Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

BRM 600 Merselo/Groningen (Vlucht naar Groningen/Van Stad naar de Peel) 11-05-2019

waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 13 mei 2019 11:28

https://www.strava.com/activities/2363700346

Persoonlijk zou ik het hele duitse deel willen schrappen, saaaaaaaaai ! :dislike:

Wat was het nederlandse deel dan toch mooi . :winkthumb:

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 13 mei 2019 11:53

waterkip schreef: 13 mei 2019 11:28 https://www.strava.com/activities/2363700346

Persoonlijk zou ik het hele duitse deel willen schrappen, saaaaaaaaai ! :dislike:

Wat was het nederlandse deel dan toch mooi . :winkthumb:
Keurig gedaan, net binnen de 40 uur gefinisht. Ergens overnacht?

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 13 mei 2019 13:05

Het lijkt wel of je onder een viaduct over het Oranjekanaal hebt liggen slapen. Dan moet je wel een hele goeie warme slaapzak bij je hebben gehad, want het was me toch koud gisterennacht.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 15 mei 2019 23:08


waterkip
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 sep 2014 16:23
Locatie: 't harde

waterkip 18 mei 2019 15:11

Toch nog een verslagje,

Na vertrek was het zonnig, droog met een frisse wind.
Meerdere individuele fietsers vormden samen een flinke groep die tot de eerste klim goed bij elkaar bleven.
Voor mij kwam het klimmetje als een verrassing, te laat om nog te schakelen ( 50-17) en dus was het aanharken om boven te komen.
Na een stukje afdalen vormde zich een nieuw groepje.
( als ik leider was dan hadden we even ingehouden om de rest bij te laten komen maar daar doen ze hier niet aan ......wie weg is is gezien. :twisted: )

Met deze groep tot de controle in Hoenderlo gereden.
Op het terras koffie gedronken in de zon.
Toen mijn tafel opstond meegegaan, nu waren we nog met 4. :o
Voor het eerst vandaag de kop genomen en dat ging best lekker.
Wel lastig dat er geen tempo aangegeven werd, betekende iedere 30 seconden achterom kijken of de rest nog volgde.
De 'geheime controle' was al bekend :D , nog bedankt voor de cola :winkthumb:

Na de controle werd het een strijd tegen de wind.
Na een kopbeurt nam de sterkste het van me over en ging nog harder rijden tot ik eens omkeek en de rest niet meer zag.
Daarna me ook laten zakken en de route tot Steenwijk alleen gereden.
Het laatste stuk richting Giethoorn ging te langzaam, tijd voor koffie bij de controle. :D

Steenwijk was 197km.
Op het terras zat de sterke man met z'n maat :D 'Frits' en 'Gerard' ,we zijn samen verder gereden.
Echter het tempo was net teveel om ontspannen te rijden dus weer alleen.
Aan de omgeving kon je zien dat je richting Groningen reed, het werd een beetje saai. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Klinkerwegen, stille dorpjes en geen verkeer meer op de weg.

Om 21.00 in Groningen bij de mac, F en G reden net weg.
Het leek wel of de mac ging sluiten, na opnieuw koffie achter 3 man ( de laatste 3 die daar zaten ) aangereden .
De lampjes gingen aan en met een lekkere snelheid richting Zuidlaren.
De wind viel helemaal weg...... :oops:

Iets later 'weer alleen' stopte de navigatie ermee -na 280km.
In het donker gestopt en de powerbank aangesloten.
Na een half uurtje verder, nu ging de navigatie raar doen.
Hij liet slechts een klein stukje route zien om daarna 'gefinisht ' aan te geven.
Ik heb zelfs tegen de route in gereden omdat hij continu 'van de route af' aangaf. :dislike:
Rond middernacht in het plaatsje 'De Kiel' was ik weer aan het zoeken toen er 2 fietsers aankwamen, dit bleken Frits en Gerard te zijn.
Gerard had een steentje in het oog gehad, na eerste hulp in Groningen konden ze met een uur achterstand weer verder.
Met z'n drieen doorgereden langs het kanaal richting Emmen.
Vlak ervoor was een viaduct en dat leek me wel een plek waar de slaapzak uitgerold kon worden. ( 1 uur s'nachts na 320km)
Meteen de telefoon en navigatie aangesloten voor opladen.
Wekker op 5 uur en dan maar proberen in slaap te komen. :?
O, en het was KOUD ! :mrgreen:

Om 5 uur tijdens het inpakken kwam Ultra_ivo voorbij.
De navi deed het nog steeds niet dus snel achter hem aangegaan.
Ivo gaf me de tip om 'route herberekenen' uit te schakelen en de route opnieuw te laden.
Dit bleek te werken.
De hele route inladen duurde 9 km fietsen. :mrgreen:

Met Ivo samen gereden tot de volgende controle bij 380km.
De mensen die nu nog reden hadden allemaal geslapen en dat waren er een stuk of tien.
Ivo gaf aan dat hij volgens schema op tijd ging finishen wat voor mij betekende 'ik moet hem achter me houden :like: '

Eigenlijk de hele dag aan het haasten geweest om op tijd binnen te komen. :dislike:

De duitse omgeving vond ik saai, eindeloos rechtuit op doorgaande wegen waar je op een soort vluchtstrook rijdt en het was druk!
In de middag betrok de lucht , er kwamen wat druppels naar beneden maar dat zette niet door.
Inmiddels was het beste er wel af :dislike: tijd om mezelf moed in te praten....'nog maar 180km' :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wat een afstanden.....

Na de laatste controle -8 uur s'avonds na 540km- ging het opeens weer als een speer richting het veel mooiere nederland. :D
Op het laatste stuk kon ik nog een duitser oppikken waarbij de navi door stroomgebrek uitgevallen was.
2 km later stopte de mijne er ook mee. :twisted:
Moesten we toch nog wachten op de volgende die langs kwam.
Met z'n 3 en zijn we vervolgens gefinisht om 11 uur s'avonds.
Ivo samen met de laatste paar anderen een kwartiertje later.

Daarna in de auto geslapen -Ivo in zijn tent- en s'ochtend naar huis.

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 18 mei 2019 18:11

Mooi verhaal, en als ik het goed begrijp je eerste 600? Het was inderdaad voor half mei echt bizar koud 's nachts, het schijnt -2 geweest te zijn. Respect dat je buiten hebt geslapen, ik ben maar een uurtje op een paar stoeltjes in een wegrestaurant gaan liggen. Het daarna weer wegrijden was dan wel weer des te kouder...

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 19 mei 2019 15:30

Mooie foto's en een leuk verslag . Respect voor de afstand.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Plaats reactie