Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Goldrace 2009

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 19 apr 2009 22:42

Zullen we voor de liefhebbers de sites met foto's even op een rijtje zetten? Vul hem maar aan als je er meer hebt. Genoemd zijn al:

www.fotovansporter.nl
www.sportograf.com

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 20 apr 2009 00:11

ben benieuwd naar de foto's op de keutenberg

bij de epenerbaan stond www.wielerbeeld.nl

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 20 apr 2009 00:21

Dit jaar voor het eerst de AGR gereden (150 km). Van te voren had ik toch wat negatieve ervaring van verleden jaren gehoord, dus ik verwachte er niet al te veel van. Maaarrr.... ik vond eigenlijk dat het prima geregeld was! Bij de start kon ik nog een stuk of 8 isostar repen meebietsen, zonder een uur in de rij te moeten staan oid.
Wel jammer dat het weer voor zo'n bruine smurrielaag op het asfalt had gezord, wat resulteerde in 3 lekke banden binnen de eerste 40 km!

Op de Loorberg gebeurde echter iets waardoor m'n dag onvergetelijk werd. Ik vertelde net tegen m'n wielermaatjes dat ik weleens een stukje met cancelara had meegefietst in zwitserland, toen ik achter me het karakteristieke geluid van hoge carbon velgjes hoorden. Toen ik een blik achterom werpte, keek ik in de ogen van Andy Schleck. En dat was niet het enige, de hele saxobankploeg inclus materialenwagen zat in m'n wiel! Zo reed ik tussen een Kroon en de gebroeders schleck als een koning omhoog. Nog een tijdje met F. Schleck gepraat, of ie goede benen had en wat de tactiek voor morgen was (wat hij niet vertellen wilde). Echt een aardige vent.

Net zoals bij ieder ander bijzonder moment in het leven, duurde dit alles veel te kort. Toen ik besefte dat ik een camera bij me had was het al te laat en sloegen de mannen rechts af, waar ik naar links moest. Ik zat nog serieus te twijfelen om die hele AGR links te laten liggen, maar dat zou ook weer zo opdringerig overkomen :P

Verder was alles prima te doen, de keutenberg ben ik van begin tot eind 'en danseuse' opgereden, af en toe moest ik me 'n weg tussen de andere fietsers cq. wandelaars slingeren, maar dat lukte aardig.

Kortom, een grote onvergetelijke ervaring!
no pain no gain

johnelst
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:37

johnelst 20 apr 2009 01:46

Voor het eerst de 150 km gedaan. Aangezien ik alleen was (vrouw winkelde lekker in Maastricht) heb ik goed m'n ogen de kost kunnen geven. Niet alleen genoten van de heerlijke route door de mooie omgeving en leuke dorpen, maar helaas ook best veel teleurstellende dingen gezien die begrijpelijk zijn, maar waar we met z'n allen wat aan kunnen doen.
1- mede deelnemers die soms als kamikazen rijden (vaak in afdaling, dus raap je ze bergop steeds weer op......) en geen rekening houden met de ALGEMENE veiligheid. Bij ons thuis noemen we dat a-sociaal.
2- deelnemers die hebberig zijn en buitensporig veel graaien bij bevoorrading, vervolgens dan veel verliezen of gewoon weer weggooien.
3- het wegwerpen van afval (terwijl lege verpakking toch echt wel weer in je zakjes past) en het achterlaten van de (helaas vele) lekke bandjes.
4- midden op de weg stoppen bij pech of te steile klim, of groepen die verzamelen OP het parcours.
5- helaas zijn er wat lokale bewoners die zich met een auto mengen op het parcours (wel of niet express), maar laten we die respecteren, daarmee is de kans groter dat dit in de toekomst niet meer voorkomt dan de scheldpartijen die nu te horen waren.
6- zwartrijders......... begrip ivm de beperkte inschrijfmogelijkheden, maar dat is pech als je geen startbewijs hebt. De organisatie is ingericht op het vooraf bepaalde aantal. Viel me op dat behoorlijk wat mensen zonder rugnummer/stuurplaat zich trouwens ook schuldig maakten aan bovenstaande zaken.

