Alles over vakanties op én met de fiets

Riva del garda

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2018 09:00

@ TL@: op het plaatje hier boven zie ik fotos langs de route, op strava zie ik die niet. Hoe krijg ik die alsnog te zien? #voorpret
Less is bore

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 24 mei 2018 10:56

Ik zit begin Augustus aan de oostkant van het Gardameer, Bardolino om precies te zijn. Ga er zeker gebruik maken van bovenstaande route, dus bedankt alvast voor het delen TL@ :winkthumb:

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 mei 2018 19:42

daniel1975 schreef: 24 mei 2018 09:00 @ TL@: op het plaatje hier boven zie ik fotos langs de route, op strava zie ik die niet. Hoe krijg ik die alsnog te zien? #voorpret
We zijn nu vriendjes op Strava :mrgreen:
Normaal moet ge de foto's nu wel zien.

Nog wat extra foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Wij zijn op de terugweg nog even langs de Stelvio geweest ook (ik heb geen idee hoe ik dat ooit thuis verkocht heb gekregen :lol: )
Absolute aanrader :like:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karl
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 09 sep 2010 01:44

karl 29 mei 2018 21:32

We gaan bijna jaarlijks naar de streek.
In tegenstelling tot wat je zou kunnen denken, is dit wel een geweldige fietsstreek.
De route rond het Gardameer is wel erg druk en smal, dus niet echt geschikt om lange tochten te maken, maar een stukje met hierbij een prachtig zicht op het Gardameer is toch wel echt de moeite. Vooral het stuk als je vanuit Torri del Benaco naar Garda is echt wel supermooi.

Misschien minder bekend, is dat je over een apart fietspad (piste ciclabile) vanuit het Gardameer naar Verona kan rijden. Ik zag er een paar foto's van op de post van @TL@.
Het moet allicht het enige fietspad zijn waar je haarspeldbochten vindt, maar evengoed het enige fietspad dat over een aquaduct gaat.
Dit fietspad is zeker ook de moeite om dit met familie te doen.

Tot slot, vanuit het zuiden heb ik ook al enkele keren de klim naar Prada gedaan. Niet zwaar, maar wel mooi.

Alvast een mooie vakantie gewenst !

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 29 mei 2018 22:06

karl schreef: 29 mei 2018 21:32

Misschien minder bekend, is dat je over een apart fietspad (piste ciclabile) vanuit het Gardameer naar Verona kan rijden. Ik zag er een paar foto's van op de post van @TL@.
Het moet allicht het enige fietspad zijn waar je haarspeldbochten vindt, maar evengoed het enige fietspad dat over een aquaduct gaat.
Dit fietspad is zeker ook de moeite om dit met familie te doen.
Bedoel je het fietspad langs het kanaal vanuit Bussolengo? Die eindigt met een paar haarspeldbochten, maar is wat minder geschikt voor familie op de gewone fiets. Wel een aanrader om vanuit Garda om een keer te fietsen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 mei 2018 09:58

Waarschijnlijk beetje te steil om met de familie te doen maar wel een prachtig stukje fietsen
Afbeelding

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 30 mei 2018 20:01

Ik kan bevestigen dat de route die TL@ heeft gereden erg mooi is, Ik heb vrijwel geheel de route zelf gereden, behalve dat ik vanuit Sant Ambrogio eerst binnendoor via Gargagnago naar Fumane gereden ben en dan de klim naar Mazzurega genomen heb. Daarna kom je naar een paar km op de weg richting Fosse uit. Hieronder een paar kliekjes van het gedeelte in Valpolicella:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 30 mei 2018 20:18

Die weg heb ik ook al gedaan in een kortere rit.

Ik heb al helemaal zin om terug te gaan :D
Afbeelding

Petersohn
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2018 10:58

Petersohn 03 jun 2018 11:05

Hallo,

Ben nieuw op het forum en nog aan het rondkijken welke info er allemaal opstaat. Nu ga ik in Augustus naar het Gardameer op vakantie (Vallegio sul mincio) en neem mijn racefiets mee. Nu ben ik opzoek naar een leuke trainingsrit voor in de ochtend 2 uurtjes, ben mij aan het voorbereiden voor de rit naar de Mont Ventoux in september. Wie heeft er mooie routes in de buurt van?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 03 jun 2018 14:18

Was ff niet in dit topic geweest. Zal binnenkort hopelijk paar nieuwe plaatjes toevoegen hier ;-)
Less is bore

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 03 jun 2018 21:17

Je kunt gewoon om die kuttunnel heen. Er is een fietsweg.
“Sentiero della Ponale: panorama stupendo, troppo bici”

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3340
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 mei 2021 11:28

Wij waren oorspronkelijk van plan in juli naar Schotland te gaan, maar omwille van de onzekerheid rond maatregelen aldaar, hebben we geboekt aan het Gardameer, in Riva.
(Schotland wordt naar augustus verschoven)

De bedoeling is een vijftal dagen fietsen op de weg, 2000-2500hm per dag. Liefst rustige wegen, de klimmetjes mogen gerust van de stevige soort zijn.

Ik heb hier al wel wat tips uit gehaald. Monte Bondone, Baldo, Velo... Lago di Tenno willen we ook wel eens passeren... San Zeno werd me door een kameraad ook al geadviseerd.

Moesten er hier forumleden nog tips hebben, kant-en-klare routes, en bvb lunchadresjes onderweg... houd ik me aanbevolen.
Afbeelding

Plaats reactie