Alles over vakanties op én met de fiets

Tecklenburg Rundfahrt 23 mei 2009

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 25 mei 2009 10:21

Prachtige tocht, wel ff een paar keer moeten slikken bij de 25% klimmetjes maar het was zeker de moeite waard.

Tot volgend jaar!
Wanneer wordt het Zomer....

jurg73
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2008 10:41

jurg73 25 mei 2009 11:34

Leuke toertocht met veel leuke klimmetjes. Samen met atb-sjonnie deze tocht gereden. Dat steile klimmetje op het eind deed wel zeer in de benen maar gelukkig heb ik een triple.

dosenboden
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 mar 2005 14:04
Locatie: Tazacorte, La Palma
Contact

dosenboden 26 mei 2009 13:28

's Ochtends de auto 10 km vóór Ibbenburen geparkeerd (op een parkeerplaats waar we normaal starten met mountainbiken---> afslag 10) dus lekker ingefietst in Ibbenbüren aangekomen.

Waanzinnig lekker gefietst, moest wél aardig op de macht naar boven stoempen met mijn 26 cassette (waarvan ik het eerste uur het grootste kransje niet kon gebruiken)...

Ik hoorde bij de start van 1 vd organisatoren dat er 3600 hoogtemeters zouden verscheinen.... Ik denk dat hij abuis was, want zover ben ik niet gekomen.

Met een gemiddelde van dik 31 km/u weer bij de auto aangekomen, volgend jaar (denk ik) weer!
*deleted*

(maar ik woon wèl op la Palma!)

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 26 mei 2009 14:25

Heb ,m ook gereden,inderdaad fantastische tocht,met venijnige(korte) klimmetjes tot 24%,die ik goed kon oprijden,er zat wel een enorm irritante volgwagen op het parcour die we even de huid volgescholden hebben.(een nederlander)
Afdalingen bochtig en met veel steenslag dus niet snel waardoor je niet goed voluit kon gaan. Een dikke pluim voor de organiserende wielerclub ,die het parcour goed en duidelijk heeft afgepijlt
Ga toch fietsen...

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 27 mei 2009 00:28

Wij hadden een debutant in de groep die ook wel dacht te kunnen afdalen op die wegen met steenslag.

Ik zag 'm een meter of vijftig voor me in een flauwe bocht met een dubbele flikflak in de struiken verdwijnen...

Resultaat: een knik in het (aluminium) frame en einde oefening.

Gelukkig waren we niet ver van Ibbenburen, dus hij kon voorzichtig terugfietsend zijn debuut overdenken.

Shit happens!

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 27 mei 2009 12:08

Oeps ja shit happens,zag meerdere fietsers beteutert langs de kant zitten,met bebloede koppen,het was gelukkig minder erg dan het leek.
Zag ook regelmatig fietsers uiterst onzeker dalen,en daar moet je als de gesmeerde bliksum uit de buurt blijven,je zou toch veronderstellen dat men weet wat dalen inhoud,en zoniet oefenen op bv de holterberg(richting Ommen die lange dus).
Ga toch fietsen...

tinuz0
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 26 jan 2008 13:33
Locatie: Groningen

tinuz0 27 mei 2009 12:49

Voor de tweede jaar deze tocht gefietst en de organisatie was wederom perfect voor elkaar...

Alleen blijkt deze tocht ook door het grote publiek te zijn ondekt met alle (nadelige) gevolgen van dien; zodra mensen op de fiets stappen hebben zij het idee dat de algemene verkeersregels niet meer voor hen van toepassing zijn. Soms tot het irritante en zelfs gevaarlijke aan toe. Alleen al als men netjes twee-aan-twee en achter elkaar blijft fietsen zal dit de nodige meningsverschillen besparen...

