Alles over vakanties op én met de fiets

L-B-L 2009

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 07 aug 2009 13:30

Ik hoop dat iedereen gewoon een beetje normaal doet zodat dit soort ritten in het vervolg kunnen blijven bestaan. Ik snap ook niet dat iemand niet zou stoppen als een verkeersregelaar zegt dat dit moet of als er een verkeerslicht op rood staat en andere deelnemers maken gebruik van dit kruispunt. Hopen dat iedereen er zo over denkt...
Cervélo & Cannondale

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 aug 2009 13:46

Dat dacht ik ook over binnenbandjes in de berm achterlaten.
Totdat ik de AGR reed afgelopen voorjaar.
Ik heb nog nooit zoveel rubber in het wild gezien.

Oja, succes voor iedereen die van het weekend richting België gaat.
Veel plezier.

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 07 aug 2009 14:57

Gewoon de oude binnenband over de schouder, lekker retro :D.

Iedereen verder veel succes! Ik denk dat ik het zelf redelijk rustig aan ga doen moet nog meer beklimmingen doen van de week :).
Cervélo & Cannondale

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 07 aug 2009 16:08

De kapotte binnenband past ook in je achterzak , maar zoals altijd hebben veel deelnemers de slechte gewoonte om alles wat gebruikt is in de natuur te dumpen.
Het blijft moeilijk om het even mee te nemen en te dumpen in een afvalbak die ongetwijfeld langs komt op het traject.

Maar zoals altijd moeten de goeden door de slechten lijden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

thomas1974
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 29 apr 2007 00:27

thomas1974 07 aug 2009 17:34

Jammer, ik heb 'm 1 keer gereden (de klassieke route) en vond 'm erg de moeite waard. De merkwaardige route maakt 'm voor mij toch een stuk minder interessant. Iedereen die wel gaat veel plezier!

magro
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 22 jan 2009 08:56

magro 08 aug 2009 23:06

En mensen, wat vonden we ervan?

Vandaag de 130 km gereden. Moet eerlijk zeggen dat het me een beetje tegenviel. De eerste stempelpost voorzag in een stroopwafel en een AA, de tweede in een bidon vol water, een gel en een banaan en tenslotte bovenop de redoute een appel... Vond het een klein beetje aan de karige kant in relatie tot het inschrijfgeld.

Was ook erg rustig, op de redoute wel meegemaakt dat je niet kon fietsen vanwege de drukte maar nu stonden er misschien 15 personen. (13:00).

En hoewel ik begreep dat de organisatie problemen had met het verkrijgen van vergunningen miste ik toch wat bekende klimmetjes zoals b.v. de rosier.

Afijn, al met al wel lekker gefietst, maar toch een klein beetje teleurgesteld.

henkman
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 apr 2008 11:05

henkman 09 aug 2009 00:42

Was voor mij de eerste keer, heb een prima dag gehad lekker gefietst en vond het wel prettig dat het niet al te druk was..
Wat betreft de verzorgingsposten...vond het op zich wel ok de kosten voor de inschrijving waren ook niet al te hoog dus dan weet je dat je niet al te veel hoeft te verwachten, ben bv benieuwd wat je bij Boogies extreme gaat krijgen voor een aanzienlijk hoger inschrijfgeld.....

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 09 aug 2009 00:56

Vandaag ook meegedaan aan de 130km met een klein extra lusje van 21km maakt 151km en 2365hm. Vond het een mooie route maar had niet het idee aan LBL mee te doen omdat er teveel klassieke klimmen ontbraken agv de bekende problemen. Ik vond de verzorging wel ok.

vincenth
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 15 aug 2008 13:25
Locatie: Groningen
Contact

vincenth 09 aug 2009 01:53

prima dag gehad! Fijn dat het droog bleef, al fietsten we 's ochtends wel echt dóór de wolken, maar i.i.g geen slagregens. Organisatie helemaal prima. Nieuwe parcours (170) leek me zwaarder dan voorgaande jaren. Nieuwe route was best mooi. Tja, het staat verder af van de echte LBL, maar daar is een reden voor. Ik vond wel dat het een mooi alternatief was. Pittige extra klimmetjes, mooie rustige b-weggetjes.
Wij hebben een topdag gehad!
Hier de route van de 170 dit jaar
Tita Gazelle V8
Afbeelding

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 aug 2009 10:31

[quote="VincentH"]prima dag gehad! Fijn dat het droog bleef, al fietsten we 's ochtends wel echt dóór de wolken, maar i.i.g geen slagregens. Organisatie helemaal prima. Nieuwe parcours (170) leek me zwaarder dan voorgaande jaren. Nieuwe route was best mooi. Tja, het staat verder af van de echte LBL, maar daar is een reden voor. Ik vond wel dat het een mooi alternatief was. Pittige extra klimmetjes, mooie rustige b-weggetjes.
Wij hebben een topdag gehad!
Hier de route van de 170 dit jaar[/quote]

Het was iets zwaarder omdat er nu 3 klimmen waren met 20 % als max tegenover 2 het jaar ervoor. Qua hoogtemeters was het iets meer. +/- 100 .

Door de laaghangende bewolking was het uitzicht minder , jammer , want anders is het meer genieten .
De route opzich , leuke stukken , maar iets teveel dezelfde stukken ( weliswaar heen en terug ). Jammer dat Stoumont ons de Rosier en Vecquee onthoud.

Wel wat minder afval gezien , wel enkele rijders weer door het rood zien fietsen . Het blijft moeilijk om te stoppen.
Misschien is het ook eens handig om de verkeersregels van Belgie te bestuderen .
Volgens mij moet je buiten de bebouwde kom achter elkaar rijden . Zeker met die scheurneusen aldaar , max 90 km/u .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 09 aug 2009 10:46

Venga! wrote:
Op het forum van Wielertoerist staat een bericht van iemand die de 170 ingetekend a.d.h.v. de beschrijving op de champion-site. Geen idee over de kwaliteit; ik laat me zaterdag maar verrassen...

hier de link op gpsies


who cares.

Het is maar een grove gok , sommige stukken zullen kloppen . Maar ik denk niet alles.

Uiteindelijk zat ik er niet heel veel langs . Op enkele details na had ik vrij goed zelfs .

Zaterdag: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=evvvircflawfsuyt

De route getekend adhv routebeschrijving : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqulhjblqhkldjnj
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 09 aug 2009 11:07

[quote="henkman"]
ben bv benieuwd wat je bij Boogies extreme gaat krijgen voor een aanzienlijk hoger inschrijfgeld.....[/quote]

ik kan me de verzorging van vorig jaar niet meer voor de geest halen, maar je krijgt daar volgens mij ook de tijdmeting bij!

verzorging LBL was redelijk oke, had iets meer "eetbaars" in gemogen, bijv. krentebol o.i.d.. Vond de 130 km erg goed te doen en mooi, zeker als het zonnetje had geschenen was het perfect geweest! Maar je hoort mij niet klagen, het was in ieder geval droog. Route was goed uitgepijld en erg duidelijk. Misschien niet erg dicht bij origineel, maar zeker de moeite waard. Wel weer opvallend hoe slecht de wegen zijn in België...

Plaats reactie