Alles over vakanties op én met de fiets

De reuzen van de Ardennen

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 24 aug 2008 00:51

[quote="Bottecchia"]Ik ben benieuwd hoe die klim je bevalt.

Zoals het er naar uitziet ben ik zaterdag ook van de partij. Het weer gaat als het goed is langzaam de goede kant op. En als het maar grotendeels droog is dan ga ik wel starten.

De starttijden zijn in ieder geval lekker ruim. Je kan tot 10 uur vertrekken voor de lange afstand. Ik denk dat ik om 7 uur van huis vertrek zodat ik ongeveer om 9.30uur kan starten met een lekker dagje heuvel op heuvel af. Want veel vlakke stukken krijgen we niet te zien....:)[/quote]


En nog van de partij geweest Bottecchia?
De Cote du Hezalles is een echte kuitenbijter van de eerste klas met zijn maximale percentage van 23%!! Ben er zonder kleurscheren overheen gekomen. Wie in hemelsnaam verzint zoiets om een dergelijke weg daar omhoog te leggen.
Voor de rest een werkelijk sublime georganiseerde tocht!!! De beste die ik tot nu toe heb meegemaakt.. op alle fronten!!! Enige spelbreker was rond een uur of 12 de 2 uur durende regen..en bij 16 graden wordt je daar niet echt warm van.

Gem. 25.6 km/u (6u.20)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 24 aug 2008 15:50

Nee, ik heb overgeslagen. Voelde me niet helemaal fit en ik had op de buienradar gezien dat het niet droog ging blijven. Daarom heb ik maar even overgeslagen. Goed idee want het is dus nat geworden en bovendien bleek uit mijn trainingsrondje van vandaag ook dat ik op 't moment niet zo goed ben.

Maar je hebt dus in ieder geval kennisgemaakt met Les Hezalles. Wat een klereding is 't he? Als je daar niet op tijd terugschakelt heb je 'n probleem.

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 24 aug 2008 22:09

Ben het helemaal eens met Herera echt een zeer goed georganiseerde tocht. Werkelijk op iedere kruising, splitsing stonden seingevers. 4 bevoorradingen waar voldoende te eten en drinken was. Parkeer gelegenheid op start en finish terrein waar meer dan genoeg plaats is. Enige iets mindere is misschien dat er iets te veel over grote doorgaande wegen wordt gereden vooral de eerste 50 en de laatste 25 km.
Maar over het algemeen wel een mooie route.
Jammer van de regen.
En zoals Bottecchia al melde de Hezalles is terug schakelen naar kleinste wat je hebt en dan pas het straatje indraaien. Bij komend probleem is dat ik daar beetje verkleumd aan kwam. Boven op de Wanne was een bevoorradings post en daarna gelijk een afdaling en dat is dus echt koud als je net even hebt stil gestaan en dan kom je best met stramme benen aan de voet van de Hezalles.

lazo
Forum-lid
Berichten: 776
Lid geworden op: 10 jan 2006 10:30

lazo 24 aug 2008 22:09

Mooie rit geweest,spijtig van de regen wel.ik had 25.4 gem.(160km) rustige tempo gereden nie al te hoog in hartslag geweest enkel op les hezalles :)

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 24 aug 2008 23:01

[quote="NicoM"] Boven op de Wanne was een bevoorradings post en daarna gelijk een afdaling en dat is dus echt koud als je net even hebt stil gestaan en dan kom je best met stramme benen aan de voet van de Hezalles. [/quote]

Klopt... had hetzelfde probleem.. maar dan meer kou op mijn bovenlichaam tijden de afdaling door het natte weer, en transpiratie. Kreeg zelfs even koude vingers!! Gelukkig had ik mijn eerder uitgetrokken beenstukken bij de eerste verzorgingspost nu weer aangetrokken waardoor mijn benen wel lekker warm waren tijdens deze klim.

Ik vond de laatste bevooradingspost net 200 meter voor de Forges ook niet bepaald strategies opgesteld, je staat daar toch ff 5 a 10 minuten, waardoor niet lekker aan de klim begint. Volgend jaar sla ik deze laatste post over, tenslotte krijg je al genoeg onderweg.

Het weer is natuurlijk wel een bepalende factor voor het succesvol afleggen van een dergelijke toertocht.

En niet te vergeten: ze hebben daar hele lekkere Belgische biertjes (en massagehandjes) aan de Finish!!!

;)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie