Alles over vakanties op én met de fiets

Jan Janssen Classic 2009

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 jun 2009 09:14

Volgens mij hadden ze wel heel veel bananen "ingekocht" , je kreeg er steeds 2 aangeboden . Veel sportdrank aanwezig op de "gratis" verzorgingsplaatsen.

Ik heb zeker 1 verkeersovertreding en niet achteraan sluiten gezien , dat was namelijk in dezelfde situatie . Rechts langs de groep en gewoon doorrijden terwijl het rood was . Die medefietsers zul je altijd houden , ze zouden een keer moeten stoppen . Dat kan toch niet.
Er is maar 1 remedie voor , maar die wens ik niemand toe.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

grunnfred
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2009 20:04

grunnfred 21 jun 2009 11:21

mooie dag, ik heb 200 km gefietst, nou ja 204 km. Ik heb ervan genoten. Op de Amerongse berg ging het enorm plensen, daarna geen last meer gehad van regen. Ik vind die korte klimmetjes heerlijk, allemaal op de macht te klimmen. Stuk Deelen enzo vind ik het minst mooi, saai met die recht toe recht aan wegen. De laatste 20 km heb ik me alles gegeven, inclusief de Italiaanse berg (vind ik de leukste klim van allemaal) en de Wageningse berg. Gek genoeg was ik niet heel erg moe. De organisatie was goed en voldoende rustpunten. De drukte vind ik erg mee vallen, misschien doordat ik ook wat aan de late kant ben gestart? Alle klimmetjes kon ik met ruimte nemen.
Ik vind wel de bordjes wat aan de kleine kant (als ik die vergelijk met bv die van Erik Dekker classic). Af en toe misten we net de afslag, waardoor de voroste renners soms hard moeten remmen, wat voor gevaarlijke sitautes zorgde.
Bij OOsterbeek ergens viel een jongen over een idioot tijdelijke aangelegde drempeltje van 15 cm hoog (drempeltje over een dikke slang). Die jongen greep naar zijn schouder, dus waarschijnlijk een sleutelbeenbreuk.
Al met al een gave dag.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 22 jun 2009 00:51

Ik heb de 150 km. gedaan in plaats van de geplande 200. Vroeg gestart en toen heel mooi weer gehad. Pas aan het eind viel er voor mij een bui.

Delen van deze tocht kwamen mij bekend voor van eerdere tochten van DTC uit Driebergen.

Ik was vroeg gestart, controleplaats en verzorgingen waren erg goed geregeld. Aan het eind was het even goed opletten welke pijlen te volgen, door de verschillende routes die langs elkaar leken te komen of elkaar leken te kruisen.

Ik vond de route erg gevarieerd, met veel korte, maar ook langere klimmetjes.

phicoh
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2008 02:24

phicoh 22 jun 2009 01:10

Kan iemand die de 150 gereden met een fietscomputer die hoogtemeters registreert mij vertellen hoeveel hoogtemeters er waren?

Ik heb zelf alleen een gps, en heb vanavond even mijn software aangepast om ook hoogtemeters uit te rekenen en daar kwam iets meer dan 900 meter uit. De organisatie gaf meer dan 1400 meter op.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 22 jun 2009 08:31

Plusminus 1460 Hms .

Ik heb de omleiding gereden , misschien zijn er mensen die wel de originele route hebben gereden met de beklimming.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 jun 2009 08:53

Ik heb hem nu voor de tweede keer gereden, verleden jaar 150 en nu de 200 klm. Prachtige route en zeer goed georganiseerd en petje af en dank voor alle vrijwilligers!
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 22 jun 2009 11:36

Heb voor het eerst meegedaan aan een dergelijk georganiseerde tocht. Ik heb met nog 3 vrienden de 60km gereden. Wat is het gaaf om in groepen te rijden zeg! Je haalt veel meer in jezelf naarboven. We kunnen voor een volgende keer echt een langere tocht doen.

Wat betreft de Jan Janssen Classic vindt ik het echt super geregeld. Wat er allemaal wel niet geregeld is voor een dergelijk laag inschrijf bedrag. Goede verzorgingsposten, veel vrijwillgers (echt super wat die doen!!) en de wegbewijzering vondt ik ook echt prima niet 1 keer verkeerd gereden. Wel 2 lekkebanden gehad dat was wel echt vervelend. Ook moet ik zeggen dat je in ieder geval met deze afstand veel door de wijken fietste. Ik hoop dat als je de bijvoorbeeld de 150 fiets dat minder hebt. Al met al heb ik enorm genoten en ga ik echt vaker van dit soort tochten doen.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

swifty
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 30 okt 2005 16:40

swifty 22 jun 2009 11:39

Ik heb dit jaar voor de tweede keer de 150 gereden, en het erg leuk gehad. In het eerste gedeelte was er af en toe een bui, maar al met al viel het weer mee. De tocht was perfect uitgepijld, en er was meer dan genoeg te eten/drinken. Petje af voor alle vrijwilligers!

jordy
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2005 16:12

jordy 22 jun 2009 13:16

Ook hier spreekt een tevreden renner. De drukte waar ik sommigen over hoor komt mij niet bekend voor. Het merendeel van de 110km (116,85 km) die ik heb afgelegd kon ik toch wel "vrij-uit" rijden, zonder gehinderd te worden door breed uitgewaaierde groepen, of asiocale renners. De route vond ik over het algemeen goed uitgepijld, maar ik sluit me aan bij een vorig bericht dat de bordjes wat aan de kleine kant waren. Verder niets dan lof voor de organisatie, die voor voldoende sportdrank en voedsel had gezorgd. De rustpunten waren allen druk, maar ik heb nergens lang hoeven wachten, ook hiervoor hulde! En ik vond het verder ook een heel gezellig evenement; de vrijwilligers waren stuk voor stuk erg vriendelijk, en ook de overige renners vond ik zeer vriendelijk. Al met al, een mooi evenement, en zeker voor herhaling vatbaar!

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 22 jun 2009 14:28

Ondanks het vroege startuur en vorig jaar wel met enig plezier deze tocht gereden te hebben, was het voor mij dit jaar toch de 2e en laatste keer.

Nederland is imho niet zo erg geschikt voor toertochten met dit aantal deelnemers. te veel fietspaden, stoplichten en dergelijke maakt het allemaal niet zo ontspannen rijden.

Alle lof voor de organisatie, bewegwijzering was prima, verzorging 100% ok, maar na net een week in frankrijk gereden te hebben (o.a. 3 ballons) vond ik het te benauwd op die smalle weggetjes.
� De toestand in de bergen *

phicoh
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2008 02:24

phicoh 22 jun 2009 15:34

[quote="who cares"]Plusminus 1460 Hms .

Ik heb de omleiding gereden , misschien zijn er mensen die wel de originele route hebben gereden met de beklimming.[/quote]

Bedankt. Moet ik toch nog eens goed kijken wat ik eventueel verkeerd doe.

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 22 jun 2009 16:04

Ik ben volgens mijn Edge 705 op 1303 hoogtemeters gekomen bij het fietsen van de 150 km tocht, 149,9 km volgens de GPS...
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

Plaats reactie