Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 14 mar 2020 19:56

Mens is een groepsdier en beweegt zich al duizenden jaren in groepen voort. Met een groepje fietsen, is voor mij het leukste wat er is.

i-mac

i-mac 14 mar 2020 20:00

Mijn landgenoten overspoelden ook Oostburg, en aan de andere kant Lille. Leuk hoor ... tot het virus ze te pakken krijgt. Dan is het de schuld van de overheid, omdat ze niet snel genoeg maatregelen nemen.

Soms moet je spreken van het mensDOM 🙁

Ik werk op spoed, en wij merken dat het met de dag ernstiger wordt. Gisteren hier een ganse dag extra in de weer geweest om een aparte Covid-19 spoedopvang te voorzien.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3528
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 mar 2020 20:05

Idd vandaag op mijn hardlooprondje solo ook een aantal grote groepen van dik 20 man gespot. Riant rochelend en neus ledigend aan het karren. Schiet mij maar lek. Morgen rondje fietsen. Gewoon solo.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 mar 2020 20:50

Mijn toerclub heeft alle tochten van maart alvast afgelast.

Ik ga morgen de tocht die op de kalender stond solo rijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mar 2020 20:53

We mogen in Frankrijk nog aan lichaamsbeweging doen, dus in ieder geval kunnen we voorlopig nog fietsen.
Restaurants gaan ook hier dicht, terwijl in ons departement heel weinig besmettingen zijn.

i-mac

i-mac 14 mar 2020 20:58

Jans schreef: 14 mar 2020 20:53 We mogen in Frankrijk nog aan lichaamsbeweging doen, dus in ieder geval kunnen we voorlopig nog fietsen.
Restaurants gaan ook hier dicht, terwijl in ons departement heel weinig besmettingen zijn.
Beste Jans, het virus grijpt zeer snel om zich heen. Beter nu te voorbarig ingrijpen, dan niets te doen en puin te moeten ruimen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2020 21:04

Jans schreef: 14 mar 2020 20:53 We mogen in Frankrijk nog aan lichaamsbeweging doen, dus in ieder geval kunnen we voorlopig nog fietsen.
Restaurants gaan ook hier dicht, terwijl in ons departement heel weinig besmettingen zijn.
Van mij mogen ze dat hier ook allebei per direct invoeren.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 14 mar 2020 21:50

i-mac, zoals eerder gezegd, ik zoek het niet op, maar in een gebied waar werkelijk niets aan de hand is zulke rigoreuze maatregelen nemen.... En ik ben nog steeds van de groep die het vergelijkt met een flinke griepperiode. Ik begrijp de problemen in de ziekenhuizen wel.
Een jaar geleden overleed mijn vader, kanker, nierfalen, diabetes, uiteindelijk een onbehandelbare longontsteking. Als het coronavirus een week voor zijn overlijden langs gekomen was dan was hij virusslachtoffer geweest. (89 jaar)

i-mac

i-mac 14 mar 2020 22:01

Jans schreef: 14 mar 2020 21:50 i-mac, zoals eerder gezegd, ik zoek het niet op, maar in een gebied waar werkelijk niets aan de hand is zulke rigoreuze maatregelen nemen.... En ik ben nog steeds van de groep die het vergelijkt met een flinke griepperiode. Ik begrijp de problemen in de ziekenhuizen wel.
Kijk Jans,

politici krijgen momenteel het verwijt in België dat de maatregels te streng zijn. Maar vorige week nog was het neog andersom. Met andere woorden, je kan nooit voor iedereen goed doen.

Als je maatregels wilt nemen, dan moet je die per direct goed aanpakken. Wat Covid-19 betreft betekent dit dat je die overal moet nemen. Sluit je een gebied uit waar het momenteel "werkelijk niks" is, én een week later is het dan toch zo ver, dan zal het ook weer niet goed zijn.

Het grootste probleem voor de ziekenhuizen zal niet zozeer opvang voor patiënten zijn, maar veeleer dat artsen, verpleegkundigen en andere ziekenhuismedewerkers ziek zullen worden. En die vervang je niet zomaar. Dan pas zit je met een probleem.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 mar 2020 22:06

Zoals een IC coordinator vandaag in een interview aangaf: het is niet het ziektebeeld op zich waar wij ons zorgen over maken......
Less is bore

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 15 mar 2020 02:13

Solo op de weg kom je weinig mensen tegen hier in het noorden. Een tripje naar de supermarkt is riskanter. Je moet het zelf inschatten.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 15 mar 2020 15:00

Ff een praktische vraag. Stel, je bent onbewust virusdrager maar hebt nog geen ziekteverschijnselen.
Nestelt het virus zich dan dieper in je longen wanneer je (erg) diep gaat tijdens een trainingsrit?
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Plaats reactie