Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

tenminste éen maal daags een rondje

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 apr 2021 10:16

tijd voor een kleine update.

Inmiddels meer dan 100 dagen onderweg en nog geen dag overgeslagen, maar het zijn meer ritten en beduidend meer uren.

Het was wel een goede keuze om mijzelf dit doel te stellen. Ik merk namelijk dat er momenten zijn dat ik anders waarschijnlijk gedacht had.. ach het is de moeite niet, want te weinig kilometers, of eigenlijk te kort tijd. Waar ik nu toch besluit om er wel even op uit te gaan.

Als ik heel eerlijk ben dan vind ik kilometers maken gewoon het leukste, maar de realiteit is dat me dat tijds technisch gewoon niet lukt. Vorig jaar liet ik daarom de fiets steeds vaker staan. Die (valse) belemmering heb ik inmiddels wel van me afgeworpen. Het resultaat is dus dat ik t.n.t meer fiets en gelukkig merk ik ook dat mijn conditie zich ook verbeterd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 16 apr 2021 11:08

Goed joh, als je maar plezier en voldoening beleeft aan het "doen" en/of het "resultaat", dan hou je het goed vol en dan wordt het een levensstijl.
Ik wil ook elke dag bewegen, heb en maak er de tijd voor, maar stel daar geen doel aan in de zin van "minimaal een uur". Ook stel ik me geen prestatiedoelen. En ik kies dan uit fietsen op de weg/gravel/bos, hardlopen, indoor roeien, wandelen. Lekker fit blijven, dat voelt goed :-)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 941
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 16 apr 2021 22:13

Ondanks het feit dat het wat dwangmatig lijkt zou ik zeggen: Gewoon doorgaan, Er zitten mijns inziens geen nadelen aan een uurtje bewegen.
older Budweiser

Plaats reactie