Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Welke supplementen

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 30 mei 2020 09:58

i-mac schreef: 30 mei 2020 08:50
Joseba schreef: 30 mei 2020 07:43 Voornamelijk gezond en vers eten. Daarnaast dagelijks visolie, soms eiwitpoeder (en dan wel van goede kwaliteit). en een multi-vitamine.
Gewoon even vragen: wat is het positieve als je visolie gebruikt?
Nagenoeg geen last meer van overgangsklachten en menstruatiepijn.

https://oersterk.nu/test-je-vetzuurbalans/

Zeg er direct bij dat er niet heel veel wetenschappelijk bewijs is voor de werking van visolie. Ik weet wel van mezelf dat ik in de visafdeling geen fan ben van de soorten met een hoog omega3 gehalte (zalm, makreel). Dan liever tarbot, tong, schol, zeebaars, kabeljauw etc. Dus ik vul wat aan met capsules.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 30 mei 2020 10:12

Gezond en gevarieerd eten klinkt leuk en normaal... voor de mensen die van eten houden. Ik vergelijk eten met brandstof tanken bij een tankstation, die wekelijkse 10 minuten noodzakelijk kwaad om van en naar je werk te rijden. Kost een boel tijd/geld om alleen de motor draaiende te houden. Dan zijn supplementen wel een uitkomst.

Wil niet zeggen dat ik niet van eten kan genieten. Dat vraagt alleen een degelijke voorbereiding (recept, inkopen, koken, ervaring, opruimen) of heeft weinig voedingswaarde (snacks). Voor wie koken een hobby is, is het inderdaad makkelijk vol te houden.

(P.s. betekent ook weer niet dat ik een totale barbaar ben als het op voedsel aankomt)

Plaats reactie