Alles over vakanties op én met de fiets

Vervoer gezocht vanuit bourg d'oisans rond 11/8

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 24 jun 2009 14:42

Deze zomer ben ik van plan om van de Stelvio naar de Alpe d'huez te fietsen. Deze rit zag ik staan in de gids van een welbekende fietsorganisatie. De reis start in Bolzano; het italiaanse fietsmekka, waarna je via zwitserland uiteindelijk in Bourg d'Oisans beland; het franse fietsmekka dus. :rolleye: Onderweg doe ik de meest mooie bergpassen aan. Waaronder de grand st. bernard, waar de tour dit jaar ook overheen knalt!

http://cycle.veraonline.eu/start/form.r ... EICODE=ANS

Vanuit nederland wordt ik met een touringbus in bolzano gedropt. Na de tocht wordt je weer met zo'n bus vanuit bourg d'oisans naar nederland verscheept.

Mijn probleem is dat die laatste bus, van bourg d'oisans naar nederland, vol blijkt te zitten! Ik kan dus wel de tocht doen, maar zit vervolgens vast in bourg d'oisans :(

M'n reis eindigt dinsdag 11 augustus in Bourg d'Oisans. Is er misschien een mede wielergek die rond die tijd toevallig ook daar zit en terug naar Nederland gaat? Ik zou dan graag met je mee terug rijden? Anders zal ik die tocht niet kunnen maken...

Ik heb m'n rijbewijs, dus er valt nog af te lossen ook, mocht je mij je auto toevertrouwen ;). Ik ben uiteraard bereid de reiskosten te delen!

groetjes!

Maks
no pain no gain

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 25 jun 2009 12:38

Thanx gerard, bij deze idd ff de titel veranderd. Jij bent toch degene van de mooie wielerreizen enzo? Ben jij niet toevallig rond die tijd in bourg d'oisans? :P
no pain no gain

markoes
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 01 apr 2009 16:21

markoes 27 jul 2009 22:28

Ik ga zelf met de fietsbus van cycletours en kom op de 11e aan.. Kan je daar niet nog een plekje krijgen? Want die bus gaat volgens mij ook weer op de 11e terug!
:)

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 28 jul 2009 13:36

Jeetje wat slecht geregeld door die organisatie! Als je niet slaagt, kun je overwegen met de trein terug te komen, bijvoorbeeld vanuit Grenoble? Misschien kun je je fiets wel met de bus mee terug laten gaan?
Ik hou van Triple.

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 31 jul 2009 19:32

Ik ben een keer vanuita albertville naar NL teruggegaan met de trein. Via een aantal regionale lijnen naar Geneve, toen naar Basel en van daar de trein naar NL. Volgens mij kun je de fiets niet meenemen op de belangrijkere verbindingen in Frankrijk (TGV), in Zwitserland en Duitsland is dit daarentegen zeer goed geregeld. Je kunt je fiets dan in een goederenwagen zetten die aan de passagierstrein is vastgekoppeld en in Duitsland hebben ze zelfs een speciale treincoupe voor fietser met standaards en stoelen. Je parkeert je fiets dan gewoon op vloerbedekking. In Bourg d'Oisan komt geen trein, maar in Grenoble wel en ik meen dat in het dal aan de andere kant van de Galibier ook een spoorlijn loopt. Overigens komt je fietstocht als ik het zo kan inschatten wel door Bourg st Maurice en daar kun je ook op de trein stappen. Is natuurlijk ook wel een soort fietsmekka wat mij betreft. Let er wel even op dat je moet reserveren voor sommige treinen, in ieder geval die van Basel naar NL. Daardoor moesten wij toen een nacht slapen op het station van Basel: de trein bleek vol. Heeft ook z'n charmes, maar als je de data nu al weet kun je het al regelen.

De kans dat je op deze manier iemand treft die je dan wil/kan meenemen lijkt me klein. De trein zou wel kunnen lukken.

Goed idee voor die tocht: veel plezier ermee in ieder geval.

Plaats reactie