Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

chinook
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 feb 2014 20:18

chinook 29 sep 2021 20:38

Welk trainingsschema gaan jullie gebruiken om de winter door te komen en er weer goed voor te staan in het voorjaar en zo door te kunnen trainen voor het cyclo seizoen?

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 18 okt 2021 19:48

ibooij schreef: 18 sep 2021 17:37 We hebben deze week aan JOIN TrainingPeaks integratie toegevoegd. Met een gratis TrainingPeaks account kun je nu JOIN workouts synchroniseren met je Wahoo Elemnt, Bryton etc.
Een directe koppeling met Wahoo volgt later, op het moment dat Wahoo daar een API voor openstelt.
Iedere training die ik vanuit join naar TP doorzet komt op de dag van download in de TP kalender te staan, ook als dat een training van morgen of volgende week betreft. Doe ik iets fout of komt de datering van de training niet mee?
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 20 okt 2021 09:42

jorrit10 schreef: 18 okt 2021 19:48 Iedere training die ik vanuit join naar TP doorzet komt op de dag van download in de TP kalender te staan, ook als dat een training van morgen of volgende week betreft. Doe ik iets fout of komt de datering van de training niet mee?
Je doet niks fout! Op dit moment sturen we je training altijd naar "vandaag". De belangrijkste reden daarvoor is dat de meeste JOIN gebruikers een gratis TrainingPeaks account hebben en deze gratis TP accounts als beperking hebben dat applicaties (zoals JOIN) alleen geplande trainingen voor de huidige dag kunnen neerzetten.

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 21 okt 2021 08:18

Duidelijk, bedankt voor de reactie. Maak zelf ook gebruik van een gratis TP account, dus fijn dat het zo is ingeregeld.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 22 okt 2021 22:06

Hoe bevalt deze app ten opzichte van TrainingPeaks?

Ik heb nu 5 jaar TrainingPeaks dat bevalt behalve de prijs prima. Zelf trainingen maken, periodiseren enzovoort lukt me goed daarmee. Maar zou het ook wat simpeler kunnen? Bijvoorbeeld met Join?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 okt 2021 07:32

raiju schreef: 22 okt 2021 22:06 Hoe bevalt deze app ten opzichte van TrainingPeaks?

Ik heb nu 5 jaar TrainingPeaks dat bevalt behalve de prijs prima. Zelf trainingen maken, periodiseren enzovoort lukt me goed daarmee. Maar zou het ook wat simpeler kunnen? Bijvoorbeeld met Join?
Als je zelf trainingen kunt maken en periodiseren, is wko5 een logischere vervolgstap. Dit gebruik ik nu een jaar naar volle tevredenheid naast een gratis TP account. Ik periodiseer mijn seizoen en trainingen via intervals.icu op basis van de informatie uit wko5.

Join is vooral voor renners die zelf niet een planning en trainingen kunnen of willen maken. Ik heb het 4 weken geprobeerd, maar doe het liever zelf, omdat ik mijn lichaam beter kan en het ook niet 100% eens ben met een volledig seizoen polarized.

Voor mensen die nu maar wat doen zal join een verbetering zijn, maar dat is elke structuur tov geen structuur.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 23 okt 2021 11:18

Ik heb wel interesse om Join te proberen, maar ik heb geen Garmin of Wahoo fietscomputer.
Kan ik dan op één of andere manier nog wel gebruik maken van Join in combinatie met mijn Kickr Core?
Is het zo dat bij gebruik van een Garmin/Wahoo de trainer interactief wordt aangestuurd?
Ik gebruik Kinomap op mijn tablet voor mijn indoor sessies, dat bevalt me verder prima, hoewel ik volgens mij altijd eigenlijk veel te hard aan het trainen ben. Dat wil ik graag verbeteren.
Zwift is voor mij momenteel geen optie, nog een abo erbij wordt te gortig...

