Alles over vakanties op én met de fiets

Klimmen-Banneux-Klimmen 2011

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 18 apr 2011 11:45

Even een kort vraagje waar ik elders niet echt iets over kan vinden.

Ik rij volgende week dus voor het eerst deze toertocht.
Nu drink en eet ik vrij veel onderweg - tijdens AGR (150) 5 grote bidons sportdrank, drie bananen, 4 repen, 'n krentenbol en twee gevulde koeken). Dus vraag ik me af hoe het met de bevoorrading is gesteld? Is dit van het niveau AGR; ofwel is er genoeg om die 130km door te komen? Of is het aan te raden om wat gelletjes en bananen in de zakjes te steken en wat geld mee te nemen om vocht aan te schaffen onderweg?
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

bobsaget
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 05 aug 2010 13:33

bobsaget 18 apr 2011 12:10

Mocht er nog iemand een startbewijs over hebben dan houd ik mij aanbevolen!

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 18 apr 2011 13:10

@daPOKER: je krijgt halverwege de tocht een energiepakket (dus na zo'n 65 km als je in banneux bent) als je tenminste officeel ingeschreven bent want je moet er wel een bonnetje voor inleveren. Daar zit best veel in: banaan, krentenbol, reep (zelfs een mars geloof ik) en volgens mij ook nog wat te drinken. Bij deze pauze halverwege kun je ook je bidons vullen (al loop je de kans dat je daar flink in de rij moet staan vanwege de drukte). In de eerste helft zit verder geen bevoorrading, in de tweede helft zit er nog een bevoorrading op zo'n 30 km voor de finish, vorig jaar was die bij de Abdij van Val Dieu. Toch zou ik zelf ook altijd wat meenemen voor onderweg, kan geen kwaad lijkt me.
En stapelen deze week, dan kun je zondag met minder eten toe.

Misschien tot dan! :)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

jorrit85
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 nov 2009 15:24

jorrit85 18 apr 2011 15:07

@daPOKER Gewoon altijd zelf zorgen voor voldoende eten en drinken. De bevoorrading kan je altijd gebruiken, maar beschouw hem als extra. De reepjes die je zelf hebt meegenomen kan je dan later wel weer gebruiken.
Zelf neem ik liever niet het risico dat ik te weinig bij me heb en de bevoorrading niet is wat ik ervan verwacht(te).

@magoo Stapelen is onzin. Gewoon altijd goed eten en op de fiets ook.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 18 apr 2011 15:30

@ Magoo
In stapelen ben ik absoluut geen held. Sterker nog... ik krijg er buikpijn van. Heb het al een paar keer geprobeerd voor 'n pittige rit maar het lukt me gewoon niet om al die koolhydraten weg te stouwen.

@Jorrit85
Helder...
Ik zal dus maar weer als pak-ezel vertrekken ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

bressan_m
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:36

bressan_m 18 apr 2011 16:06

Weet iemand of KBK wel door Voeren mag passeren?

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 18 apr 2011 16:10

ja, dat mag, maar met het dringende verzoek van de organisatie om je te gedragen. dus niet 4-dik rijden, geen afval op straat gooien, startnummer duidelijk zichtbaar dragen, stoplichten respecteren, etc, etc. Oftewel: de burgemeerster van Voeren geen munitie geven om de stekker er uit te trekken voor volgend jaar.

bressan_m
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:36

bressan_m 18 apr 2011 16:23

ok,

Burgervader heeft touwens gewoon een goed punt hier .. hij moet ook worden herkozen volgend jaar.

Duidelijk startnummer laten zien ? is toch gewoon openbare weg ..?


fietspraat
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
Contact

fietspraat 18 apr 2011 16:28

Vraag me af of niet meer toertochten hier in de toekomst problemen mee krijgen. De publieke opinie (niet fietsers) heeft niet erg veel sympatie met die mensen die 4 rijen dik rijden en rommel weggooien. Al zijn die personen in de minderheid vallen ze wel het meeste op.
En laten we eerlijk zijn...a la Amstel Gold Race met 12.000 personen door Limburg fietsen is natuurlijk ook niet echt verantwoordt.
fiets,fiets,fiets en verder niets.

bressan_m
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2010 13:36

bressan_m 18 apr 2011 16:49

Tuurlijk, dit soort grootschalige tochten heeft z'n langste tijd gehad op deze manier.. (net zoals op termijn SRC, KBK, Limburgs Mooiste)

Zal wel richting elfstedenoplossing gaan waarbij je alleen als lid kunt deelnemen.

boetiej
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 28 jul 2010 15:38

boetiej 18 apr 2011 23:45

Zijn er nog mensen uit Groningen die hieraan mee gaan doen en misschien met de auto heen gaan?
pijn = fijn

wcs
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 jul 2010 00:28

wcs 19 apr 2011 18:35

@Dapoker & Snelle Willem:

Rij hem ook voor t eerst en in mn uppie.
Dus wellicht kunnen we wat afspreken?

Ben ook van plan om om 7u te vertrekken (mits dat lukt ivm mogelijke drukte bij ophalen van mn nummer).
Geen idee wat ik qua zwaarte moet verwachten, dus kan zijn dat na een xx aantal km's ieder zn eigen tempo beter kan gaan rijden.
Maar samen starten is wellicht wel een idee?
PM maar ff of het jullie iets lijkt.
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

Plaats reactie