Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 21:30

amclassic-fan schreef:
De hoogst gemeten temperatuur in Las Palmas was deze maand 34 graden. De gemiddelde max temperatuur voor Playa del Ingles is 23 graden voor mei. Door het felle hoog staande zonnetje voelt het vaak wel warmer aan.
Wat ben jij een gigantische eigenwijs persoon! Las Palmas is 5 graden koeler dan Playa.
In GC was van 12 mei tot 15/16 mei een hittegolf waar ALLE Canaries en toeristen over klaagden. Samen met de Calima gaf dit een hoogst gemeten temperatuur bij Fataga van 42,4 graden volgens de Canarische kranten. Fataga is overigens wel het heetste gebiedje van het eiland samen met het dal van Ayagaurus. De weken ervoor was het zelfs koud vertelde een fietser die er inmiddels 5 weken zit. Hij moest in de ochtend zijn jasje aan. de laatste 4 dagen van onze tijd daar was het tussen 26 en 32 graden. Wat normaal is voor mei. In januari hebben we altijd temperaturen tussen 18 en 25 graden met soms een uitschieter naar boven. In maart niet zo heel veel warmer: 20 tot 27 graden. Er is wel eens een koudere periode tussen of eentje met veel regen maar als een Calima komt in januari gaat het ook boven de 30 graden. In mei ligt de gemiddelde temperatuur een heel stuk hoger en bij Calima dus ook.
We zaten er zelf vorige week en dat was echt niet prettig met een hittegolf. Maar ik snap niet wat je wilt. Waarom zou ik gaan liegen over temperaturen? Ik zou je adviseren om eens navraag te doen bij andere bezoekers van het eiland in die periode. Met je betweterige gedoe zul je die vast wel kennen. :roll:
Laatst gewijzigd door veeteetje op 23 mei 2012 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 21:39

buzz schreef:@Veeteetje: In het verhaal staat “3 km aan 28%, 5 km aan 23% en dan nog het restje van >10%”. Alleen die eerste 8km suggereert al impliciet dat er een slordige 2000 hoogtemeters overbrugd worden. En dat terwijl de Pico de las Nieves (het dak van het eiland) op 1900m hoogte ligt. Beetje vreemd verhaal dus. Mannen met Garmins zijn gewoon niet te vertrouwen. ;)
Ik heb dit manlief voor de voeten gegooid en dat klopt inderdaad. 28% overigens niet want dat had ik verkeerd begrepen. Ik vermoed dat het hetzelfde is als bij mannen die zeggen: "ik heb gemiddeld 32 gereden!"
Ze zagen elke keer als ze op de teller keken 32. :D

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 21:47

amclassic-fan schreef:
De hoogst gemeten temperatuur in Las Palmas was deze maand 34 graden. De gemiddelde max temperatuur voor Playa del Ingles is 23 graden voor mei. Door het felle hoog staande zonnetje voelt het vaak wel warmer aan.
Je hebt je huiswerk niet goed gedaan...
Check gran-canaria-actueel.jouwweb.nl/excursies
Goh! Waarschuwing voor extreem hoge temperaturen vanuit het Ministerie!
Temperaturen bij Mogan van bijna 40 graden.
Oh maar Veeteetje heeft het over 42.4 graden...! Ja Mark, bij Fataga en zoals je weet ligt dat heel ergens anders dan Mogan en schreef ik al dat Fataga het heetste gebiedje van het eiland is.
Nu jij weer!!

Edit: een link plakken gaat lastig met de ipad. Google op hittegolf gran canaria mei 2012. Bij mij het 5e item.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 21:52

http://www.onweer-online.nl/forum/topic ... -op-canar/

Nog een link.
Jouw beurt om je ongelijk toe te geven. Al verwacht ik dat je dat niet eens kunt.
Laatst gewijzigd door veeteetje op 23 mei 2012 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 mei 2012 21:53

veeteetje schreef:...Ik vermoed dat het hetzelfde is als bij mannen die zeggen: "ik heb gemiddeld 32 gereden!"
Ze zagen elke keer als ze op de teller keken 32. :D
Afbeelding Die is wel ijzersterk! Mannen zijn dus nooit te vertrouwen.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 21:55

buzz schreef:
veeteetje schreef:...Ik vermoed dat het hetzelfde is als bij mannen die zeggen: "ik heb gemiddeld 32 gereden!"
Ze zagen elke keer als ze op de teller keken 32. :D
Afbeelding Haha, die is wel ijzersterk! Mannen zijn dus nooit te vertrouwen.
Als het om gemiddeldes gaat niet... ;)

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 24 mei 2012 06:56

veeteetje schreef:http://www.onweer-online.nl/forum/topic ... -op-canar/

Nog een link.
Jouw beurt om je ongelijk toe te geven. Al verwacht ik dat je dat niet eens kunt.
Waar blijf je nu Mark, met je bijdehante gedrag mbt de temperaturen laatste week??