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 24 okt 2021 17:25

Fietser_1971 schreef: 23 okt 2021 11:18 Ik heb wel interesse om Join te proberen, maar ik heb geen Garmin of Wahoo fietscomputer.
Kan ik dan op één of andere manier nog wel gebruik maken van Join in combinatie met mijn Kickr Core?
De Join app kan niet zelf de trainer aansturen. Je kunt wel een overzicht krijgen van de intervallen van de workout. Een workout player staat wel op onze verlanglijst, maar daar staat wel meer op.
Fietser_1971 schreef: 23 okt 2021 11:18 Is het zo dat bij gebruik van een Garmin/Wahoo de trainer interactief wordt aangestuurd?
Ja, dit kan. Je kunt ook kiezen om de zelf de blokken uit te voeren en je niet door de trainer te laten sturen. Zeg maar zoals je buiten zou doen.
De ene persoon heeft de voorkeur voor ERG mode, waarbij de trainer de aansturing doet, de ander regelt de blokjes liever met z'n of haar benen.
Fietser_1971 schreef: 23 okt 2021 11:18 Ik gebruik Kinomap op mijn tablet voor mijn indoor sessies, dat bevalt me verder prima, hoewel ik volgens mij altijd eigenlijk veel te hard aan het trainen ben. Dat wil ik graag verbeteren.
Dat gebeurt bij meer mensen, zeker op het moment dat er veel binnen gefietst wordt. Het is dan verleidelijk om altijd maar hard te rijden, maar daar wordt je uiteindelijk niet echt beter van.
Fietser_1971 schreef: 23 okt 2021 11:18 Zwift is voor mij momenteel geen optie, nog een abo erbij wordt te gortig...
Bekend verhaal inderdaad. En Netflix, en Disney+ en.. etc.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 24 okt 2021 18:19

Dank voor je reactie!
Kun je mij iets aanraden waarmee ik dan toch de Join trainingen op mijn telefoon of tablet zichtbaar kan maken en deze zodoende in de tijd te volgen?
Ik zou inderdaad zelf de powerregeling kunnen doen of evt via de Wahoo app in ERG mode aanpassen, of via de freeride optie in Kinomap.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 26 okt 2021 11:46

Ik zou niet zomaar een gratis app weten waarmee je op een trainer een workout kan doen met trainer control.

De meeste Join workouts zijn gelukkig vrij eenvoudig wat betreft structuur. Ik gebruik zelf op de trainer bijna nooit ERG mode en doe eigenlijk altijd mijn intervallen met de hand/benen. Dus gewoon een weerstand kiezen en versnellen/bijschakelen in de Aan-intervallen en wat rustiger in de Af-intervallen. Eigenlijk zoals je het buiten ook zou doen.

Voor kortere intervallen, zeker voor sprints, is dit ook een betere methode omdat de meeste trainers niet snel genoeg reageren om een sprint interval goed te kunnen aansturen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5016
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 okt 2021 11:56

ibooij schreef: 26 okt 2021 11:46 Ik zou niet zomaar een gratis app weten waarmee je op een trainer een workout kan doen met trainer control.

De meeste Join workouts zijn gelukkig vrij eenvoudig wat betreft structuur. Ik gebruik zelf op de trainer bijna nooit ERG mode en doe eigenlijk altijd mijn intervallen met de hand/benen. Dus gewoon een weerstand kiezen en versnellen/bijschakelen in de Aan-intervallen en wat rustiger in de Af-intervallen. Eigenlijk zoals je het buiten ook zou doen.

Voor kortere intervallen, zeker voor sprints, is dit ook een betere methode omdat de meeste trainers niet snel genoeg reageren om een sprint interval goed te kunnen aansturen.
Tip:

Als je een workout doet in Zwift zonder ERG (wat ik ook veel doe) dan kan je de weerstand aanpassen met de Page Up/Down toetsen op je toetsenbord.

Gebruikersavatar
Dirk17
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 jan 2020 23:33

Gebruikersavatar Dirk17 27 okt 2021 11:55

Ik heb afgelopen zomer getraind met JOIN en dat vond ik toen erg goed werken, maar na de zomer toen mijn hockeytrainingen weer waren begonnen werkte het gewoon niet samen en bleef hij maar zeggen dat ik te weinig deed met 5 keer sporten in de week. Hierdoor heb ik het maar weer opgezegd en maak ik nu mijn eigen trainingsschema.

Hebben jullie ook negatieve ervaringen met het combineren van sporten?

Plaats reactie