Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 06 apr 2020 09:40

En zonder helm fietsen is ook nog altijd toegestaan.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 apr 2020 09:59

Wat heeft iedereen toch op fietsen met zijn tweeën. Volgens de huidige richtlijnen mag dat gewoon. Er is dus geen enkele reden om daar iets van te zeggen.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 06 apr 2020 10:06

scottwilko schreef: 06 apr 2020 09:59 Wat heeft iedereen toch op fietsen met zijn tweeën. Volgens de huidige richtlijnen mag dat gewoon. Er is dus geen enkele reden om daar iets van te zeggen.
Alleen als je huisgenoten bent, of houd je de hele tocht 1.5m afstand?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 apr 2020 10:16

scottwilko schreef: 06 apr 2020 09:59 Wat heeft iedereen toch op fietsen met zijn tweeën. Volgens de huidige richtlijnen mag dat gewoon. Er is dus geen enkele reden om daar iets van te zeggen.
Volgens mij moet je van iedereen die niet in hetzelfde huis woont, 1,5 meter aanhouden. De duo's die ik zie fietsen, wonen naar mijn inschatting niet in hetzelfde huis, houden geen 1,5 meter aan. En gezien er inspanning wordt geleverd is de kans dat er druppels in de rondte vliegen nog een groter dan iemand in de Albert Heijn die geen afstand houdt. En volgens mij is dat ook het nadrukkelijk advies dat men geeft....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 06 apr 2020 10:23

En sociale contacten beperken.

Werkelijk ongelofelijk dat dit na drie weken nog steeds uitgelegd moet worden.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2148
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 06 apr 2020 10:30

rikkert schreef: 06 apr 2020 10:16
scottwilko schreef: 06 apr 2020 09:59 Wat heeft iedereen toch op fietsen met zijn tweeën. Volgens de huidige richtlijnen mag dat gewoon. Er is dus geen enkele reden om daar iets van te zeggen.
Volgens mij moet je van iedereen die niet in hetzelfde huis woont, 1,5 meter aanhouden. De duo's die ik zie fietsen, wonen naar mijn inschatting niet in hetzelfde huis, houden geen 1,5 meter aan.
Eens!
Maar uiteindelijk is iedereen verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag. Laten we hopen dat de enkelingen die dit doen, niet tot gevolg hebben dat de wielersport nu helemaal verboden wordt. Lees er gelukkig niks meer over in de mainstream media dat wielrenners zich misdragen.
Dogma F

Gebruikersavatar
martinbo
Forum-lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 25 feb 2007 21:10
Locatie: Puth

Gebruikersavatar martinbo 06 apr 2020 10:33

Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor je eigen gedrag, maar als fietser A uit gezin a, die besmet is, fietser B uit gezin b aansteekt, raakt gezin b ook besmet en zijn de andere gezinsleden van b ook verantwoordelijk dan?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 06 apr 2020 10:59

In België was er ook iemand aan het trainen;

https://sporza.be/nl/2020/04/06/maxim-p ... l%7Cteaser

:lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 06 apr 2020 11:02

Gewoon op (onder andere) de site van fiets staat uitgelegd, dat buiten fietsen is toegestaan. Alleen of met hooguit 1 fietsmaat. Dat interpreteer ik als je mag met zijn tweeën. Volgens nu.nl mag groepsvorming niet en wordt er opgetreden als je met 3 of meer bent en geen 1,5 meter afstand houd. Dus met 2 niet.
Er zijn dus verschillende interpretaties van de regelgeving. In mijn ogen mag het dus wel. En ik baseer mijn mening op de berichtgeving van fiets en diverse andere fiets gerelateerde Facebook pagina's

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 apr 2020 11:10

martinbo schreef: 06 apr 2020 10:33 Natuurlijk ben je verantwoordelijk voor je eigen gedrag, maar als fietser A uit gezin a, die besmet is, fietser B uit gezin b aansteekt, raakt gezin b ook besmet en zijn de andere gezinsleden van b ook verantwoordelijk dan?
Precies, leuk dat je verantwoordelijk bent voor je eigen daden, maar als je andere mensen er ziek mee maakt......dan zadel je andere mensen op met dingen waar zij niet om gevraagd hebben. Nou heeft een potentieel besmet iemand daar ook niet om gevraagd, maar je mag wel verwachten dat mensen moeite doen eea te voorkomen. Ik hoorde pas iemand zeggen dat je je moet gedragen alsof je besmet bent en niemand aan wilt steken, ook al ben je niet besmet. Dat vond ik wel een mooi uitgangspunt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 06 apr 2020 11:10

scottwilko schreef: 06 apr 2020 11:02 Gewoon op (onder andere) de site van fiets staat uitgelegd, dat buiten fietsen is toegestaan. Alleen of met hooguit 1 fietsmaat. Dat interpreteer ik als je mag met zijn tweeën. Volgens nu.nl mag groepsvorming niet en wordt er opgetreden als je met 3 of meer bent en geen 1,5 meter afstand houd. Dus met 2 niet.
Er zijn dus verschillende interpretaties van de regelgeving. In mijn ogen mag het dus wel. En ik baseer mijn mening op de berichtgeving van fiets en diverse andere fiets gerelateerde Facebook pagina's
Facebook is geen communicatiekanaal van de overheid, en fiets sites ook niet.

Het RIVM zegt dit:

Als u naar buiten gaat, houd dan tenminste 1,5 meter afstand tot anderen (uitgezonderd gezinnen/huishoudens en kinderen tot en met 12 jaar).

Als je met iemand afspreekt om een rondje te gaan fietsen, dan doe je dat niet.

Ik weet niet wie er verzonnen heeft dat deze regel tijdens het fietsen niet op gaat, maar ik vermoed dat het een fietser is, en niet iemand van het RIVM.

Arjen Lubach heeft dit ook nog verder uitgelegd, als deze regel niet duidelijk is is dat stukje echt het kijken waard.

De KNWU is ook duidelijk:
https://www.knwu.nl/nieuws/wees-sociaal ... d-ridesolo

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 apr 2020 11:16

vermeulen schreef: 06 apr 2020 11:10
scottwilko schreef: 06 apr 2020 11:02 Gewoon op (onder andere) de site van fiets staat uitgelegd, dat buiten fietsen is toegestaan. Alleen of met hooguit 1 fietsmaat. Dat interpreteer ik als je mag met zijn tweeën. Volgens nu.nl mag groepsvorming niet en wordt er opgetreden als je met 3 of meer bent en geen 1,5 meter afstand houd. Dus met 2 niet.
Er zijn dus verschillende interpretaties van de regelgeving. In mijn ogen mag het dus wel. En ik baseer mijn mening op de berichtgeving van fiets en diverse andere fiets gerelateerde Facebook pagina's
Facebook is geen communicatiekanaal van de overheid, en fiets sites ook niet.

Het RIVM zegt dit:

Als u naar buiten gaat, houd dan tenminste 1,5 meter afstand tot anderen (uitgezonderd gezinnen/huishoudens en kinderen tot en met 12 jaar).

Als je met iemand afspreekt om een rondje te gaan fietsen, dan doe je dat niet.

Ik weet niet wie er verzonnen heeft dat deze regel tijdens het fietsen niet op gaat, maar ik vermoed dat het een fietser is, en niet iemand van het RIVM.

Arjen Lubach heeft dit ook nog verder uitgelegd, als deze regel niet duidelijk is is dat stukje echt het kijken waard.

De KNWU is ook duidelijk:
https://www.knwu.nl/nieuws/wees-sociaal ... d-ridesolo
Het doet me opeens denken aan het onderschrift van Havana: DAT HEP OP FEESJBOEK GESTAAN.

Ik zou zeggen: volg de instructies van officiele instanties. Dat lijkt me in deze tijden de beste bron. Ik vind fiets.nl een leuke site voor fietsgerelateerde zaken maar de kennis van virologie, pandemie, en hoe eea te voorkomen schat ik bij RIVM hoger in dan bij de mensen van fiets.nl.

Als er mensen van fiets.nl meelezen hier: ik zou ernstig overwegen dit soort info aan te passen, of weg te halen. En er in de toekomst (behalve verwijzen naar RIVM) helemaal niks meer over zeggen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie