Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

terugkerende overtraindheidsklachten?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 mei 2020 18:10

Is er ook naar bacteriën gekeken? Pfeiffer, listeria, dat soort shit

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 07 mei 2020 19:06

Pfeiffer is een virusziekte....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 07 mei 2020 19:31

Bedankt allen voor de reacties:
@jans over 6 weken is er pas weer een bloedprik om de eventuele schommeling in schildklier waarde te zien, ik denk dat het daar aan ligt maar volgens arts niet. Mede omdat andere klachten overeenkomen met een trage schildklier en mijn zus er ook last van heeft.
@bve ik heb zeker geworsteld met depressieve klachten helaas, maar dit was vooral in 2017 en 18 en ging vanaf begin vorig jaar stukken beter. In die tijd kon ik ook "gewoon" 5 dagen achter elkaar in de Vogezen of Ardennen/Z-Limburg fietsen. Met de dokter er ook over gehad maar die dacht dat dat niet de oorzaak was. Stress heb ik niet niet echt veel nu.
@nee niet dat ik kan opmaken uit de bloedtest-termen maar ik en dan ook een leek. Volgens mij heb ik wel ooit pfeiffer al gehad
@marus bedankt voor je verhaal! herkenbaar idd als je bezig bent lijkt het mee te vallen maar daarna komt het harder terug. Maar omdat jij "doorzet"wordt het niet erger oid? Volgens huisarts moet ik wel gewoon kunnen fietsen maar mijn benen en lichaam geven meer het signaal dat een kwartier fietsen al lastig gaat worden. Ben jij toen naar een sportarts geweest of enkel naar de huisarts?

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 07 mei 2020 19:57

Twijfel wel of het nut heeft naar de sportarts te gaan, kost een berg eigen risico waarschijnlijk en het kan gewoon niet komen doordat ik dit voorjaar te snel opgebouwd zou hebben. Dat ik dat vorige zomer gedaan heb geloof ik wel maar een bakker kan ook zeggen dat beginnen met 40 minuten en om de 4 dagen 10 minuten extra doen helemaal geen bijzonder zware opbouw is

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 07 mei 2020 21:01

Ik ben bij de huisarts geweest. Die heeft de testen gedaan en wat medicijnen voorgeschreven. Voor mijn gevoel omdat ze daarmee het gevoel geeft iets van een behandeling te doen.

Maar na 3 weken vakantie begin januari voelde ik mij helemaal goed en ben langzaam gaan opbouwen. Ik doe voornamelijk rustige ritten, sosm gewoon lekker fietsen maar dan niet te lang (<1,5uur) en geen interval. Het voelt goed, maar wat trager dan wat ik zou willen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 mei 2020 21:08

Keezx schreef: 07 mei 2020 19:06 Pfeiffer is een virusziekte....
Al die kut-virussen ;-)
Is er ook naar virale en bacteriële infecties gekeken?

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 07 mei 2020 23:22

ik heb wel eens "iets soortgelijks" meegemaakt. twee jaar geleden, na de winterperiode van veel lange en rustige duurtrainingen, een kleine acht weken aan een stuk wedstrijdgericht getraind met elke week ook één of twee wedstrijden. achteraf gezien veel te weinig structurele rust ingebouwd, hier en daar eens een dag of twee maar nooit de trainingen teruggeschroefd, altijd maar blijven gaan. ik heb na die acht weken een week of drie me echt slap gevoeld. de trainingen die ik wel nog probeerde (D1 en D2) in die drie weken moest ik echt wel bergen voor verzetten, ondanks dezelfde hartslag en gemiddelde ging dat echt niet meer zo vlot, alsof de benen het niet meer rond kregen. ook kan ik me herinneren dat ik die drie weken naast de fiets me slap voelde, lusteloos en moe.
in die drie "slappe" weken viel de trainingsarbeid dus wel vanzelf terug. na de derde week was alles opeens terug in orde en ging het trainen en koersen zelfs nog beter. het zal een duidelijk signaal geweest zijn van m'n lichaam om ff terug op adem te komen.

anyway, de trainingsarbeid die ik heb geleverd alvorens aan die drie helse weken uit te komen is toch van een ander kaliber als dat van jou. ik besef wel dat het voor iedereen anders zal zijn maar zoals de anderen hier ook zeggen, zoek het misschien ergens anders.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2020 10:55

Ik heb ook zoiets gehad, bleek toen een opstoot van klierkoorts (die ik blijkbaar vroeger eens heb opgelopen)
Weekje of 2 rustig en alles was terug goed.

Ik heb dat nu in de winter bijna alle jaren nog wel eens (deze winter gelukkig niet), je leert het te herkennen.

In ieder geval erg vervelend. (overtrained is het in ieder geval zeker niet)
Afbeelding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 mei 2020 13:00

Fibromyalgie?
Ach, ik zeg ook maar wat

tomdumotor
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 sep 2017 21:33

tomdumotor 08 mei 2020 13:25

Daar komen aardig wat klachten van overeen, hoop dat het het dat niet is. Kan het nog eens navragen aan de huisarts. In ieder geval woensdag naar een sportarts, kost wel 180euro maar die kan vast vertellen dat het niet aan mijn trainingsopbouw ligt, maar dat kan een postbode waarschijnlijk ook wel.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 08 mei 2020 13:40

Misschien is het een idee om ook even een voedingswijzer invullen om te kijken of je structureel iets mist in je dieet? Baat het niet dan schaadt het niet.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 08 mei 2020 15:12

Schildklier die niet goed functioneert zou mij niet verbazen. Heb herkenbare verhalen meegemaakt in mijn omgeving.

Plaats reactie