Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Chronische knie blessure??

Hunt85
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 jul 2020 13:16

Hunt85 03 jun 2021 09:06

steen1986 schreef: 14 mei 2021 10:49 Goedemorgen allemaal,

In mijn wanhoop ben ik op zoek naar mensen die misschien hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben. Mijn verhaal: Ik heb nu al ruim een jaar last van mijn linkerknie, na het fietsen/inspanning. De binnenzijde van mijn knie, net boven de overgang van boven naar onderbeen is de dag na inspanning heel stijf en pijnlijk. Vooral 's ochtend's en 's nacht's.

Röntgenfoto gehad, mri, conclusie: overbelaste binnenband (van mijn knie dan he ;)). 6 weken een brace gehad, fysiotherapie. Na een tijd ging het beter. Maar nu is het weer helemaal terug. Fysiotherapeut geeft aan dat ik juist meer en frequenter moet bewegen, oefeningen doen, maar het duurt mij te lang dus vandaar mijn vraag:

zijn er meer met deze ervaring? Wat heeft jullie geholpen? Of juist niet?
Ik heb vorig jaar een dergelijk probleem gehad.
De dokters zeiden ook dat het een overbelasting was. Ik kreeg telkens last na 25 km.
Ik kan paar dagen erna men knie zelfs niet peer geplooid houden van de pijn.

In ieder geval... ik ben vorig seizoen niet meer dan 25 km gaan fietsen en heb op de legpress bij de kine oefeningen gaan doen. Ben dit seizoen stelselmatig beginnen opbouwen en fiets nu ook 3 keer in de week 12 km (op en af naar het werk) en dan 1 keer per week mijn toer van tussen de 70 en de 100 km.
Tot hier toe absoluut geen last meer.

Maar ik neem wel aan dat als je met iets zeer ernstig aan de knie zit dit mss niet zal helpen.
Ride fast, Ride Safe

Bike: Ridley Fenix sla Disc 2021 Custom

Plaats reactie