Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Training tijdens de week

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8545
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 05 mei 2020 19:46

VDCycling schreef: 05 mei 2020 11:57
nijkie schreef: 04 mei 2020 23:09 Wat is je doel?
Beter kunnen fietsen,hoe bedoel je dit?
Betere houding?heb je ergens pijntjes?
Stap per stap bekijk ik doelen, ligt nu momenteel wat stil door de Covid.

Wil gewoon graag oefeningen doen en trainen op rollen (op mindere dagen) die bevorderend werken.

Betere houding doel ik meer op Core stability waarbij je werk maakt van betere lenigheid en sterkere rugspieren.
Ga gewoon lekker buiten fietsen,het is heerlijk weer.

https://www.bicycling.com/nl/training/g ... stability/
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 06 mei 2020 09:52

VDCycling schreef: 04 mei 2020 22:16 Momenteel zit ik wat in de knoop met de opbouw van trainingen in de week.

In het weekend doe ik graag lange ritten, maar in de week wil ik ook zo goed en nuttig mogelijk trainen om beter te kunnen fietsen en betere houding aan te nemen.

Is combinatie van kracht- en core training met halfuur interval op rollen aangewezen of is het beter een dag op rollen te trainen voor 30 tot 45 minuten en op andere dag oefeningen te doen?

Jullie meningen en huidige situaties zijn altijd welkom. Ook ideale oefeningen en trainingen voor op rollen mogen gedeeld worden.

Merci!

Als ik wat meer tijd en structuur zou hebben, zou ik het als volgt doen:

- Weekend lange duur training.
- 2x (minimaal 1x) in de week Interval/HIIT/Tabata training. En of dat nu op 30 min of een uur is, buiten of op de rollen. Als je het maar doet.
- 2x Coretraining
- 2x Stretchen

Voorkeur voor Coretraining op andere dagen, maar als het niet lukt zou ik het op dezelfde dag van de Interval training doen.

Na duurtraining hersteldag.

Maar het is een utopie dat het mij momenteel gaat lukken.



Gebruik ook google of de zoekfunctie eens!
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

VDCycling
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 06 mar 2020 07:46

VDCycling 07 mei 2020 11:30

mhr-zip schreef: 06 mei 2020 09:52
VDCycling schreef: 04 mei 2020 22:16 Momenteel zit ik wat in de knoop met de opbouw van trainingen in de week.

In het weekend doe ik graag lange ritten, maar in de week wil ik ook zo goed en nuttig mogelijk trainen om beter te kunnen fietsen en betere houding aan te nemen.

Is combinatie van kracht- en core training met halfuur interval op rollen aangewezen of is het beter een dag op rollen te trainen voor 30 tot 45 minuten en op andere dag oefeningen te doen?

Jullie meningen en huidige situaties zijn altijd welkom. Ook ideale oefeningen en trainingen voor op rollen mogen gedeeld worden.

Merci!

Als ik wat meer tijd en structuur zou hebben, zou ik het als volgt doen:

- Weekend lange duur training.
- 2x (minimaal 1x) in de week Interval/HIIT/Tabata training. En of dat nu op 30 min of een uur is, buiten of op de rollen. Als je het maar doet.
- 2x Coretraining
- 2x Stretchen

Voorkeur voor Coretraining op andere dagen, maar als het niet lukt zou ik het op dezelfde dag van de Interval training doen.

Na duurtraining hersteldag.

Maar het is een utopie dat het mij momenteel gaat lukken.



Gebruik ook google of de zoekfunctie eens!
Uw voorbeeld lijkt mij inderdaad goed, maar moet inderdaad haalbaar zijn.

Niet altijd zijn de weekend dagen mooi weer dagen, maar dan kan je met dagen gaan schuiven.

Merci voor de moeite.

Ik kan hiermee aan de slag.

Aspide83
Forum-lid
Berichten: 728
Lid geworden op: 13 jul 2015 16:23

Aspide83 07 feb 2021 20:34

Ben vanwege het weer eens begonnen met Core Stability training.

https://www.bicycling.com/nl/training/g ... stability/

Ik gebruik deze oefeningen. Als ik goed begrijp ga 3x deze zes oefeningen doen.
Zover ben ik nog lang niet.....echt zwaar.

Plaats reactie