Alles over vakanties op én met de fiets

Mont Ventoux 2010

derek
Forum-lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 sep 2008 22:49

derek 28 dec 2009 08:29

Goede voornemens heb ik genoeg. Ik ben 22, verkeer in goede conditie en wil in 2010 op mijn verjaardag met een leuk gezelschap de Mont Ventoux beklimmen.

Graag tips/reacties van mensen die deze puist reeds hebben bestegen. Ook ben ik opzoek naar mensen die het leuk vinden om rond de periode van 27 juni een paar dagen naar Frankrijk te gaan, een hotel/camping te pakken, en dan de Mont Ventoux te beklimmen

Graag reacties!

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 28 dec 2009 09:26

www.dekaleberg.nl

daar kan je heel veel info vinden over de ventoux

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 28 dec 2009 09:31

Komend seizoen ga ik graag zelf ook deze berg eigen maken. Ik heb nog geen idee over welke periode. Ik denk dat de genoemde week iets te vroeg is, omdat ik anders zo weinig te doen heb in de rest van 't seizoen :)

maresiabiker
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 feb 2009 13:58

maresiabiker 28 dec 2009 09:38

Ik ga in mei naar de Mont Ventoux. En ga alle drie de kanten beklimmen samen met mijn zoon.
En als alles goed gaat willen wij dan als toetje proberen om alle drie de beklimmingen ook nog op een dag te doen.

Maresiabiker


Maresiabiker

harmeninho
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 18 sep 2009 16:25

harmeninho 28 dec 2009 10:54

In juni 2009 heb ik deze berg voor het eerst gedaan. Het viel zo mee, onder goede omstandigheden, dat ik er zeker van ben dat het ook drie keer op een dag moet lukken. Ik ga in de eerste week van juni 2010.
Ik wil er 6 uur over doen, exclusief afdalingen. Ik laat mijn auto met eten en drinken op de top, daal af naar Malauscene, dan weer omhoog, dan naar Bedoin en daal af naar Sault en dan weer omhoog.
Ik heb er heel veel zin in. Ik heb verder niks nodig, allen mijn fiets en de Kale Berg.

Cinglé

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 dec 2009 11:15

[quote="Derek"]Goede voornemens heb ik genoeg. Ik ben 22, verkeer in goede conditie en wil in 2010 op mijn verjaardag met een leuk gezelschap de Mont Ventoux beklimmen.

Graag tips/reacties van mensen die deze puist reeds hebben bestegen. Ook ben ik opzoek naar mensen die het leuk vinden om rond de periode van 27 juni een paar dagen naar Frankrijk te gaan, een hotel/camping te pakken, en dan de Mont Ventoux te beklimmen

Graag reacties![/quote]
@Derek. Leuk vooruitzicht voor je! Er zijn vast hééééél veel medestanders te vinden, om samen met je een gezellige groep te vormen. Zelf ben ik altijd in september en oktober in dat stukje Provence, dus ik zal niet in je groep mee gaan (eigenlijk wel jammer, maar ja, ik ben de 60 al gepasseerd en kan dan "de jeugd" toch niet bijhouden!).
Maar, ik ben in totaal al meer dan 30 keer (ik moet het nu ècht eens precies gaan tellen) "Le Géant de Provence" opgefietst, het laatst op 26 en 28 oktober jl. Dus als je concrete vragen hebt over de klim (ik ken ze alle drie), kan ik misschien iets voor je betekenen. Zeker als je jong en goed getraind bent, is het prima te doen, toch moet je de berg absoluut niet onderschatten! Ik heb al wat "ellende" gezien, ook van jonge knapen en dat vind ik dan steeds weer erg sneu voor ze (ik weet natuurlijk niet waar het dan precies aan ligt, docht het lijkt er vaak op dat men de zaak te licht heeft ingeschat). Overigens heb ik elders op dit forum ook al wat gezegd over De Ventoux. Er is verder veel over te vinden op internet en neem vooral de serieuze adviezen die je her en der aantreft ter harte, dan wordt het vast "een belevenis die je niet meer vergeet":):d:D voor je!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 dec 2009 12:02

Natuurlijk kan ik mij vergissen, maar hoort deze discussie niet onder Toertochten, evenementen en vakanties? Ik kon mijn eigen bijdrage aan deze discussie in eerste instantie niet "langs de normale weg" terugvinden, vandaar!
60 x Ventoux

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 28 dec 2009 12:17

Zoekt en gij zult vinden... *klik*

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 28 dec 2009 12:26

Ik zit in die periode normaal gezien een week in Bédoin. Dit jaar zat ik er ook al 10 dagen. Reed er 7 keer over (oa cinglé).
Wie weet komen we elkaar ginder tegen he?
Voor info : het forum uiteraard, www.dekaleberg.nl en in mijn onderschrift staat ook nog een fotoverslagje.
veel succes in juni!!!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 dec 2009 12:44

[quote="dummy"]Zoekt en gij zult vinden... *klik*[/quote]
OK, OK! In elk geval bedankt voor de "zoek-link", maar ik weet (natuurlijk) ook wel dat het zo kan. En het is niet dat ik het laatste woord wil hebben of zo, maar ik blijf van mening dat de topic van "Derek" voor de overzichtelijkheid eigenlijk onder de andere kop een plaatsje zou moeten vinden, nietwaar;)?
60 x Ventoux

dummy
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 19 jun 2007 12:42

dummy 28 dec 2009 13:13

@Le Grimpeur: Mijn ‘zoek’-link was niet voor jou, maar voor Derek bedoeld. Er zijn immers al veel Ventoux-topics, waar de nodige info te vinden is. En je hebt gelijk: het hoort uiteraard in het Vakanties-onderdeel thuis.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 28 dec 2009 13:22

@Dummy. Sorry, het misverstand ontstond bij mij, omdat je opmerking direkt onder mijn commentaar verscheen en ik meldde dat ik de discussie niet terug vond daar waar ik hem eerste instantie zocht. "No problem";).
60 x Ventoux

Plaats reactie