Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Flake
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 apr 2020 07:28

Flake 13 apr 2020 09:38

53x11 schreef: 13 apr 2020 09:33 [gestrektbeen]
Zo, en voor het delen van deze wijsheid heb je jezelf vandaag speciaal geregistreerd? Het forum mag blij zijn met zo'n waardevolle toevoeging.

Sneeuwvlokje..
[/gestrektbeen]
@Mark: zolang die wieltjeszuigers er niet plotsklaps langskomen zit je goed! :winkthumb: :D
Dus men mag enkel reageren als men lang op het forum zit. Je reactie zegt meer over jou dan over mij.

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 13 apr 2020 10:39

53x11 schreef: 13 apr 2020 09:33 [gestrektbeen]
[/gestrektbeen]
Waarom, omdat iemand een andere mening heeft?

laurens87
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 13 apr 2020 11:42

Wat hij zegt mag dan waar zijn, maar je kan iets op een forum roepen zonder dat de reacties ervoor daar aanleiding voor geven. Wat mij betreft vrij nutteloos!

@Jans ik zag zelfs eind mei staan. Geen idee wat ze daar nu al mee zouden bereiken.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 apr 2020 15:07

Fiets nu nog steeds op lage hartslag, zoals wordt geadviseerd. Vind D1 normaal een van de moeilijkste dingen om te doen. Ben vaak net een paard op Duindigt; als de hekken opengaan ga ik los. Zit dus meestal te hoog qua hartslag.
Maar resultaten zijn erg goed, fietst ook nog eens veel relaxter en kan veel meer aan.
Waar Corona-adviezen al niet goed voor zijn :D
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8345
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 apr 2020 15:23

Ach, denk je nu echt dat je iemand kwaad doet als je in D2 of D3 rijdt? Maar als de corona je motivatie geeft, doen dan.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 15 apr 2020 17:28

Door buiten te komen en te sporten zorg ik er voor dat ik niet gek word en fit blijf/mijn weerstand op peil blijft. Maar ik ga niet gek doen (deed ik toch al niet (haha open deur...ik ben het al..) Geen intensieve trainingen, Niet naar plekken of momenten dat het heel druk is. Deed ik ook al zo min mogelijk maar nu helemaal. Met het Paasweekend ben ik daarom maar thuis gebleven en heb wat krachttraining gedaan. Hardlopen en fietsen doe ik wel als de meeste andere mensen naar hun werk moeten (die nog werken).
Alleen of op afstand. Vandaag zelfs met Louise op zo'n afstand dat we elkaar nog kwijt raakten ook. Nou ja, geeft niks.
Ik ben blij dat we naar buiten mogen, maar dat moet je wel met wijsheid gebruiken vind ik.
Veni. Vidi. Fietsie.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 apr 2020 20:53

Conclusies over veel meer afstand houden voor hardlopers en wielrenners erg voorbarig en kort door de bocht:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/14/nr ... s-a3996740

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2020 21:48

Zit achter betaalmuur
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 15 apr 2020 21:52

daniel1975 schreef: 15 apr 2020 21:48 Zit achter betaalmuur
Echt? Bij mij niet...

Modbreak: Geen auteursrechtelijk beschermde artikelen integraal kopiëren.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 15 apr 2020 22:52

Deze zag ik ook voorbij komen.
Jammer dat ze niet even kritisch zijn op hun eigen factcheck, want daar worden ook een paar hele kromme en ongefundeerde redeneringen aan de man gebracht.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 16 apr 2020 09:50

Ik zie het allemaal met verbazing aan. Ik begrijp heel goed dat we in gekke tijden zitten en dat bepaalde maatregelen hard nodig zijn. Daar houd ik mij ook netjes aan. Maar verbazen doe ik mij des te meer.
Op FB lees ik bijvoorbeeld net een column van 'indeleiderstrui'. De strekking: wij als wielrenners doen het weer allemaal fout, horen het goede voorbeeld te geven, dus volg mijn voorbeeld en alleen nog maar op zwift in huis. Koekoek! En waar haal je het idee vandaan om zo'n mening te vormen over een hele groep sportbeoefenaren?
Of een dame die gisteren liep op een FIETSpad tussen Hollandse Rading en Maartensdijk (je heb daar veel leuke alternatieven). Bij passeren gaat ze met veel misbaar in de berm staan, afgewend met sjaal om haar gezicht. Ik fiets netjes helemaal rechts en het fietspad zal zeker 2 meter breed zijn. Denk zij dat die sjaal helpt? Waarom loop je op een fietspad als je het allemaal zo eng vindt? Hoeveel mensen gaan fietsen als ze last van corona hebben (mag niet/kan niet/wil niet)?
Ook een ringslang gezien, zelf in coronatijd en hij hield netjes 1.5 meter afstand :winkthumb:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 16 apr 2020 10:17

JoostG schreef: 16 apr 2020 09:50 Ik zie het allemaal met verbazing aan. Ik begrijp heel goed dat we in gekke tijden zitten en dat bepaalde maatregelen hard nodig zijn. Daar houd ik mij ook netjes aan. Maar verbazen doe ik mij des te meer.
Op FB lees ik bijvoorbeeld net een column van 'indeleiderstrui'. De strekking: wij als wielrenners doen het weer allemaal fout, horen het goede voorbeeld te geven, dus volg mijn voorbeeld en alleen nog maar op zwift in huis. Koekoek! En waar haal je het idee vandaan om zo'n mening te vormen over een hele groep sportbeoefenaren?
Of een dame die gisteren liep op een FIETSpad tussen Hollandse Rading en Maartensdijk (je heb daar veel leuke alternatieven). Bij passeren gaat ze met veel misbaar in de berm staan, afgewend met sjaal om haar gezicht. Ik fiets netjes helemaal rechts en het fietspad zal zeker 2 meter breed zijn. Denk zij dat die sjaal helpt? Waarom loop je op een fietspad als je het allemaal zo eng vindt? Hoeveel mensen gaan fietsen als ze last van corona hebben (mag niet/kan niet/wil niet)?
Ook een ringslang gezien, zelf in coronatijd en hij hield netjes 1.5 meter afstand :winkthumb:
Ik denk ook dat veel mensen een beetje doorslaan, lijkt me niet dat je buiten uberhaupt een grote kans loopt om dit virus op te pikken. Maar een beetje voorzichtigheid is uiteraard geboden en ook geen probleem wat mij betreft.

Dat fietspad (ik denk te weten welke je bedoelt) is inderdaad breed genoeg en zolang je daar niemand recht in z`n gezicht spuugt is er weinig reden om tot in de berm te vluchten. Mensen zijn bang gemaakt en slaan een beetje door. (daar schaar ik de bewuste column ook onder...) Zal wel weer even duren tot het normaliseert.

Plaats reactie