Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4349
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 17 mei 2020 17:16

Het was op mijn rondje vanmorgen duidelijk dat de teugels aan het vieren zijn. Zeker 6 groepen van 4 man tegen gekomen en daarnaast nog minimaal 3 grotere groepen.
Ik denk dat de pakkans nihil is, want daar lees ik niets over. Heel jammer is het natuurlijk wel dat ons imago weer duidelijk verslechterd.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 17 mei 2020 17:22

Dat laatste dus...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2020 17:56

Zojuist terug van "buiten spelen" met de mini-me op de MTB in Geestmerambacht. Vrijwel niemand leek rekening te houden met anderhalve meter. Heerlijk!
#stopdeanderhalvemetermaatschappij

:twisted:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 mei 2020 18:36

53x11 schreef: 17 mei 2020 17:56 Zojuist terug van "buiten spelen" met de mini-me op de MTB in Geestmerambacht. Vrijwel niemand leek rekening te houden met anderhalve meter. Heerlijk!
#stopdeanderhalvemetermaatschappij

:twisted:
Haha, inderdaad. Ik kan er tegenwoordig echt van genieten als ik mensen lekker dicht bij elkaar zie staan, het doet me goed om te zien dat heel veel mensen zich er niet al te veel van aantrekken. Of zoals gisteravond een groepje jongeren die gezelig bij elkaar zitten hier net buiten het dorp. Ik kan ze geen ongelijk geven.

In mijn omgeving kom ik ook louter mensen tegen die de 1.5m-maatschappij volkomen flauwekul vinden. En dat zijn mensen die normaal gesproken echt wel gezagsgetrouw zijn. Mijn zusje werkt in het ziekenhuis op de afdeling neurologie en zelfs zij geeft aan dat het in de praktijk volkomen onmogelijk is, ze komt tientallen keer per dag dichter dan 1.5 m bij andere mensen in de buurt, zonder mondkapje. Leuk in theorie, doet t goed in een aflevering van Jiskefet, maar slaat in de praktijk nergens op.

jbams
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 17 mei 2020 18:46

Dus omdat het niet altijd praktisch 100% vol te houden is, moet je het maar expres gaan negeren op momenten dat het prima wél kan? Ik hoop echt dat er niemand in je directe omgeving heel ziek wordt van covid, want als je doelbewust geen afstand houdt breng je vooral de mensen waar je het meest om geeft in gevaar.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 mei 2020 18:54

Als t eenvoudig kan hou ik een beetje afstand, maar alleen omdat dat nu blijkbaar als sociaal wenselijk gedrag wordt gezien. Niet omdat ik denk dat t nodig is, er is geen enkel bewijs dat t zorgt voor minder virusoverdracht. Zeker in de buitenlucht niet. Virologen geven zelf ook aan dat we helemaal niet weten of afstand houden nodig is. Ook weten we helemaal niet of besmette mensen zonder klachten wel een grote rol spelen in de verspreiding. Alle maatregelen zijn er alleen wel op gericht. Wat mij betreft ontwricht je een maatschappij alleen met maatregelen die bewezen effectief zijn.

Daarnaast vind ik een 1.5m-maatschappij een zeer onprettig en eng vooruitzicht. En ik geloof er niks van dat mensen dat lang volhouden.

jbams
Forum-lid
Berichten: 282
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 17 mei 2020 19:19

We hebben eind maart/begin April kunnen zien wat er gebeurd als je totaal geen afstand houdt. We hebben ook kunnen zien dat de slimme lockdown werkt, maar het is niet op lange termijn vol te houden. Hopelijk is losser maar oo afstand langer vol te houden. Zo niet gaan we lekker exponentieel stijgen en dan weer lockdown, afwisselen tot er een vaccin is of er iedereen besmet geweest. Ik heb liever dat we een tussenweg proberen. Wat is er mis met dat een kans geven?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 17 mei 2020 19:27

Sommige mensen zijn Idd wel heel kort van memorie. 650 mensen opgenomen in het ziekenhuis op 1 dag, dat was eind maart. Het enige verschil tussen 3 weken daarvoor en nu is een beetje die 1,5 meter aanhouden (en natuurlijk niet in grote groepen dicht bij elkaar op 1 locatie).

Kijk, ik ben ook geen religieus volger van de regels, maar waar het kan er je best voor doen is echt niet zo veel Gevraagd.