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 mei 2012 09:21

veeteetje schreef:Wat ben jij een gigantische eigenwijs persoon! Las Palmas is 5 graden koeler dan Playa.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet :o

Max temperaturen in Playa del Ingles van 12 t/m 18 mei:
35.7, 32.9, 34.9, 36.2, 30.3, 26.2, 24.9

Ik heb er een hekel aan dat mensen altijd alles maar moeten overdrijven. Van 14% wordt 26% gemaakt. Vervolgens 't bij hoog en laag vast houden dat ik er naast zit. Een onderstaand bord is nu niet bepaald betrouwbaar als de zon schijnt:
Afbeelding

Ook in de winter heb je 't altijd over hogere temperaturen dan dat de lucht daadwerkelijk is. En ja ik ben het helemaal met je eens dat 36 graden net als 39 graden heel erg warm is. Wat ik alleen niet snap is dat je gids rondjes uitzoekt naar de warmste plaatsen van 't eiland als 't zo warm is. Ik had 't toch eerder geprobeerd de verkoeling een beetje op te zoeken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 24 mei 2012 10:22

Waarom lees je niet gewoon het artikel?????

Toeristen komen om het leven in hittegolf op Canarische eilanden

Twee britsche toeristen, beide in de 70, zijn afgelopen zondag overleden op het door hitte geteisterde Gran Canaria. Eén van de overledenen maakte deel uit van een wandelgroep. De groep stond onder begeleiding van een ervaren gids. Twee vrouwelijke leden van de groep moesten naar het ziekenhuis worden afgevoerd met ademhalingsproblemen. Eén van deze dames had eveneens een hartstilstand gekregen, maar kon gereanimeerd worden. De vrouw verblijft nog steeds op de intensive care. Vier mensen konden ter plaatse behandeld worden aan hitte gerelateerde problemen. De temperaturen die dag liepen op tot boven de 40°C. Een 74 jarige man is om het leven gekomen tijdens een wandeling met zijn echtgenote. Vermoedelijk was hij bevangen door de warmte en is in een ravijn gevallen. Er is door de autoriteiten op Gran Canaria sinds donderdag een waarschuwing afgegeven wegens de hitte. De warmte wordt veroorzaakt door een hete westelijke aflandige wind vanuit het zuiden van Marokko en de westelijke Sahara. De temperatuur in deze tijd van het jaar ligt gemiddeld op 25°C.


"Mijn" gids is mijn man... die 3,5 jaar fietsgids was voor Free Motion... en daarvoor 14 jaar lang elk jaar in februari en maart trainde op Gran Canaria. Eveneens 15 jaar in de medische wereld gewerkt dus ik denk dat ie wel weet wat ie doet.

Vwb de %, ik heb NOOIT beweerd dat de hele klim 26% gemiddeld is en heb zelfs gezegd dat ie over het totaal gezien best rond de 15% kan zitten. Daarbij heb ik ook al aangegeven dat manlief waarschijnlijk behoorlijk heeft overdreven na het bericht van Buzz was dat, geloof ik, toen ik dat aan hem voorlegde.

Maar Mark, kiss my ass. Jij weet het altijd beter en daar heb ik geen hekel aan, dat soort mensen kunnen wat mij betreft volledig in de stront zakken. Zeker als de feiten zoals hierboven in het artikel geschreven duidelijk zijn. Dus Veeteetje overdrijft over de temperaturen en de kranten etc. ook want Mark heeft altijd gelijk.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 24 mei 2012 15:39

Tot pagina 13 was dit een gemoedelijke en prettig te volgen topic. Maar nu er van beide kanten zo over en weer elkaar de zwarte piet wordt toegeschoven daalt het niveau van deze discussie zienderogen.

In mijn ogen kunnen allebei de kemphaantjes de discussie beter laten rusten, en weer normaal reageren op de diverse andere reacties
Hoe sterk is de eenzame fietser...

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 24 mei 2012 17:47

hoe warm is het nu eigenlijk in Nederland?

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 25 mei 2012 14:27

Haast warmer als in GC.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie