waar staat die muur dan precies?
Less is bore

Plaats reactie