Alles over vakanties op én met de fiets

Jan Janssen Classic 2009

bosberg
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mar 2009 14:32

bosberg 19 jun 2009 21:56

Ik verschijn morgen ook aan de start met een groepje van 5 man voor de 200km, gaan nu voor de derde keer de Jan Janssen fietsen en vinden het een erg mooie tocht!

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 19 jun 2009 23:40

Ik fiets morgen de 110 kilometer:).
Als ie gaar is kom ik terug

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 20 jun 2009 01:41

Ik fiets morgen de 110km lekker op het gemakkie.

roodrug
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:37

roodrug 20 jun 2009 17:33

Ik heb hem vandaag ook gefietst, vond het 3x niks. Volgend jaar niet weer.
Ik vond de route erg slecht, veel langs hoofdwegen en door dorpen en steden. Verder vond ik het te druk. De leuke stukjes in de route waren allemaal erg bekend en dus ook niks geen nieuwe dingen er in. De route was wel goed uitgepijld.
http://www.harmjanhazelhorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervelo Soloist Team 2008

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 20 jun 2009 19:28

Ik heb voor het eerst in mn leven meegedaan met een georganiseerde toerrit. Heb vandaag meegefietst in de jan janssen classic. Heb de 60 km gedaan aangezien ik eigenlijk verder ongetraind was. Maar dat betekend niet dat ik het op mn gemakje gedaan heb! Heb voluit geknald en er zijn er maar weinig aan me voorbij gekomen. Ik vond het een geweldig leuk parcours (ja we zijn niet in de ardennen, limburg of franse alpen dus het blijft in dat opzicht behelpen) Die 60 km waren mij dan ook zwaar genoeg maar het lijkt me zeker leuk om zulke ritten vaker te gaan doen. Ben ook een stukje met een groep meegereden het eerste stuk maar wat een verschil is me dat zeg; of je alleen rijdt of met een groep. Je kun anders heerlijk achter de ander gaan zitten en tegen de 40km per uur rijden, zonder problemen (zoals je al kunt begrijpen heb ik dus nooit eerder in een groep gereden). Helaas deed die groep de 150 km versie dus ging ik op den duur weer alleen verder. Maar kwam mezelf wel tegen op de helft, tijdens de pauze op 30km stapte ik van mn fiets en voelde me behoorlijk licht in m hoofd. Heb toen even wat gegeten en gedronken en toen ging het een stuk beter. Had me voorgenomen het 2e deel iets rustiger aan te doen maar toen werd ik op een gegeven moment ingehaald op een klim door iemand die ook alleen was. Daar kan ik dus slecht tegen, dus ik aangehaakt en toen hebben we 15 km lang samen gereden. Bleek dat die jongen aan het trainen was voor de marmotte 09. Echt gaaf lijkt me dat maar zo ver ben ik nog lang niet volgens mij. We hebben toen aardig tempo gereden samen op. En dat heb ik gevoeld in de laatste kilometers, de wageninge berg kwam ik met moeite boven en was blij dat ik weer bij de bongert aangekomen was. Daarna gezellig een biertje met jongens uit het dorp die ik tegenkwam. Al met al een hele leuke dag en mn complimenten voor de organisatie van deze mooie toerrit!
Dedacciai Nerissimo

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 20 jun 2009 19:49

Net thuis gekomen na met een groepje de 150 kilometer versie te hebben gereden. Wij hebben een perfecte, mooie, goed uitgepijlde en verzorgde tocht gereden. Ook met de verzorging onderweg was helemaal niets mis mee. Overal voldoende eten en drinken. Ik vind het persoonlijk een hele mooie afwisselende route. Sommige stukken door Arnhem zijn mss ook anders te leggen maar ik vond het zeker niet verkeerd. Gemiddelde van 29,9 gereden (shit net geen 30). Na afloop met de familie Janssen staan praten en de nieuwe Edge staan bewonderen. Een gestroomlijnde, lichte fiets afgemonteerd met Sram red ziet er heel knap uit! En ja volgend jaar zijn wij er zeker weer bij!
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

phicoh
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jul 2008 02:24

phicoh 20 jun 2009 21:26

[quote="roodrug"]Ik heb hem vandaag ook gefietst, vond het 3x niks. Volgend jaar niet weer.
Ik vond de route erg slecht, veel langs hoofdwegen en door dorpen en steden. Verder vond ik het te druk. De leuke stukjes in de route waren allemaal erg bekend en dus ook niks geen nieuwe dingen er in. De route was wel goed uitgepijld.[/quote]

Ik heb vandaag de 150 gereden, en ik heb me nergens geergerd aan stukken hoofdwegen. Natuurlijk zaten die er wel in maar meestal was je zo ook wel weer ergens bij een klim.

