Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Constante lichte spierpijn in kuiten en bovenbenen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8289
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 26 apr 2020 11:05

Pijnbestrijding bij lichte spierpijn? Ik zou daar nog wel over nadenken.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 apr 2020 11:28

Dat is voor TOTAAL andere aandoeningen dan waar TS het hier over heeft.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

DeeJeeEric
Forum-lid
Berichten: 170
Lid geworden op: 03 mei 2014 12:31

DeeJeeEric 26 apr 2020 11:40

TS komt absoluut niet in aanmerking voor pijnbestrijding. Dat gezegd hebbende, wellicht eens informeren bij een (sport) psycholoog. De druk om te presteren en beter te worden kan averechts werken en leiden tot niet -herleidbare fysieke klachten.
Ik stel hier geen diagnose, maar opper slechts een mogelijkheid die meegenomen kan worden in het behandelen van de klacht. Wat TS goed doet is dingen uitsluiten. Je bent zeker op de goede weg, en je zult zeker een oplossing vinden. Persoonlijk denk ik niet dat de oplossing maandenlang niet fietsen is. Wellicht de prestatiedruk wegnemen en beginnen bij de basis, recreatieve ritten enzv.
Heel veel succes!
Giant TCR Advanced 1

Gebruikersavatar
Lennart95
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 13 sep 2016 21:45
Locatie: Borne

Gebruikersavatar Lennart95 26 feb 2021 23:10

Dit topic een tijdje gelaten voor wat het is, maar het is niet dat de spierpijn kwaliteit van leven beinvloed, maar meer dat het niet normaal is als 25 jarige niet op een manier dat zou moeten kunnen, mijn sport kan beoefenen..

Afgelopen woensdag toch voor de zekerheid om uit te sluiten, een check laten doen voor beknelde liesslagader. Naast De spierpijn had ik ook het idee dat de benen wel heel snel vol liepen en niet meer rond gingen. Echter is beknelde liesslagader gelukkig uitgesloten. Wel een voor een wielrenner toch kleinere diameter van de bloedvaten dan de arts normaal zag, wellicht dat dit ook het herstel beinvloed en daardoor de spierpin.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 27 feb 2021 00:09

Ik zou zelfs niet willen uitsluiten dat het wel normaal is.
Doorsnee is het uiteraard niet....
Lichamen kunne zoveel signalen afgeven dat bepaalde activiteiten niet goed/gunstig zijn voor de uiteindelijke overlevingskans (of wat maar bepalend is voor het afgeven van signalen)
Het adagio "moet kunnen" is vaste prik geworden bij de moderne mens....maar niet iedereen kan alles.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

CyclingGeorge
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2020 07:46

CyclingGeorge 03 apr 2021 20:30

Moeilijk verhaal, ik had zelf op een gegeven moment ook snel last van mijn bovenbenen...idd ook bij het oplopen van een trap. Daarnaast had ik ook andere klachten zonder dat ik het echt wist. Vaak een opgeblazen gevoel en vermoeidheid. Ik kreeg de spierpijn en stijve benen niet eens na het fietsen, maar (bleek later) na het eten van tarwegluten.

Na een dieetaanpassing ben ik dus de glutenvrij gaan eten en de problemen verdwenen binnen een korte tijd. Hoogstwaarschijnlijk had het te maken met spanning op mijn darmen welke "trok" aan mijn spieren, daar kwam ik later door een osteopaat achter.

Moeilijke zoektocht, maar misschien heb je er iets aan.
Succes

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 06 apr 2021 13:35

Kunnen 1001 dingen zijn. Ik zou voor de zekerheid een uitgebreid bloedonderzoek aanvragen.
Komt daar niets raars uit, zou ik eens een masseur opzoeken voor een tijdje en dat elke twee weken.

Ik had ook rare pijntjes paar jaar geleden bij mijn kuiten, sommige dingen krijg je er zelf gewoon niet uit.
Nu ga ik eens in de maand a zes weken naar een masseur en dat is echt prettig (niet op dat moment overigens)

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 06 mei 2021 10:52

Een deel van jouw klachten komen mij bekend voor. Ik heb ook een tijd gesukkeld en had onverklaarbare spierpijn. Ik kwam er na een halfjaarlijks bezoek aan de tandarts achter dat een ontstoken kies mijn klachten veroorzaakte. En dat terwijl ik geen pijn aan die kies had. Nadat de ontsteking verholpen was, was ik klachtenvrij. Wellicht wat ver gezocht maar kijk daar eens naar.

hayes

hayes 06 mei 2021 14:37

'k Weet niet of dit zo vergezocht is.
Problemen met de tanden hebben gevolgen voor het hele lichaam.
Zelfs een verkeerde beet ('bijt') kan al onevenwicht in je lijf veroorzaken.

Bij sommige voetballers bleek dit na jaren sukkelen ook de remedie. Een bitje in om te slapen bijvoorbeeld kan soms veel oplossen.

Plaats reactie