Hoe meer tijd we kopen hoe beter het is (behandelwijze, medicijnen, vaccins).
Afbeelding

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 17 mei 2020 19:40

Er is geen enkel bewijs dat al die onzin regels substantieel helpen bij het terugdringen van besmettingen. Met zijn allen op een kluitje in een slecht geventileerde ruimte schreeuwen is niet zo'n goed idee waarschijnlijk, maar daarmee heb je het wel een beetje gehad. Als je de beroemde modellen op Zweden loslaat, dan voorspellen die tienduizenden doden en even zoveel mensen op IC daar. De werkelijkheid is een factor 40(!) lager.
Mijn eigen moeder, 100% risicogroep, want aan de immuunonderdrukkers, vindt haar eigen kleinkinderen knuffelen belangrijker dan afstand houden, en ik geef haar groot gelijk.
#stopdieanderhalvemeterbullshit
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2132
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 17 mei 2020 19:43

SiO2 schreef: 17 mei 2020 18:36 ....ze komt dichter dan 1.5 m bij andere mensen in de buurt, zonder mondkapje. Leuk in theorie, doet t goed in een aflevering van Jiskefet, maar slaat in de praktijk nergens op.
Ik sprak een IC verpleegkundige. Bij de patiënt staan ze zo goed mogelijk beschermd, maar er zijn ook medewerkers met lichte verschijnselen die dan weer later in de pauze bij de rest aanschuiven, zónder bescherming.

Een kennis is verpleegkundige en die vertelde dat niezen in je elleboog haalbaar en zinvol is, net als papieren zakdoekjes gebruiken, geen handen schudden en vaak handen wassen. De rest is van de maatregelen is weinig effectief of niet haalbaar. Afstand houden is leuk maar vaak onmogelijk.
Daarnaast is het kabinet natuurlijk ontzettend krom met regeltjes.... 1,5m afstand. Jaja, ik mag met 1 collega in 1 auto het hele land doortoeren, da's ook geen anderhalve meter afstand net als openbaar vervoer. Kappers etc weer aan het werk zónder beschermende maatregelen. Besmettingskans in de open lucht is erg klein, maar daar mag je niet kort bij elkaar komen.
Scholen gaan open, sportscholen dicht tot eind deze eeuw, of daaromtrent. Het RIVM heeft geen enkel advies gegeven over de sportscholen, komt allemaal uit de duim van het kabinet. In een sportschool is makkelijker afstand op te leggen dan een gewone school. Iets met aantallen, roosters, leeftijd etc. Het RIVM gaf al een bericht dat sluiten van de scholen niks had opgeleverd voor de verspreiding van het virus. Nou kunnen die ook niet alles vooraf weten, maar ik kan het waarderen dat ze achteraf nog een bericht geven dat het niets heeft opgeleverd.
Mondkapjes helpen niet.....wacht....in het OV moet het want daar kan de afstand niet gegarandeerd worden. Dan ben je toch bezig met mensen in slaap te sussen? Afstand houden levert meer op dan een mondkapje, zeker als het een niet-medisch soort zou moeten/mogen zijn. Zet dan meer OV in, of beperk de reizigers aantallen. Neuhhh, dat kost centjes en doen we niet.

Gek word ik ervan. Ik houd me vanwege sancties en respect voor de medemens aan de regels, maar geloof en vertrouwen erin heb ik niet meer. In de zin, nut en noodzaak van de regels, that is. In een goede afloop heb ik wél vertrouwen.

Dat het terugkeren naar een normale samenleving in kleine stapjes moet, alle begrip voor. We weten niet wat het virus doet, dus voorzichtig zijn is beter.
Maar in 2017/2018 hadden we ook 9500 doden vanwege "gewoon" de griep. Heeft niemand iets van gehoord of onthouden. Nu hebben we 5500 doden of daaromtrent en staat de wereld in de fik.
Laatst gewijzigd door Ramon73 op 18 mei 2020 06:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Dogma F

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 17 mei 2020 19:45

Sterker nog, de enige maatregelen waarvan t nut wetenschappelijk is bewezen, zijn handen wassen, elleboog hoesten/niezen en thuis blijven bij klachten. Dat geeft t RIVM zelf ook aan. Voor de rest weten we t gewoon niet. Dus het is maar de vraag of die 1.5m iets geeft bijgedragen aan de daling van het aantal besmettingen.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 17 mei 2020 20:02

Persoonlijk zou ik niet graag in de schoenen staan van de mensen die momenteel het beleid bepalen, het is nooit goed....

Een paar weken geleden was er een wiskundige aan het woord in 1 van de avondleuterprogramma's over de corona maatregelen en het kwam er op naar dat alle beetjes helpen omdat de besmettingsgraad geen optelsom is maar de uitkomst van een produkt van groot aantal potentiele besmettingen.
Ook al zou de algemene 1.5 m regel op zich weinig extra besmettingen opleveren, een enkeling die dan toch via de nabijheid van een drager wordt besmet kan de besmettingsgraad weer relatief sterk omhoog jagen.
Dus toch maar doen voorlopig,ook al baat het , voelend aan je water weinig tot niks......alle beetjes helpen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie