Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2019 18:10

Uiteraard, hoe wou je dat anders doen dan?

Helm kun je trouwens ook huren, de rest meenemen. Zoveel plek kost dat niet. Vergeet ook je bidons niet!

Mijn voorlaatste tripje was 5 dagen met vrienden, toen kreeg ik zelfs op handbagage voor elkaar om een fietsoutfit+bidons mee te nemen. Helm toen wel gehuurd. Andere jaren dat ik huurde nam ik gewoon alle kleding mee in mijn tas. Tegenwoordig neem ik mijn eigen fiets mee en in die koffer past makkelijk kleding, helm enz. voor een hele week (en dan past er nog heel wat bij).

Ik was wel tussendoor mijn spullen een keer.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 30 sep 2019 21:17

Edwardfotografie schreef: 30 sep 2019 17:46 Ik ga in november een weekje naar Playa del Ingles en wil daar ook gaan fietsen.
Ik zie adressen waar je een fiets kunt huren, waarvoor dank.
80 pagina’s is iets teveel om door te nemen, daarom mijn vraag:

Kleding, schoenen en helm ... nemen jullie dat van thuis mee in de koffer?
Yep, alles gaat mee vanaf huis. Maar wel inclusief fiets. Gaat vaak ook wat fietskleding etc mee in de fietskoffer om de gewone koffer niet te vol te hebben.
Voor 80 euro heb je je eigen fiets op GC, dat heb ik er graag voor over. Dat ondanks dat er goede fietsen (Cannondale :mrgreen: ) verhuurd worden.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 sep 2019 21:35

Tegenwoordig ook BH, Specialized en Pina.

En Cyclo Canaria heeft Scott en Airstream.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 sep 2019 22:20

havana schreef: 30 sep 2019 18:10 Uiteraard, hoe wou je dat anders doen dan?
Je kunt je natuurlijk laten inspireren door Eurotrip (2003):
Afbeelding

Gewoon opzetten die helm :lol:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2019 07:33

LOL :D

Op die manier heb ik een keer een zwaar trimvest (voor duiken) meegenomen naar Curaçao. Werkte prima, metaaldetector ging wel af :o

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 okt 2019 09:48

Ook hier weer geboekt voor januari 2020. Normaal vlieg ik vanaf Eelde, maar dit jaar probeer ik Schiphol. Met de extreem vroege vlucht op dag 1 en de late vlucht op dag 8 hoop ik daarmee twee fietsdagen te kunnen toevoegen aan de vakantie.

Zelf vind ik een fiets meenemen te veel gedoe. Het helpt wel dat de Cannondale's van FreeMotion mij goed bevallen (thuis een Caad12, op Gran Canaria een SuperSix).

Alleen handbagage zou moeten lukken (evt. met de helm die aan de tas bungelt en als ze klagen dan zet je hem op), maar een koffer inchecken is nou ook weer niet zo duur en dan kun je ook nog wat boeken e.d. meenemen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 okt 2019 09:55

Ik vind het huren bij Free Motion wel erg duur geworden. Ik m'n eerste 5 jaar altijd gehuurd en betaalde toen iets van 80-100 euro voor één week. Dan kreeg ik een CAAD10 met 105 en instapwielen. Dat is grosso modo dezelfde prijs als het op en neer vliegen van een fietskoffer. Tegenwoordig betaal je al een stuk meer voor een instap BH met matige wielen.

Ik neem dus gewoon m'n eigen fiets mee. Wil sowieso met een powermeter rijden in de bergen, en de afstelling komt bij mij vrij precies. Bovendien rijd ik dan tenminste met fatsoenlijke banden en wielen. En Di2 is toch ook wel erg lekker.

Het gesleep valt mij reuze mee. Fietskoffer past gewoon in mijn achterbak. Dit jaar durf ik het zelfs aan om het met de trein te proberen. M'n kinderen zijn inmiddels groot genoeg om hun eigen trolley te vervoeren en we vliegen op een normaal tijdstip.

Op GC nemen wij altijd een huurauto vanaf het vliegveld. Dan moet je geen Kia Picanto nemen maar dat doen wij toch al nooit met 2 kinderen. Dat kost je dan een paar tientjes extra, maar die win je weer terug doordat je minder ruimbagage hoeft in te checken (in de fietskoffer past namelijk extreem veel extra zooi).

Zou ik geen huurauto nemen, nam ik een taxi (3o euro) want ik heb een hekel aan wachten dus zo'n bus die alle hotels af rijdt is geen optie. Sowieso boek ik nooit via een touroperator, dus een transfer moet ik zelf regelen.

Het in- en uit elkaar halen kost maximaal 20 minuten. Da's minder dan naar de Free Motion wandelen, wachten, zadel laten monteren, papierwerk invullen, computer en sensoren monteren, enz. Ik durf zelfs te stellen dat je hier veel tijd bespaart.

@slugbait

Als je op handbagage kan vanaf Schiphol zou ik het zeker doen. Op je ruimbagage wachten kost je minimaal 1 uur tegenwoordig. Helaas zijn wij ook weer veroordeeld tot Schiphol. Afgelopen week nog 2x vanaf Eindhoven gevlogen, da's echt een verademing. Rotterdam Airport is nog beter.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 01 okt 2019 10:22

@havana: geen rijbewijs hier, dus fiets mee betekent dat ik hem moet meeslepen in de trein vanuit Groningen. Huren is zeker niet goedkoop, maar ik heb het er wel voor over.

bluemoon
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2016 03:06

bluemoon 14 okt 2019 22:44

havana schreef: 30 sep 2019 18:10 Uiteraard, hoe wou je dat anders doen dan?

Helm kun je trouwens ook huren, de rest meenemen. Zoveel plek kost dat niet. Vergeet ook je bidons niet!

Mijn voorlaatste tripje was 5 dagen met vrienden, toen kreeg ik zelfs op handbagage voor elkaar om een fietsoutfit+bidons mee te nemen. Helm toen wel gehuurd. Andere jaren dat ik huurde nam ik gewoon alle kleding mee in mijn tas.
Ik ben nu een keer of 3 op fietsvakantie geweest met alleen handbagage, en heb ter plekke een fiets gehuurd
Helm klik ik gewoon vast aan de handbagagetrolley met het kinbandje en zo loop ik het vliegtuig in, nooit problemen mee gehad
Er past trouwens nog aardig wat aan kleding in een 750ml bidon..... :lol: wel een bidon nemen met een ruime opening als je de dop eraf draait
Maar een regenjack past wel in een bidon, 2/3 paar sokken ook.... :mrgreen:
In je schoenen kun je ook weer dingen stoppen

Ik reis bijna altijd met handbagage als ik met het vliegtuig ga, ook bij vakanties van 3 weken, dan wordt je wel handig met inpakken

Auto huren ter plekke is inderdaad vaak aan te raden
In landen als Spanje kost dat niet zo veel
Autohuur voor een week is vaak nog niet de helft van wat je betaalt aan huur voor de racefiets :roll:

thraex
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:26

thraex 22 okt 2019 12:47

We zijn van plan om begin februari weer die kant op te trekken.

Weet iemand de status van de GC-605 tussen het 'meer' (presa de las ninas) en Ayacata?
Vorig jaar waren ze hier bezig met de weg, maar kon je er wel door. Omhoog op de slechtste stukken ging nog wel, maar naar beneden was zeker geen pretje.
Is het bekend of deze weg open of gesloten is?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 okt 2019 13:00

Open, zelfde staat als vorig jaar.

thraex
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 feb 2014 17:26

thraex 22 okt 2019 15:14

Thanks!
Gelijk een mooi excuus om vanuit Mogan naar Ayacata te rijden en via de Tranenvallei terug i.p.v. andersom :like:

Plaats reactie