Fietsen en afvallen.

Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
Gebruikersavatar
wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 6921
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

Gebruikersavatar wasbeer2006 04 sep 2020 13:07

Dat zijn mooie waarde, niet te snel lijkt het ook te gaan, dat is ook wel prettig.
Bij een keer een moeilijke dag iets meer (gezond) eten moet ook niet erg zijn,

Blijf je wel je kracht houden?

Het op de dag zo lang mogelijk uitstellen van beginnen met eten, doe ik ook als iets iets kwijt wil. Dat werkt best wel. zo rond 11u a 12u starten met eten. Vaak hoef ik niet meer dan 4 kilo kwijt na de kerst dus dat is dan best te doen.

Ik vind het vaak makkelijker afvallen in een periode dat in minder fiets dan dat ik veel fiets.

.

Zino
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 02 feb 2016 15:34

Zino 04 sep 2020 20:45

Voorlopig heb ik niet het gevoel van minder kracht te hebben. Vorige zondag voelde ik me zelfs super tijdens de clubrit . Als ik in de voormiddag fiets eet ik wel voor ik vertrek. Ik wacht alleen met eten tot s' middags op de dagen dat ik niks zwaar moet doen . Ik heb niet echt zwaar werk dus dat helpt ook natuurlijk.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid
Berichten: 2799
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 sep 2020 00:49

Mijn ideale methode voor afvallen?
Dag 1: minder eten, meer bewegen
Dag 2 minder eten, meer bewegen
Dag 4 minder eten, meer bewegen

En dan komt het moment:
Op dag 5 draai je alles in één keer om!!

Dag 5 meer bewegen en minder eten

Dag 6 meer bewegen en minder eten

Dag 7 meer bewegen en minder eten

Dag 8 meer bewegen en minder eten

Herhaal dat elke 16 dagen en je zult versteld staan van de resultaten :)

meuk
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 05 sep 2020 08:38

Ik doe geen IF, maar heb wel de afgelopen maand van sportrusten.nl het "30 dagen 5 kilo" programma gevolgd. 3 keer per dagen eten met weinig/geen koolhydraten. Na de eerste dagen werd het even pittig, zware benen, weinig energie en honger, maar na een 1,2-2 weken was dat voorbij. Heb nu 3 eetmomenten per dag, ben bijna 5 kilo kwijt, zware benen zijn weg en voel me stuk fitter! En de gerechten zijn nog eens superlekker ook!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 sep 2020 09:03

Dus jij zult niet meer aankomen?

meuk
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 05 sep 2020 11:45

Ben ooit van 100 naar 75 gegaan 10 jaar geleden en dat zonder problemen kunnen vasthouden. Na een Ulrich-corona-winter/voorjaar wat kilo's erbij en die zie zijn er nu weer af. Verwacht geen probleem om dit vast te houden.

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 07 sep 2020 18:24

Enzzo schreef:
05 sep 2020 00:49
Mijn ideale methode voor afvallen?
Dag 1: minder eten, meer bewegen
Dag 2 minder eten, meer bewegen
Dag 4 minder eten, meer bewegen

En dan komt het moment:
Op dag 5 draai je alles in één keer om!!

Dag 5 meer bewegen en minder eten

Dag 6 meer bewegen en minder eten

Dag 7 meer bewegen en minder eten

Dag 8 meer bewegen en minder eten

Herhaal dat elke 16 dagen en je zult versteld staan van de resultaten :)
:lol: :lol: Tnx! Ga het vanaf morgen proberen ;)

Gebruikersavatar
Kilowatt
Forum-lid
Berichten: 856
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:39
Locatie: Hoge Noorden

Gebruikersavatar Kilowatt 19 sep 2020 20:27

Mijn 2 centen: Afvallen is het resultaat van minder eten en meer fietsen.
Maar de bijdrage “ fietsen “wordt in de regel overschat en de bijdrage “minder eten” wordt onderschat.

Je hebt echt niet zoveel nodig om het motortje draaiende te houden.
older Budweiser

Gebruikersavatar
hayes
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 25 jul 2009 14:19
Locatie: Westhoek

Gebruikersavatar hayes 25 sep 2020 20:41

BWa, ik ben er niet zo zeker van dat bewegen overschat wordt.
Ik woog tot 2011 rond de 100 kilo met een uitschieter op het eind evan m'n studententijd (112!).
Ik ben eerst wat beginnen joggen en dan de fietsmicrobe opgepikt. Nu al jaren 83-84 en ik eet eigenlijk te veel. Vooral chips, nootjes,... en een lekker glas (of 2) zijn m'n zwakke punten.

Ik ben sinds m'n puberteit een emotionele eter. Als ik me niet goed in m'n vel voel, begin ik schransen. En zo bereik je dus plots 112 kg... Ik heb nu nog regelmatig (vr)eetbuien waar ik makkelijk 1500-2000 caloriëen buiten m'n maaltijden binnenspeel. Door 10.000+ km fietsen per jaar blijf ik op gewicht.

Dus het helpt wel. Uiteraard is dit niet de gezondste manier op om gewicht te blijven. :?

Sulla
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 26 sep 2020 07:29

Ik heb ook vreetbuien, maar die worden deels ook veroorzaakt door het bewegen (maar ben ook een emo/stress eter).

Als ik bijvb ochtend's gefietst heb, heb ik de rest van de dag vaak een schreeuwend gevoel van trek en nul weerstand (ongeacht of inspanning hoog of laag was) Eigenlijk zou ik 's avonds moeten fietsen en daarna direct mijn bed in moeten duiken.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 1905
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 26 sep 2020 11:58

Die vreetbuien komen vaak ook gewoon door een tekort aan energie.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 sep 2020 12:38

RVV schreef:
26 sep 2020 11:58
Die vreetbuien komen vaak ook gewoon door een tekort aan energie.
Dat is toch niet een verklaring als @Sulla schrijft dat hij er ook last van heeft als hij rustig gefietst heeft.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers