Trainen en corona.

Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 26 mar 2020 08:38

daniel1975 schreef:
26 mar 2020 06:34
Precies, zo zie ik het ook.
Maar laten we onze vrijheid koesteren, als je de idioterie ziet met formuliertjes, controles,,etc in Frankrijk zijn wij hier echt gezegend.
Net op forum Nederlanders gelezen dat mevrouw op de fiets die boodschappen ging doen aangesproken werd. Papieren waren in orde, er is inmiddels tweede formulier waar ook geboorteplaats en tijdstip van vertrek op genoteerd moet worden.
Stevige discussie waarom ze niet andere kortere weg had genomen. "Omdat deze weg fijner fietst" dit ging om nog geen 100m op 4km.
Uiteindelijk geen boete gehad. Maar toch.
(En nu wel aan het nadenken hoe ze TdF toch kunnen organiseren).

@imac, dan komen er toch mensen gezonder uit deze crisis? Ik zie het probleem niet, zolang ze zich maar aan de voorschriften houden.

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mar 2020 08:44

DDX schreef:
25 mar 2020 15:32
Ik zie echt niet in wat er mis is om rondje van 200km (of 300km) te maken ?
Mocht het dit weekend weer redelijk weer zijn (nog even afwachten met voorspellingen) ga ik echt niet thuisblijven zolang ze het niet verbieden iig.
Zie niet echt in wat het uitmaakt of je 100 of 200km fietst.

Iets meer eten meenemen, al zijn tankstation nog prima optie voor eten onderweg volgens mij.
Simpel.
De regels zijn duidelijk.
Zoveel mogelijk binnen blijven.
Alleen naar buiten voor noodzakelijke zaken en om een frisse neus te halen.
Met de beste wil van de wereld kan een rondje van 200 km niet als frisse neus halen worden gezien.
Je bent zomaar 6 uur weg en als IEDEREEN 6 uur een frisse neus gaat halen wordt het en zooitje en komen er zwaardere maatregelen.
Verder is het natuurlijk niet zo dat de uren die de buurman niet gaat wij maar even extra mogen. De maatregelen zijn er al op gericht dat heel veel mensen sowieso helemaal NIET naar buiten gaan zoals bewoners van verzorg en verpleeghuizen.

Tankstations zijn echt heel slechte plaatsen om nu te zijn trouwens. Teveel verschillende mensen en mensen die onderweg zijn ontmoeten doorgaans veel mensen.

Daarnaast is door sportartsen (ook die van Jumb0) en de richtlijnen van de oa de KNWU duidelijk dat heel intensief en langdurige sporten per keer is af te raden omdat het immuunsysteem minder weerbaar is.

En naar werk is natuurlijk altijd een goed idee om met de fiets te gaan. En het OV is nu al helemaal niet de plek waar je wilt zitten. Auto ook niet want dan moet je tanken en daarnaast is naar werk fietsen - als iemand daar toch moet zijn - de mooie gelegenheid voor de frisse neus.

Ik was vandaag ook liever een rondje Zandvoort gegaan. Lucht is staalblauw,en niet teveel wind. Maar het wordt gewoon 2 uurtje handjes op het stuur over rustige wegen zonder stoplichten.

Daarna ga ik lekker koken zodat als m'n dochter uit het ziekenhuis komt er een knap bord eten op tafel staat. Ik zal aan tafel eens aan haar vragen hoe zij en haar collega's vinden hoe wij "een luchtje scheppen" moeren interpreteren.

En het is heel simpel: hoe hun dag eruit ziet wordt mede door ons bepaald.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2020 08:46

De Tour wijkt voor niets!!

Op dit moment lijkt Nederland zich behoorlijk goed aan de 1.5m te houden en de groepsverboden.
Gister de beelden van de Haagse markt (die nu terecht gesloten is) waren vooral mensen die (zoals Andre Kuipers het bij Jinek zo mooi zei) geen Nederlands nieuws en actualiteiten volgen.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 mar 2020 08:48

Je bedoelt mensen met een niet-westerse migratieachtergrond :D
Maar ik kan het mis hebben Afbeelding

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 26 mar 2020 09:09

Geen hand geven en samen lopen, maar dan 2 meter achter elkaar, zal sommigen toch niet heel onbekend voor komen.

SiO2
Forum-lid

SiO2 26 mar 2020 11:38

Hoewel, mits je geen drukke plekken opzoekt, ik niet per se extra risico zie in 200 km fietsen, ben ik inderdaad bang dat je dat niet meer met goed fatsoen "een frisse neus" kunt noemen. Hoewel dat voor DDX wellicht anders ligt, gezien zijn normale fietsritme...;)

Ik beperk me momenteel tot rondjes van 40-60 km, waarbij ik maximaal een km of 20 hemelsbreed van huis ben. En ik rij lekker met de handjes op het stuur.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 26 mar 2020 12:12

Er zijn zo weinig mensen die rondjes van 200 km fietsen in normale omstandigheden laat staan nu met deze crisis. DDX dan gaan veroordelen is ergens wel wat sneu. Die zorgt er echt wel voor dat niemand last van hem heeft of bij hem in de buurt komt. Ik snap ook niet waarom lekker in beweging zijn in de buitenlucht nu als de “vijand” word gezien.

SiO2
Forum-lid

SiO2 26 mar 2020 12:17

Dat laatste snap ik ook niet helemaal. En ik veroordeel DDX helemaal niet! Ik denk alleen dat de meerderheid van de Nederlanders dat niet meer als een "frisse neus" beschouwt. En gezien het feit dat deze crisis ook maar weer eens aantoont hoe fijn we het allemaal vinden om anderen de maat te nemen, wellicht toch iets om rekening mee te houden.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 26 mar 2020 12:48

De meerderheid van de Nederlanders kan zich niet voorstellen dat iemand onder ideale omstandigheden voor z'n lol 200km fietst. 20km is voor de meeste al te ver. Dus dat is niet echt een maatstaf.
Dat is waarom we het een paar pagina's eerder hadden over ongeveer de helft van wat je normaal in deze tijd van het jaar zou doen.

DDX
Forum-lid

DDX 26 mar 2020 13:04

Ik had 600 in gedachten, ik hou het dus wel bij 300 :lol:
Niemand die mij veroordeeld volgens mij, mogelijk dat mensen het niet heel slim vinden.
Zolang ze nog geen regels zoals in Spanje en Frankrijk hier gaan invoeren blijf ik gewoon normaal fietsen, ik stop alleen nergens meer onderweg. (wat ik bij soloritjes altijd al weinig deed)
En zal ik voorlopig dus alleen fietsen.

En als de regels scherper worden vraag ik aan mijn baas of ik ook in het weekend naar de zaak mag komen.
Zitten hier nu met 3 man (van de 80) op kantoor.

Stoffa
Forum-lid

Stoffa 26 mar 2020 13:08

@ddx gewoon lekker fietsen en je niets aantrekken van mensen die je de les willen lezen.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 26 mar 2020 13:16

:idea:
SiO2 schreef:
26 mar 2020 12:17
Dat laatste snap ik ook niet helemaal. En ik veroordeel DDX helemaal niet! Ik denk alleen dat de meerderheid van de Nederlanders dat niet meer als een "frisse neus" beschouwt. En gezien het feit dat deze crisis ook maar weer eens aantoont hoe fijn we het allemaal vinden om anderen de maat te nemen, wellicht toch iets om rekening mee te houden.
Was ook niet aan jou gericht maar meer in het algemeen

Plaats reactie