Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Minder stoempen bij hoge stijgingspercentages

sanger
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mei 2020 16:23

sanger 03 mei 2021 10:04

rene schreef: 03 jul 2020 00:15
rene schreef: 02 jul 2020 17:51 Ik heb er nog een fraai screenshot van Strava van. Dan kan je precies zien hoeveel 14 kg verschil in lichaamsgewicht uitmaakt. ( zal deze vanavond even uploaden )

Mijn zoon ( 57 kg in 2017 ) en ik ( 71kg in 2017 ) beide op dezelfde beklimming. Beide fietsend met een Quarq vermogensmeter, en beide exact hetzelfde gemiddeld vermogen getrapt op een klim van 8 kilometer ( Col de Forclaz de Montmin ). Trouwens wat stukjes ruim 14% dus ja... dat was stoempen.
Hier de screen foto van Strava... 14 kg gewicht verschil tussen mijn zoon en ik. Leeftijd verschil 30 jaar - wel dezelfde genen. Fietsmateriaal nagenoeg hetzelfde ( misschien 0,3kg verschil. Weersomstandigheden identiek.

Afbeelding

De klim

Afbeelding
Jammer dat de eerste screenshot niet meer werkt, ben heel benieuwd namelijk.
#willeniskunnen, de podcast van en voor talentbeperkte athleten!
Check willeniskunnen.cc!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5926
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 mei 2021 10:24

Hallo @Sanger. Ik heb het plaatje opnieuw even ge upload. Mijn zoon Mink staat op plek 3 , zelf sta ik op plek 5 van de mensen die ik volg. Met 14 kg minder scheelt het iets meer dan 3 minuten bij een gelijk wattage op deze klim.

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Saskiam
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2020 18:37

Saskiam 03 mei 2021 18:50

Ik heb niet echt aan mijn gewicht gewerkt. Nadat ik in september mijn sleutelbeen op drie plaatsen brak na een val met de racefiets was ik iets aangekomen. Dit is er ondertussen af. Maar wij houden allebei van lekker eten, hebben beide geen magere genen en dus zoals we nu leven worden we niet dikker maar ook niet slanker. Ik heb dat er niet voor over. Ik verdien niet mijn brood ermee. Het moet leven moet wel leuk blijven.

Plaats reactie