Nu haal ik niet veel mensen in, dus ik weet niet hoe het is als je veel sneller bent dan gemiddeld, maar mijn ervaring is dat er tijdens het klimmen in het algemeen wel in te halen viel. Er waren wel wat smalle stukken, maar dat zijn vaak fietspaden door mooie natuur.

Volgens mij was het niet te druk. Bij alle plekken waar ik gestopt ben kon zonder lang te wachten een stempel en wat te eten krijgen.

roodrug
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:37

roodrug 20 jun 2009 22:19

Bij de stempel posten viel het inderdaad wel mee. Het grote punt waarom ik het te druk vond was de gigantische hordes waarmee door de dorpen en steden wordt gefietst en doordat er veel in grote groepen werd gefietst, werden er m.i. te veel verkeersovertredingen begaan.
http://www.harmjanhazelhorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervelo Soloist Team 2008

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 20 jun 2009 22:39

[quote="roodrug"]Bij de stempel posten viel het inderdaad wel mee. Het grote punt waarom ik het te druk vond was de gigantische hordes waarmee door de dorpen en steden wordt gefietst en doordat er veel in grote groepen werd gefietst, werden er m.i. te veel verkeersovertredingen begaan.[/quote]

Op zich vond ik dat iedereen zich goed aan de regels hield. Er werd gewacht voor een rood verkeerslicht en op de fietspaden ging iedereen keurig achter elkaar rijden bij tegenliggers. Snelheids overtredingen heb ik ook niet geconstateerd. Wat mij wel stoorde waren die lullo's die over de rijbaan reden om dan weer voorin in te voegen op het fietspad tussen de fietsers die daar in een keurige rij stonden te wachten.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
bicyclebart
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 apr 2009 02:21
Locatie: Elst (ut)

Gebruikersavatar bicyclebart 20 jun 2009 22:42

zulke grote stromen en drommen mensen heb ik helemaal niet gezien...hooguit met een man of 10 voor het stoplicht... en met de overtredingen vond ik het ook meevallen...
Dedacciai Nerissimo

next
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 jun 2009 22:46

next 20 jun 2009 22:51

Ik heb hem ook gereden, de 60km. Verkeersovertredingen vielen reuze mee, op een paar uitzonderingen na wachtte iedereen bij rood licht. Ook de drukt viel reuze mee, alleen Holleweg en Italiaanseweg is altijd even wat lastiger omdat het zo smal is. Ook heeft het weer ons niet in de steek gelaten, 1 of 2 buitjes en toch geregeld zon... In het noorden was het vandaag wel anders.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 21 jun 2009 01:57

Vandaag met 5 andere jongens de 200 km route gefietst van deze mooie en goed georganiseerde tocht.
De regels werden in het algemeen goed gevolgd, uitzonderingen heb je altijd.
Sommige denken dat ze alles mogen.
Ik was al meteen vroeg op de route kwaad op zogenaamde medefietsers.
Notabene op de toch redelijke drukke Amerongse berg was een groepje fietsers een andere groep in aan het halen, ze fietsten daarbij helemaal aan de andere kant van de weg op de fietsstrook, komt er van achteren een automobilist aan, die toetert, worden die stelletje !%&*%@ ook nog boos en beginnen ze te roepen en met de vuistjes te ballen, diep triest,
puur "we geven volgend jaar geen vergunning meer af" gevaar.
Verder mooi droog gehouden (m'n rugje niet) en rond de posbank even een dip gehad, volgend jaar weer.
Bikers are not alone

Plaats reactie