Alles over vakanties op én met de fiets

trainingsweek 13 februari-20februari 2010

cyril3atlon
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 23:23

cyril3atlon 27 aug 2009 23:26

hallo,
ik ben op zoek naar een goede trainingslocatie voor de krokusvakantie van 2010, zuiden van spanje of frankrijk, alleen heb ik totaal geen idee waar ik het beste naartoe zou trekken.
Iedereen die mij kan helpen?
bedankt,
cyril

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 aug 2009 00:11

Enige plek in 'Europa' waar je zeker bent van goed weer zijn de Canarische eilanden. Zuid frankrijk is behoorlijk riskant, het kan lekker weer zijn, maar het kan ook de hele week waardeloos zijn. Op Mallorca is de kans op goed fietsweer al een stuk groter, maar ook daar regent het nog regelmatig in februari (en dan kan je niet meer fietsen omdat 't overal een ijsbaan wordt).
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 28 aug 2009 00:19

Eventueel kan je nog denken aan de Algarve in Portugal. Ik heb er van 6-16 februari dit jaar prima weer gehad; maar je kan het ook slecht treffen. Dus geen gerandeerde kans op mooi weer. En in Portugal ben je een beetje aangeschoten wild op de fiets. Je moet erg op je tellen passen met al die idioten daar op de weg. Wel mooi fietsen.

Ik wil dit jaar Lanzarote per fiets gaan ontdekken!
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

cyril3atlon
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2009 23:23

cyril3atlon 28 aug 2009 17:50

bedankt voor de reacties,
het zou een stage worde om de conditie op te bouwen, welk relief neem ik dan het best?( heuvelachtig, vlak)
Is malaga niet genoeg in het zuiden?

pjotr
Forum-lid
Berichten: 947
Lid geworden op: 19 aug 2005 21:54

pjotr 28 aug 2009 18:01

[quote="Amclassic-fan"]Enige plek in 'Europa' waar je zeker bent van goed weer zijn de Canarische eilanden. Zuid frankrijk is behoorlijk riskant, het kan lekker weer zijn, maar het kan ook de hele week waardeloos zijn. Op Mallorca is de kans op goed fietsweer al een stuk groter, maar ook daar regent het nog regelmatig in februari (en dan kan je niet meer fietsen omdat 't overal een ijsbaan wordt).[/quote]

Ben er al 3x geweest in Februari en in 4 weken dat ik er totaal geweest ben, heeft het misschien 1 dag geregent.
Anti-Spacers!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 aug 2009 01:38

Fijn dat soort wetenschap, 't enige wat je bewijst is dat je gewoon veel geluk hebt gehad. Kijk gewoon de statistieken eens na ;) Zelfs in april kan je gewoon nog bijna een hele week regen hebben op Mallorca als 't tegen zit...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie