Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mar 2020 11:58

Ja, en iemand die willens en weten snel van de Ventoux af gaat neem je daar niet in mee?
Ik ben niet van de drank, maar die noem je niet? Het is niet zo moeilijk om groepen te vinden die het niet goed doen.
En wie betaalt, jammer, maar dat is het probleem toch altijd al? Heb je je geld opgemaakt dan ga je bijna gratis naar verpleeghuis, ben je zuinig geweest dan betaal je een flink deel zelf. Eerlijk wordt het nooit.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 mar 2020 12:11

daniel1975 schreef: 27 mar 2020 11:55 echter de ziektekosten voor mensen die hun eigen gezondheid te grabbel gooien (roken, drugs, overgewicht door verkeerd voedingspatroon, etc) heb ik wel moeite mee.
Sterker. Draagkracht mag wat mij betreft op meerdere aspecten en niet alleen op financiële positie.
Ik heb altijd een aardig boterham verdient door kei hard te werken. Geen probleem dat ik voor zorgkosten meer betaal dan mensen die het minder hebben.

WEL probleem mee dat ik betaal voor mensen die serieus ongezond leven.
Het hoeft niet op een weegschaal (sommige dan weer wel) maar als iemand financieel geen bijdrage kan leveren maar wel gebruik wil maken van de zorg mag je toch minimaal verwachten dat hij een beetje z'n best doet te voorkomen dat het nodig is.

Maar ja we zetten de economie volledig op z'n kopvoor Corona maar op iedere hoek van de straat kan je nog sigaretten kopen. Direct aan gevolg van roken per jaar in NL 20.000 doden.

Nee u moet binnen blijven meneer........................oh uw wilt sigaretten halen......geen probleem een boodschap halen is prima!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2020 12:21

Gastheerg schreef: 27 mar 2020 12:11 Draagkracht mag wat mij betreft op meerdere aspecten en niet alleen op financiële positie.
Ik heb altijd een aardig boterham verdient door kei hard te werken. Geen probleem dat ik voor zorgkosten meer betaal dan mensen die het minder hebben.

WEL probleem mee dat ik betaal voor mensen die serieus ongezond leven.
Het hoeft niet op een weegschaal (sommige dan weer wel) maar als iemand financieel geen bijdrage kan leveren maar wel gebruik wil maken van de zorg mag je toch minimaal verwachten dat hij een beetje z'n best doet te voorkomen dat het nodig is.

Maar ja we zetten de economie volledig op z'n kopvoor Corona maar op iedere hoek van de straat kan je nog sigaretten kopen. Direct aan gevolg van roken per jaar in NL 20.000 doden.

Nee u moet binnen blijven meneer........................oh uw wilt sigaretten halen......geen probleem een boodschap halen is prima!
Dit dus :winkthumb:
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mar 2020 14:38

Vandaag aangehouden tijdens mijn 1uur max. 1km van huis ritje.
Na 1,5 km gefietst te hebben was het raak, politie. Ik had ze zien staan ter hoogte van de potterie. Ze zijn de rotonde rond gereden en toen ze naast me reden vroegen ze me te stoppen.
"U mag hier niet fietsen". "Dat mag wel". "Nee, mag niet". "Jawel ik mag een uur sporten binnen een km van mijn huis" "Ja maar u komt uit Malaucene" "Pardon?" "Ja u komt uit Malaucene". "U bedoelt dat ik uit richting Malaucene kom, maar er ligt nog een weg naast Loupiote (restaurant), daar kom ik vandaan". Even gegrom van de jonge agente. Ook nog even aangewezen waar ik woon. "Hebt u het papier bij u?" "Ja".
Bon, u mag verder.....

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 27 mar 2020 15:50

@Jans zoiets vind ik echt muggenziften op hoog niveau 😝🤣
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2020 16:10

Zoals gezegd, de pleuris breekt een keer uit daar. Op deze manier help je het laatste beetje draagkracht om zeep.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mar 2020 16:16

Sweety2008 schreef: 27 mar 2020 15:50 @Jans zoiets vind ik echt muggenziften op hoog niveau 😝🤣
Ik ben al lang blij dat deze agenten geen eigen regels invoerden, dat zie je in Frankrijk regelmatig. En ja, deze mensen deden wat ze opgedragen is. Alleen jammer dat de dame aannam dat ik uit een dorp 8km verderop kwam, terwijl ik uit een zijweg op ca. 200m kwam.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8339
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 mar 2020 16:19

Nee hoor Daniël, fietsen is hier niet zo'n item. Hier in de omgeving best flink wat racefietsers, maar zeker geen groene-hesjes fietsers. De noord-afrikanen lijken een groter probleem gezien de avondklokken.

brutus
Forum-lid
Berichten: 501
Lid geworden op: 07 aug 2015 20:09

brutus 27 mar 2020 16:48

Normaal kan ik altijd rustige tijden uitkiezen om lekker alleen m'n rondjes te peddellen.
Het is me nu toch een partij druk met fietsers !

Gelukkig kan ik via andere routes nog wel in de Wieringermeer komen waar je nog wel gewoon kunt fietsen.
Of anders toch maar een paar km met de auto om rustig te kunnen fietsen........ ?

Vooral de fietspaden ervaar ik als een probleem.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mar 2020 18:11

Ik mijd fietspaden momenteel als de pest. Gewoon boerenlandweggetjes pakken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2020 18:24

Het nieuwe spreekwoord moet natuurlijk zijn: “ik mijd fietspaden momenteel als de corona”

En verder maar bidden dat we niet weer van die excessen krijgen als afgelopen weekend.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mar 2020 18:37

Wordt slecht(er) weer, dus komt goed (denk ik).

Plaats reactie