Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 08 jun 2021 13:10

Even wat doorvragen naar gebruikerservaringen hier, ik kan ieder moment een kortingscode krijgen om een maand te proberen dus ga dat denk ik doen.

Ik "train" nu maar wat on the fly, wat neerkomt op veel teveel tempowerk, te weinig laag tempo en nauwelijks echt intervallen. Ik wil dit serieuzer aanpakken en kwam dus via die promocode op Join uit. Voor het hardlopen gebruik ik iets soortgelijks met Trenara en daar merk ik echt vooruitgang door gestructureerd te trainen. Dat hoop ik met fietsen ook te bereiken.

Nog wat vraagjes:
- De app maakt dus een schema. Maar exporteert deze dat ook direct naar Garmin Connect? En start je die op je Edge op via de trainingsagenda (of workout)?
- Als ik een training op Zwift uitvoer koppelt Zwift dit terug naar Strava en Garmin. Doet de Join app dat dan ook (dus dubbel)?
- Krijg je ook (gestandariseerde) feedback vanuit de app?

Zijn er nog meer aandachtspunten???
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
Dritty
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 feb 2020 19:48

Gebruikersavatar Dritty 10 jun 2021 14:53

Ik heb zelf geen garmin, maar wel zwift, dus ik kan op dat deel antwoord geven:

Zwift koppelt terug naar strava en join kijkt weer naar strava. Dus er wordt niks vanuit Join naar strava gestuurd.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 16 aug 2021 15:56

Ook benieuwd naar gebruikerservaringen.

Ik heb me een beetje impulsief ingeschreven voor de mallorca 312 eind oktober. Dat is dus nog tien weken om te trainen.

Kun je met JOIN bv. een cyclo als doel opgeven met 10 weken voorbereidingstijd?
En hoe zijn de ervaringen als je geen vermogensmeter hebt op je fiets?
Als dit laatste essentieel is zou ik er voor kunnen kiezen om de korte workouts op zwift te doen.

Verder zijn alle trainingstips voor een 10 weken spoedplan altijd welkom :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 17 aug 2021 15:59

Volgens mij is het sterke punt van join nu juist dat het een plan maakt op basis van je doel (en tijd om te trainen). Sterker nog, je kunt niet beginnen zonder een doel te definiëren.

Over trainen zonder powermeter, met join.., weet ik niet. Dat is hetgene wat mij tegen houdt om eraan te beginnen. Samen met het punt dat ik weliswaar fiets, maar ook zwem en ook schaats.., dus dat mijn conditie en vorm niet alleen af te meten is aan mijn fietstijd. Er geen vermogensmeting op mijn fiets zit. En zowel bij schaatsen als zwemmen niet eens een fatsoenlijke hartslagmeting heb (dus inspanning niet goed te meten).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 17 aug 2021 20:36

MarkVeenstra schreef: 17 aug 2021 15:59 Over trainen zonder powermeter, met join.., weet ik niet. Dat is hetgene wat mij tegen houdt om eraan te beginnen.
Je kan het een maand gratis testen, dus wat let je.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6053
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 aug 2021 11:18

mhr-zip schreef: 17 aug 2021 20:36
MarkVeenstra schreef: 17 aug 2021 15:59 Over trainen zonder powermeter, met join.., weet ik niet. Dat is hetgene wat mij tegen houdt om eraan te beginnen.
Je kan het een maand gratis testen, dus wat let je.
Een geschikt doel om de testperiode aan te hangen ;-)
Ligt dus meer aan mij dan aan Join hoor.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Polygoon
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2021 16:51

Polygoon 18 aug 2021 15:16

Zeer geïnteresseerd in een dergelijke app.
Heb ook even een draadje gemaakt op /r/cycling om te kijken of er daar nog nuttige gebruikservaring uit komt.

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 22 aug 2021 00:01

Ik krijg het nog niet voor elkaar om .fit files vanuit de app in te laden in de wahoo elemnt app. Hij geeft telkens aan dat het een verkeerde file is.

Iemand enig idee hoe dit werkt?
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Critic
Forum-lid
Berichten: 896
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 22 aug 2021 00:03

Werkt enkel met een Garmin, niet met wahoo helaas..

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2847
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 aug 2021 06:55

Desertstorm schreef: 22 aug 2021 00:01 Ik krijg het nog niet voor elkaar om .fit files vanuit de app in te laden in de wahoo elemnt app. Hij geeft telkens aan dat het een verkeerde file is.

Iemand enig idee hoe dit werkt?
Je moet het via een pc doen. Via de verkenner in de juiste map zetten. Op join staat een how to.

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 22 aug 2021 10:03

Wat jammer is dat als je een doel hebt (ik heb FTP verbeteren) je niet concreet ziet wat dat dan gaat worden.

Dus is dat na 3 maanden 5 watt of...?

Volgende week geeft hij me een paar dagen rust terwijl ik de week erna vakantie heb en niet kan fietsen. Dat kun je ook niet instellen. Voor de rest zijn de trainingen vrij standaard.

Ben nog niet overtuigd zeg maar om te gaan betalen ervoor.

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 22 aug 2021 10:05

Ik gebruik nu al een aantal maanden Join naar volle tevredenheid. De flexibiliteit in het aanpassen van je beschikbaarheid is natuurlijk een gouden optie die een iedere sportende, werkende vader van 2 jonge kinderen als geroepen komt. Dit is dan wat mij betreft ook dé kracht van Join. Niets verplicht, vollop flexibiliteit, geen schuldgevoel als je iets niet uitvoert en aanpassing van het schema als het niet loopt zoals gepland.

Ik merk dat ik er ook echt door ben verbeterd, dus naast dat het fijn werkt, werkt het ook echt.

Ik heb een Wahoo Roam en die combi is eigenlijk het enige punt van kritiek. Wanneer ik nu een training op m'n Wahoo wil zetten doe ik dat als volgt:
- download zwift/zwo
- upload deze op https://app.trainerday.com/
- verbind je trainingpeaks aan Trainerday
- "send to TrainingPeaks"
- sync je Wahoo met Trainingpeaks

Redelijk omslachtig en met omwegen, maar heb geen pc en kabels nodig (wel een gratis Trainerday-account en betaalde TrainingPeaks-account.

Plaats reactie