Verder alleen maar lof voor het merendeel van de deelnemers die mij een onvergetelijke dag hebben bezorgd en natuurlijk voor de organisatie. Het wachten in de rij voor het finishdorp neem ik graag voor lief. Ik heb alleen maar enthousiaste medewerkers en vrijwilligers gezien die erg goed werk hebben verricht. Ik heb een superdag gehad, zonder lekke banden (en dat met Ultremo's....) en kom volgend jaar zeker terug.

thinair
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:37

thinair 20 apr 2009 11:42

Voor mij was het alweer jaren geleden dat ik mee reed in de AGR. In de tussentijd eigenlijk vrijwel alleen in het buitenland aan grootschalige fietstochten meegedaan. Ik reed mee op uitnodiging van een sponsor. Wat mij opviel was dat het toch wel erg druk was op het parcours. Vooral op de smalle weggetjes is het echt oppassen geblazen.
Bij een bevoorradingspost werd iemand voor mij bestaffend door de organisatie toegesproken omdat ie twee bananen pakte.. vreemde reactie m.i. moet je eten zoveel als je nodig hebt.
Bij de finish moest er in een lange file gewacht worden om het stuurbordje in te leveren. Dat hebben ze bij andere tochten in het buitenland beter geregeld. Na zo'n tocht mensen 20 minuten (toch wel in de kou) laten wachten is ook geen goed idee.
Ik heb lekker gefietst maar sla 'm in de toekomst toch maar over. Ga toch liever op eigen gelegenheid rustig in die heuveltjes fietsen
Trappen maar!

webpo
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2008 17:59

webpo 20 apr 2009 12:00

Zo'n 4000 foto's op wielerbeel.nl

Directe link: http://www.oypo.nl/pixxer.asp?id=247C8C3D1015FF00

Ze staan er nog niet allemaal. Mijn netwerkkabel staat roodgloeiend en ik hoop dat ze er vanavond allemaal op staan.

videopac
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 aug 2006 16:48

videopac 20 apr 2009 13:37

Weet iemand hoeveel hoogtemeters er in de 100km en in de 150km zaten?

lte
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 07 feb 2009 20:10

lte 20 apr 2009 13:55

Volgens mijn hoogte meter zaten er 1980hm in de 150km.
Is Qui Est, Is Qui Non Est Consectatur

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 20 apr 2009 14:02

@Thinair
Vreemde ervaring, ik kon zoveel pakken als ik wilde. Ook geen voordringers dit jaar gezien, iedereen wachtte netjes op zijn beurt bij de bevoorradingen. Het was op het parcour inderdaad wel druk. De wachttijden bij het einde zijn mij onbekend, maar misschien viel ik net daarbuiten gezien de 4 lekke banden die ik had.

Zelf erg slechte ervaring met mijn Ultremo R banden gehad. In Noord-Holland 800km zonder problemen gereden en in Limburg tijdens de mist 's morgens 1 grote gatenkaas. Na lekke band voor en lekke band achter kreeg ik tegelijkertijd weer voor en achter een lekke band. Toen nogmaals mijn buitenband goed geinspecteerd. Bleken er zo'n 15 steentjes in mijn banden te zitten die ik in eerste instantie niet zag. Allemaal eruit staan te pielen en een half uur stil gestaan op de top van de (Barbara de) Loorberg. Toen verder en geen lekke band meer. Ik wil weer gewoon Hutchinson Kevlar, nooit lekgereden daarop.

http://i44.tinypic.com/33z7l9c.jpg

Overigens nog een briljant iets meegemaakt. Onderaan afdaling Kruisberg voor de kruising wachten om de Eyserbosweg op te gaan. Wil er iemand van achteraan langs alle mensen om vooraan bij de kruising als eerste omhoog te kunnen. Reed hij rechtsaf i.p.v. links, bwahahaha. Hij werd gruwelijk uitgelachen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 20 apr 2009 14:14

