Alles over vakanties op én met de fiets

Vikingtour

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 aug 2008 18:03

Mwah, als je Tre Cime omhoog kunt rijden dan zal het in Noorwegen ook wel lukken.

Volgens mij heb ik op de site gelezen dat je altijd de mogelijkheid hebt om in een busje te stappen. Dus als het regent kun je er voor kiezen om een afdaling over te slaan. Dan ga je wel uit de race klasse maar of dat nu zo belangrijk is?

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 21 aug 2008 18:07

Met het weer moet je gewoon mazzel hebben. En die hadden wij dit jaar. Het begon grijs en druilerig, 17 graden, maar naarmate de week vorderde werd het steeds beter. We eindigden met stralende zon en 27 graden. Jan (@kweekel) kan je vertellen dat het vorig jaar een stuk minder was. Kleding voor alle weersomstandigheden mee dus. Als je niet de berg af wil kun je altijd in de bezemwagen stappen. Als je voor het klassement rijdt betekent dat echter wel einde klassement, want je moet iedere etappe helemaal rijden (ook de niet-getimede kilometers). Maar dan stap je gewoon over naar de touringklasse. Maar als ik zo zie wat je vriendin allemaal al aan bergen gereden heeft dan hoeft ze zich over de Vikingtour helemaal geen zorgen te maken, dat moet gewoon lukken.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 21 aug 2008 20:16

@Bottecchia: heb jij je trouwens al ingeschreven? Heb begrepen dat er maar 300 deelnemers kunnen meedoen?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 aug 2008 22:14

Nee nog niet. Volgens mij gaat het niet zo snel hoor. Ik kan me herinneren dat je voor de afgelopen editie tot redelijk vlak voor de start nog kon inschrijven. Het ging dan wel om nog een paar resterende plaatsen maar ik verwacht dus niet dat het over 2 weken al vol zit. Maar ik hou het aantal vrije plaatsen maar wel goed in de gaten want je weet het natuurlijk nooit.

Ik wil niet heel lang wachten maar ik ga even kijken of ik nog wat mensen kan interesseren. Sowieso wil ik even zien welke verblijfplaatsen ze aanbevelen. Die staan als het goed is vanaf 1 september op de site.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 21 aug 2008 23:39

Ik wacht ook sowieso eens tot begin september. Ga ook eens na wat er allemaal bij die reis komt kijken. Zo zijn er ook diverse veerboot opties etc. Maar eens allemaal op een rijtje gaan zetten. Is toch ook al part of the fun :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 22 aug 2008 02:22

Geen haast hoor. Dit jaar waren er 200 plaatsen en deden er 130 mensen mee. Waarschijnlijk ook wel door het slechte weer van het jaar er voor. Wij hebben in april ingeschreven en toen was er nog plaats zat. Ik zal even kijken of ik het lijstje van mogelijk veerboten dat wij hadden nog kan vinden, dan hebben jullie alvast een idee. @Bottechia: je moet niet verbaasd zijn als het bv pas oktober wordt dat ze die verblijfsmogelijkheden op de site hebben staan. Ze houden zich soms niet helemaal aan hun eigen deadlines. Zo stond het tijdsschema er pas twee weken voor de start op, terwijl ze hadden gezegd dat het er in mei zou zijn. Maar ja, het is gewoon een groepje vrijwilligers die dit als hobby doen. Daarom moet je soms een beetje flexibel zijn. Verwacht dus niet een organisatie zoals bijvoorbeeld de Maratona. Het is veel kleinschaliger en amateuristischer. Maar dat heeft ook weer zijn charme en ze doen wel hun stinkende best. Overigens vind ik wel dat het slapen in Valhalla het groeps- en saamhorigheidsgevoel bevordert dat bij de Vikingtour heerst. Het overgrote deel van de deelnemers slaapt daar ook. Er waren er trouwens ook die in een eigen camper sliepen die ze bij de betreffende scholen/sporthallen parkeerden. Als je ergens anders gaat slapen mis je wel een deel van de belevenis, is mijn mening. Doordat je bagage vervoerd wordt en je 1 grote tas mee mag (er staat niet bij hoe groot, dus zo groot mogelijk :-)) hoef je ook niet op een Spartaans lichtgewicht-matje, je kunt gewoon een luxe luchtbed meenemen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 22 aug 2008 11:56

Dat het allemaal veel kleinschaliger is vind ik eigenlijk alleen maar leuk. Dat heeft zo zijn charme.

In ieder geval hebben we dus nog wel even de tijd. Over het slapen ga ik nog even nadenken en dat zal ook nog afhangen van wie er eventueel ook die kant op gaan. Ik kan me wel wat voorstellen bij het feit dat daar overnachten wat toevoegt aan de beleving. Maar normaal zou ik er niet snel voor kiezen. Ik ben meer een type voor een hotel dan een camping zeg maar....

Maar ik ga er zoals gezegd nog eens over nadenken.

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 22 aug 2008 12:05

Wat zijn eigenlijk de mogelijkheden voor 'volgwagens'?? Zijn die toegestaan. Het lijkt mij dat je dan wat meer spullen kunt meenemen (reserverwielen etc.). Of is dat niet nodig?
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

kweekel
Forum-lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 26 okt 2006 21:38
Locatie: Annen (drenthe)

kweekel 22 aug 2008 15:21

Zolang ze niet hinderlijk volgen (tussen de renners in ipv helemaal achteraan het veld) is dit dacht ik toegestaan.
Jan

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 23 aug 2008 01:52

Volgwagens moeten ofwel helemaal voor het veld uit rijden, ofwel helemaal achter de laatsten aan. M.a.w. ze mogen niet tussen de renners in gaan rijden.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 23 aug 2008 02:00

@Bottechia, de etappeplaatsen zijn wel vrij kleine plaatsjes. Weet dus niet of er overal wel hotels zijn. Wat je wel vaak ziet is dat je een soort blokhutjes op een camping kunt huren, te vegelijken met trekkershutten in nederland.

Gebruikersavatar
erikvdmaat
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 28 jun 2004 15:55
Contact

Gebruikersavatar erikvdmaat 25 aug 2008 20:31

[quote="ever"]@Bottechia, de etappeplaatsen zijn wel vrij kleine plaatsjes. Weet dus niet of er overal wel hotels zijn. Wat je wel vaak ziet is dat je een soort blokhutjes op een camping kunt huren, te vegelijken met trekkershutten in nederland.[/quote]

De plaatsen die in 2009 aangedaan worden zijn allemaal toeristen plaatsen. Daar zijn campings, hotels of huisjes (challetjes) te huur. Ben dit jaar op vakantie geweest in Noorwegen (zat in Beitostolen) en heb toevallig de route met de auto gereden die volgend jaar verreden wordt. Ik moet zeggen dat je dan wel door het mooiste stukje Noorwegen gaat. Mijn inziens dan.

Helaas moest ik mijn vakantie vroegtijdig afbreken wegens het overlijden van mijn oma, anders had ik zeker meer gefietst. Ik heb nu alleen het stuk Beitostolen-Vagamo gefietst, en ik vind het lekkerder rijden dan in Frankrijk.
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie