Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

500km in 48 uur

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 nov 2020 17:58

DDX schreef: 30 nov 2020 13:15
@Joost; via Grenspalenklassieker
Kwam vorige week langs op instagram van Bram Tankink, ik heb mij ook ingeschreven
Nog even afwachten wat precies de regels worden of ik op de gravelbike ga, of gewoon de racefiets pak om sneller op asfalt te rijden/iets meer moeite te moeten doen om bij de grenspalen te komen.
Lachen! Geboren in Zeeuws-Vlaanderen, getogen in Brabant, en kom graag in Limburg. I'm in!

Wedden dat ik na DDX binnenkom? :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 nov 2020 21:49

JoostG schreef: 30 nov 2020 17:58 Lachen! Geboren in Zeeuws-Vlaanderen, getogen in Brabant, en kom graag in Limburg. I'm in!
:like:
Wedden dat ik na DDX binnenkom? :winkthumb:
Gewoon in mijn wiel gaan zitten en dan een eindsprintje doen bij de finish, al hadden meer mensen dat idee :lol:

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 30 nov 2020 22:04

Ha, ik zal eens nadenken over deze strategie. Ik weet alleen niet wat ik mij kan voorstellen van een sprint na 500km. Zal wel geen herhaling van de ronde van Vlaanderen worden 😂
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 01 dec 2020 09:01

Doet Michel Wuyts na: “sprint van de stervende zwanen”

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 01 dec 2020 09:09

Nee_Nee schreef: 01 dec 2020 09:01 Doet Michel Wuyts na: “sprint van de stervende zwanen”
terwijl 2 krasse pensionado's ze links inhalen op de e-bike....... :mrgreen:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 dec 2020 12:57

Info uit mail van vorige week trouwens over de route die je zelf mag bedenken ;
Het begon vorige week als een idee tijdens onze planning voor volgend jaar voor de 3 grenspalen tochten om in een ruk van grenspaal 1 naar grenspaal 369 te rijden met een bijzondere opdracht erin als extra uitdaging. Ik wilde het idee eens testen om te kijken of er animo voor zou zijn. En wat blijkt, direct na lancering is er ontzettend veel belangstelling in deze Xtreme editie tot onze grote vreugde. Het idee was, dat als er 2 deelnemers zouden zijn ik de uitdaging al zou aangaan. We zitten na een dag al op 17 inclusief mijzelf. Nu moet ik er natuurlijk zelf ook aan geloven om de hele tocht te fietsen, iets wat ik tijdens mijn carriere nooit geopperd zou hebben. Welke mafkees gaat er nu 500km ineens fietsen. 😀 Maar gelukkig zijn er blijkbaar heel veel mensen die dit een leuk idee lijkt en waarvan er al een aantal meteen ingeschreven hebben. Waarvoor dank. You'll never cycle alone.

Omdat het systeem nog niet zo snel is ingericht dat jullie automatisch een bevestigingsmail krijgen, doe ik het deze manier. Hierbij de bevestiging dat jullie ingeschreven zijn en op de lijst staan. Supergaaf dat jullie de uitdaging aangaan. De details gaan we verder uitwerken, maar het grote idee is dat men voor de start een x aantal grenspalen krijgt die gevonden moeten worden en waartussen zelf helemaal een route is uit te zetten. We zullen hierbij een aantal makkelijk maar ook moeilijk te vinden grenspalen aanduiden op de kaart. De verdere spelregels vullen we later in. Het gaat niet alleen om de snelste, waarvoor zeker een eervolle prijs zal zijn, maar het gaat ook om de beleving het avontuur de zoektocht en de prachtige gebieden waar we doorheen fietsen. Het zal daarom een combi worden van Asfalt en gravel (bospaden), maar aangezien iedereen de route zelf uit kan zetten tussen de aangeduide palen door is het natuurlijk een kunst om de snelste en makkelijkste route zelf te bepalen en daarmee ook de inrichting van je fiets. In de loop naar het event zullen we jullie op de hoogte houden van de spelregels.

Ik wens ik jullie een hele fijne winter toe en tot aan de start!! Uiteraard zal ik zelf ook meedoen. Mijn langste rit tot nu toe was 300 km Milaan San Remo over uitgezette wegen in een zuigend peloton. Dit zal ongetwijfeld een hele nieuwe ervaring worden, maar ik kijk er alvast enorm naar uit.

We willen het aantal deelnemers limiteren en als we zo doorgaan zitten we voor het nieuwe jaar vol. Dus mochten jullie vrienden/vriendinnen hebben die ook zeker mee willen doen, laat ze niet te lang wachten. We gaan er alles aan doen om de tocht zijn doorgang te laten vinden binnen de regels die daarvoor gelden tegen die tijd. Afhankelijk van de geldende regels tav de grote van de groep gaat deelname op basis van inschrijving.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 01 dec 2020 21:44

Haha, we gaan het zien. Ik zat gisteren wat te pielen als je de grens volgt van Vaals naar Cadzand: kom je op 435km....

Ik verwacht dat ik zelf kies voor zoveel mogelijk onverhard. Moet wel een beetje een uitdaging blijven ..... :winkthumb: :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

ErnstH
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 11 mei 2016 22:55

ErnstH 01 dec 2020 22:45

Ik heb me ook ingeschreven. Ben benieuwd naar de verdere regels en langs welke afgelegen palen we moeten.

Fredje00
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 10 feb 2020 17:07

Fredje00 02 dec 2020 10:29

De spelregels zie ik later wel. Mijn focus gaat vooral op uitrijden liggen:)

DavidvanDijk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 dec 2013 22:56

DavidvanDijk 08 dec 2020 07:21

Naast alle andere planning (route, slaapplek (??), wat neem je hoe mee etc etc) is je houding op je fiets van enorm belang. Je moet zo op je fiets zitten dat je het ook daadwerkelijk vol gaat houden, zeker met veel onverhard in de route ga je best wat tijd in het zadel doorbrengen en als je na 5 uur al last van je schouders krijgt is Cadzand nog heel, heel ver.

DavidvanDijk
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 dec 2013 22:56

DavidvanDijk 08 dec 2020 07:21

wel een leuke tocht trouwens :D

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5073
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 05 jun 2021 23:27

Op vrijdagavond 2 juli om 19.00 uur maken via een laatste nieuwsbrief de 25 checkpoints bekend die in de route zitten. Dat geeft iedereen ruim de tijd om een eigen route te bouwen.
Om 07.00 uur is er een gezamenlijke groepsstart bij Grenspaal nr.1 waarna iedereen zijn zelf gemaakte route gaat fietsen.
Nu nog beslissen of ik de racefiets pak of toch maar fiets met bredere banden.
Een aantal checkpoints/grenspalen zullen ergens midden in het bos staan langs een gravel of zandpad. Maak je de keuze om de tocht op je racefiets te rijden, hou er dan rekening mee dat je bredere bandjes op je fiets legt en dat de kans aanwezig is dat je stukjes moet lopen!
Naar mijn mening beetje jammer dat ze die 25 checkpoint pas vrijdagavond bekend maken.
Was leuker als je weekje vantevoren mooie route kon maken.
Maargoed het heeft ook wel weer wat.

Plaats reactie