[quote="johnelst"]Voor het eerst de 150 km gedaan. Aangezien ik alleen was (vrouw winkelde lekker in Maastricht) heb ik goed m'n ogen de kost kunnen geven. Niet alleen genoten van de heerlijke route door de mooie omgeving en leuke dorpen, maar helaas ook best veel teleurstellende dingen gezien die begrijpelijk zijn, maar waar we met z'n allen wat aan kunnen doen.
1- mede deelnemers die soms als kamikazen rijden (vaak in afdaling, dus raap je ze bergop steeds weer op......) en geen rekening houden met de ALGEMENE veiligheid. Bij ons thuis noemen we dat a-sociaal.
2- deelnemers die hebberig zijn en buitensporig veel graaien bij bevoorrading, vervolgens dan veel verliezen of gewoon weer weggooien.
3- het wegwerpen van afval (terwijl lege verpakking toch echt wel weer in je zakjes past) en het achterlaten van de (helaas vele) lekke bandjes.
4- midden op de weg stoppen bij pech of te steile klim, of groepen die verzamelen OP het parcours.
5- helaas zijn er wat lokale bewoners die zich met een auto mengen op het parcours (wel of niet express), maar laten we die respecteren, daarmee is de kans groter dat dit in de toekomst niet meer voorkomt dan de scheldpartijen die nu te horen waren.
6- zwartrijders......... begrip ivm de beperkte inschrijfmogelijkheden, maar dat is pech als je geen startbewijs hebt. De organisatie is ingericht op het vooraf bepaalde aantal. Viel me op dat behoorlijk wat mensen zonder rugnummer/stuurplaat zich trouwens ook schuldig maakten aan bovenstaande zaken.
[/quote]

Het is een beetje geven en nemen met zo een massa?
Helaas zijn veel van deze minpuntjes te wijten aan het succes van de Amstel toertocht. Kamikazen zullen bij een drukke tocht al sneller voor gevaarlijke sitaties zorgen, een overtal aan deelnemers zorgt voor striktere 'rantsoenering' bij de bevoorrading, en stoppen op de weg zorgt door de drukte direct voor veel meer problemen.
Daarom ga je mij ook nooit zien bij zo een massa evenement, tenzij op uitnodiging en dan nog rij ik 'zwart ' (zie avatar ;) ). Als ik een tip mag geven: rij eens de Ronde v. Vlaanderen of de Amstel op een zondag na de zaterdag van de toertocht. Er is GEEN KAT op de baan (toch zeker geen 'gelegenheidsfietsers' die geen parcourservaring/stuurervaring hebben), je kan overal goed doorrijden en de route is bewegwijzerd van de dag ervoor.

Tenslotte mogen die lokale bewoners daar gewoon rijden, ze wonen daar immers en hebben er ook heus geen lol aan dat een bende fluojasjes de boel onveilig komt maken, agressief doet en overal afval verspreid.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

erjeetje
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2008 17:52

erjeetje 20 apr 2009 15:55

Zo, mijn tweede toertocht ooit, waar de eerste twee weken geleden was. En ik heb de 250km volbracht! En nog binnen 10 uur ook, zonder ook maar een meter gelopen te hebben, dus ik ben dik tevreden.

Zeker ook een pluim van mij voor de organisatie, ik kwam niets tekort, verkeersregelaars op de punten waar het nodig/handig was en genoeg hulp voor pech onderweg (hoewel ik niet lek ben gereden gelukkig). Heb zelf ook geen last gehad van tegenkomend verkeer eigenlijk.

Volgend jaar nog wat sneller de beklimmingen op zien te komen.

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 20 apr 2009 18:07

[quote="campaioen"]

Op de Loorberg gebeurde echter iets waardoor m'n dag onvergetelijk werd. Ik vertelde net tegen m'n wielermaatjes dat ik weleens een stukje met cancelara had meegefietst in zwitserland, toen ik achter me het karakteristieke geluid van hoge carbon velgjes hoorden. Toen ik een blik achterom werpte, keek ik in de ogen van Andy Schleck. En dat was niet het enige, de hele saxobankploeg inclus materialenwagen zat in m'n wiel! Zo reed ik tussen een Kroon en de gebroeders schleck als een koning omhoog. Nog een tijdje met F. Schleck gepraat, of ie goede benen had en wat de tactiek voor morgen was (wat hij niet vertellen wilde). Echt een aardige vent.


[/quote]

Dan moet je Riis ook gezien hebben?!
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

Plaats reactie