Alles over vakanties op én met de fiets

criquelion

rembem
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:17

rembem 21 aug 2008 11:37

Hoe zit het met ter plekke inschrijven? Ik kan niet op de site velomediane.be vinden waar en op welke tijden ik me nog kan inschrijven.
Ik kom de vrijdag tevoren rond een uur of 18 aan en zou het mooi vinden als ik me dan nog even kan inschrijven.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 21 aug 2008 15:51

Tot de 22e (=morgen) kun je jezelf nog online inschrijven zodat je op vrijdag tussen 17.00uur en 21.00uur of op zaterdag tussen 6.00uur en 8.45uur je inschrijving kunt ophalen.

Ik denk dat het ook mogelijk zal zijn om je op diezelfde tijdstippen ter plekke in te schrijven maar ik heb 'm nog nooit gereden dus zeker weten doe ik dat laatste niet.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 21 aug 2008 16:12

Klopt, op dezelfde tijden dat je je startnummer kunt ophalen kun je je ook nog ter plekke inschrijven. Dat is in de grote tent bij het sportcomplex waar ook de finish is (start is midden in het centrum van LaRoche, langs de Ourthe).

rembem
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 jan 2008 17:17

rembem 21 aug 2008 16:55

mooi, helder! bedankt voor jullie informatie

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 31 aug 2008 23:14

Het was weer geweldig!

Vrijdag heen, te laat vertrokken uit Utrecht (15.30) en tot Maastricht één grote file. Uiteindelijk om 20.15 aangekomen bij La Roche. 's avonds bij de Italiaan wat koolhydraten geladen en lekker geslapen op de camping. 's Ochtends was het gelukkig niet te koud (itt 2 en 3 jaar terug).
De tocht ging lekker, maar de steile klimmen bijven problematisch. Ik moet veel goed maken op het vlak (voor zover aanwezig) en in de afdalingen. Ook op de lichtere klimmen moet ik echt hard omhoog om te compenseren. Gelukkig ging dat goed, zelfs op het laatst, de Dochamp, lukt het om (voor mijn doen) vlot omhoog te gaan (20/u). De afdaling naar La Roche was weer kicken, dat kadootje blijft geweldig. Uiteindelijk nét goud gehaald (netto tijd 06u35).
Vond de bevoorrading weer perfect en de afhandeling na afloop ook soepel.
Prachtig weer, en gelukkig geen last van de warmte gehad. Kortom een perfecte dag en puur genieten!

Wat me verder opviel:
- iets te veel ongelukken gezien
- veel lekke banden
- de kwaliteit van de wegen lijkt ieder jaar af te nemen (afdaling in het bos, stuiterde bijkans van m'n fiets en ging uit voorzorg in de ankers). Gaat het zo slecht in Wallonië? Dan weet je weer waar je belasting voor betaald.


bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 aug 2008 23:18

Nette prestatie. Daar mag je dik tevreden over zijn.

Wat betreft die ongelukken. Ik las op wielertoerist.nl dat één van de forumleden daar zeer ernstig ten val is gekomen in de finishstraat. Hij is daar vol op een geparkeerde auto gereden en heeft volgens de berichten aldaar vermoedelijk een dwarslaesie opgelopen. Ik kreeg het er koud van toen ik het las. Zo ben je met je hobby bezig en zo lig je op de grond en is dat allemaal weg. Brrr.....echt vreselijk.

dingo
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 13 apr 2004 18:18

dingo 01 sep 2008 00:57

[quote="Bottecchia"] Ik las op wielertoerist.nl dat één van de forumleden daar zeer ernstig ten val is gekomen in de finishstraat. Hij is daar vol op een geparkeerde auto gereden en heeft volgens de berichten aldaar vermoedelijk een dwarslaesie opgelopen. Ik kreeg het er koud van toen ik het las. Zo ben je met je hobby bezig en zo lig je op de grond en is dat allemaal weg. Brrr.....echt vreselijk.[/quote]

Niet vermoedelijk.......

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 01 sep 2008 14:12

Zeker een schitterende cyclo geweest!

Er werd gelijk lekker doorgereden en de eerste lussen terug door La Roche waren goed voor de motivatie! VEEEEL mensen langs de kant! De muzikanten langs het parcour brachten een stuk gezelligheid en dit had ik nog niet vaker zo meegemaakt. Top!

Op een goeie 130km wel iemand in een afdaling onder een vangrail zien liggen waarbij de ambulance broeders de brancard al aan het klaarmaken waren...dat was schrikken!

Ik heb Noontje nog gezien, maar ze reed in tegengestelde richting...(?) misschien richting clubgenoten? hoe heb je gereden Noontje? Ben benieuwd!

Eindtijd bij mij is 6 uur rond geworden. Had wel iets sneller willen rijden, maar de echte goede vorm ontbrak helaas. Desalniettemin een schitterende zonnige sportieve dag gehad:D

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 01 sep 2008 19:06

Beetje gemengde gevoelens. Het was prachtig weer en het was inderdaad weer erg gezellig onderweg. Zoals gewoonlijk was ik in het begin toch weer een beetje te enthousiast begonnen en ik kreeg het daardoor na de tweede verzorgingspost erg zwaar. Maar omdat afstappen uiteraard geen optie is toch doorgezet. Op het bruggetje in LaRoche vlak voor de finish kramp aan de binnenkant van m'n linker bovenbeen waardoor ik de trappers nauwelijks nog rond kon draaien. Daardoor goud op 6 seconden (!) gemist... Maar omdat ik van tevoren helemaal niet gedacht had dat ik goud zou kunnen halen kan ik er uiteindelijk toch wel vrede mee hebben. En dan hebben we weer wat om naar toe te werken volgend jaar.

Na de finish inderdaad gehoord dat een Nederlander zwaar ten val was gekomen in de finishstraat en dat hij z'n benen niet meer kon bewegen. Hoopte toen nog dat dat tijdelijk zou zijn, maar ik begrijp nu dat dat niet zo is. Daar word je toch wel even stil van...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 sep 2008 19:24

Noontje is gestopt. Ik zelf was 9e, BikeAddict was volgens mij 15e. Ik zal nog wel een verslagje schrijven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 01 sep 2008 20:52

Martijn, tnx voor de interesse. Ik had inderdaad mijn zinnen gezet op het winnen van de Criq, wat gezien de tijd van de winnares 5u48 nog wel mogelijk was geweest ook. maar ja dat is achteraf... Inderdaad een DNF voor mij. Hou het er maar op dat ik wat anders aan mijn hoofd had. In het begin nog wel als een gek gereden om vooral de eerste dame voorbij te gaan en een mooie voorsprong te pakken. Maar toen het wat moeilijker ging en ik op een gegeven moment ook helemaal stil stond, was het even op, fysiek en vooralvmentaal. Dus ben ik inderdaad omgedraaid.

Volgend jaar beter....
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 01 sep 2008 22:43

Mooie, erg mooie prestaties mannen!! Gefeliciteerd!

Ik ben dit jaar beter in vorm geweest echt jammer dat er bij mij niet meer uit kwam...

Noontje, dan heb ik jou dus precies om zien draaien... Wat je zegt: Volgend jaar beter! ;)

Plaats reactie