Alles over vakanties op én met de fiets

Toertocht Le Grand Depart (Tour de France Rotterdam) -1 juli

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 16 mar 2010 13:57

[img=http://www.wielerland.nl/images/stories ... terdam.jpg]Woensdag 17 maart start om 09:00 uur de inschrijving voor de GRAND DÉPART TOERTOCHT, de officiële toertocht van Le Grand Départ van de Tour de France in Rotterdam. Deze officiële tocht van Le Grand Départ in Rotterdam zal starten op het plein voor voetbalstadion de Kuip en eindigt op het evenemententerrein Zuiderpark nabij Ahoy, dat het epicentrum is van de start van de Tour de France in Rotterdam.

U kunt zich vanaf woensdag 17 maart 09:00 uur inschrijven op www.toertochtgranddepart.nl waar u ook meer informatie vindt over deze unieke toertocht waarin u delen van de route van zowel de proloog als de eerste etappe van de Tour de France 2010 zelf kunt ervaren.

Er kan ingeschreven worden voor drie afstanden: 40, 70 en 120 kilometer. Iedere inschrijver krijgt een exclusieve wielertrui, met daarop het officiële logo van de Tour de France en het logo Le Grand Départ Rotterdam 2010. Liefhebbers moeten wel snel zijn met hun inschrijving, want er kunnen maar 15.000 fietsers meedoen.

fietspret
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 26 mei 2009 11:29

fietspret 17 mar 2010 17:21

Goeiendag, 37,50 euro voor een toertocht...
Maar ja, je krijgt dan ook een shirtje, dat dan weer wel.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 17 mar 2010 17:49

Als ik alle toertochten rond de tour de france mag geloven zijn ze allemaal de officiële toertocht van de GRAND DÉPART
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 17 mar 2010 18:16

Dit is de echte echte aller echte enige officiële toertocht. De andere zijn weer vaak officiële side events.

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 17 mar 2010 18:17

[quote="ChiChi"][
Liefhebbers moeten wel snel zijn met hun inschrijving, want er kunnen maar 15.000 fietsers meedoen.[/quote]

Als het net zo snel zou gaan als bij de AGR was hij nu al vol. Dat is natuurlijk wat ze hopen.

Jammer maar helaas ik zit voor mijn werk in Portugal in die periode. Erg vervelend ;)
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
pinaride
Forum-lid
Berichten: 337
Lid geworden op: 30 jan 2009 15:21

Gebruikersavatar pinaride 18 mar 2010 12:13

Maar dit is toch geen toertocht, maar een optocht. 15000 deelnemers!
<<Pijn is tijdelijk, opgeven is voor eeuwig!>>
Mijn Bloggie!

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 18 mar 2010 14:37

AGR zit er toch ook tot de nek toe in.

37 e...wat een geld.

mauricev
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jun 2009 16:03

mauricev 18 mar 2010 17:39

Als het uitkomt ga ik alle toertochten rond de tour de france in Rotterdam fietsen.

Shirts verzamelen :D

klimgeit
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 apr 2005 21:55

klimgeit 19 mar 2010 11:07

heren heren, kijk eens goed naar de route datum en haalbaar heid van dit project. 3weken geleden wist nog niemand van deze tocht. En zie daar, Rotterdam gaat de burgerbevolking met mega kosten opzadelen voor dit event. En laat een ieder maar genieten met 15000 fietsers door en om Rotterdam. dit kan alleen maar een grote chaos worden.
Er wordt geen meter over het Tour parcours gereden.

Ik ga voor het echte orginele initiatief www.tourderotterdam.nl dan kun je smiddags de proloog bekijken nadat je echt de etappe van de Tour hebt gereden. deze jongens zijn al twee jaar bezig met de voorbereiding ook zij zijn officieel site event., maar worden door de sponsor Amstelbier even aan de kant geblazen door een stel BoBO's. 2,50 euro voor het Opstelten fandation?? wat denk je dat dit aan politie inzet gaat kosten? Rotterdam kan beter direct doneren dan de burger in de maling te nemen.

kijk eens naar de pelotons tocht van Tour de Rotterdam, dat is pas kicken, een vrije doorgang over het echte parcours richting de zee, met op zaterdag middag een bezoek aan de proloog. En een echt schitterende startlocatie in de luwte van de Rotterdamsche hectiek. deze gasten hebben ook ervaring in tochten rond Rotterdam. Ik weet zeker dat de initiatiefnemers van het slappe rotterdamse aftreksel zelf niet eens de route kennen laat staan gefietst te hebben.

denk eens na jongens. Ik ga voor de liefhebbers!!
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.

chichi
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:17

chichi 20 mar 2010 00:47

Wij zijn het dus niet eens Klimgeit.

Ik ben bijna 100 euro kwijt om op 3 juli te fietsen, daarnaast is het evenement DE toertocht van de Tour de France en heeft het bv een wielershirt met het orginele loge van de Tour de France die dat nogmaals bewijst.

Echter vind ik het verder een zinloze discussie.

Beide evenementen zijn op verschillende dagen en totaal niet met elkaar te vergelijken. Op 3 juli stikt het van de toertochtjes overeal ten lande en die worden ook niet evrgeleken met iets groots als de toertocht van www.toertochtgranddepart.nl

josdecoach
Forum-lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 mei 2007 23:33

josdecoach 26 mar 2010 10:56

Ik ga ook aan deze toch deelnemen, langs huis van m'n ouders. Shirt lijkt me cool. Iemand enig idee of die shirts (officiële tourshirts) groot of klein vallen? Zit altijd tussen M en L in..

Plaats reactie