Al met al wel een hele leuke dag gehad! Volgend jaar misschien weer, alhoewel ik de tocht nu op mijn GPS heb staan, dus een weekje eerder of later is ook te overwegen, maar een toertocht blijft haar charmes houden... :)
..::Tinuz::.. a.k.a MdeB | Stevens SLC team: 6,45 kg

michael2757
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mei 2009 13:07

michael2757 27 mei 2009 15:32

@Tinuz
Zeker,dat gevoel had ik ook,wel... erugg veel deelnemers! (te veel naar mijn gevoel)
En ook ik ben van plan daar weer eens heerlijk rustig met een klein groepje te fietsen,mooie omgeving,rustig en prachtige vergezichten.
Ga toch fietsen...

m.g.n.
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mei 2005 22:21

m.g.n. 28 mei 2009 16:45

Als organisatie kijken we natuurlijk naar de dingen die beter kunnen. Inderdaad brengt het grote aantal deelnemers ook nadelen met zich mee. Dat er dit jaar veel deelnemers op de tocht afkwamen ligt ook aan de periode waarin we de tocht organiseren (eind mei) en het mooie weer in de week voorafgaand aan de tocht.
Ander nadeel van het groter aantal deelnemers is dat er toch veel fietsers deelnemen die de tocht duidelijk onderschatten. Dat was o.a. af te leiden uit het aantal valpartijen en fietsers die met pech langs de kant stonden.
Toch zijn wij van mening dat het zaterdag niet té druk is geweest, ook gezien de reacties die wij van de vele deelnemers ontvingen. Natuurlijk is er wel eens een negatieve reactie, maar de meeste deelnemers hebben een mooie dag gehad. Het klopt idd wel dat er helaas ook steeds meer fietsers komen die denken dat zij alleen op de wereld zijn en dat voor hen de verkeersregels niet gelden. Dit is helaas niet alleen in Tecklenburg het geval, maar zie je ook bij kleinere tochten en bij cyclo's zoals de SFC. Als organisatie kunnen wij alleen maar mensen attenderen op hun gedrag bij de start en verzorgingen.

Als reactie op een eerder bericht het juiste aantal hoogtemeters, namelijk 1360 voor de 100 km en 1935 voor de 150 km.

Volgend jaar organiseren we de tocht voor de 23e keer. Traditioneel weer de zaterdag na Hemelvaart, dus 15 mei 2010. We gaan proberen de route weer iets mooier te maken. Daarnaast komt er wellicht ook een soort tussenafstand, namelijk 130 km.

Van de deelnemers die gevallen zijn kregen wij het bericht dat hun verwondingen erg meevielen. Eén deelnemer had een gebroken sleutelbeen en een lichte hersenschudding, de ander had een lichte hersenschudding en een diepe schaafwond aan de knie. Gelukkig droegen beiden een helm, zodat erger is voorkomen. En toch blijft het opvallend dat ook zaterdag weer een groep deelnemers zonder helm de tocht reed.
MGN

roodrug
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 aug 2008 15:37

roodrug 29 mei 2009 00:03

@M.G.N,

Ga vooral zo door met het organiseren van deze tocht. Het is en blijft een geweldige tocht. Ook mooi dat er een 3e afstand komt. Ik weet niet of het mogelijk is maar ik vond de lus van 50 km extra niet heel erg veel toevoegen behalve dat klimmetje naar de fabriek. Misschien dat jullie die iets spectaculairder kunnen maken (lees: meer klimmetjes).
http://www.harmjanhazelhorst.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Cervelo Soloist Team 2008

hazel
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2008 00:28

hazel 30 mei 2009 23:22

Helaas hadden we vorige week zaterdag andere verplichtingen. Een dag later op de GPS echter hetzelfde rondje gereden (www.gps-tracks.nl). Nog steeds prachtig weer en een prachtige route. Toch geeft een uitgepijlde route met andere fietsers onderweg een extra dimensie aan zo'n tocht. Volgend jaar 15 mei dus maar alvast vrijhouden.
Stevens SLC (en vol gas naar boven)

daanjansen
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 22:40

daanjansen 08 jun 2009 22:29

Worden er in juni of juli nog tochtjes in Tecklenburg georganiseerd? Ik heb al op internet gekeken, maar kan niets vinden.

Plaats reactie