Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 mar 2020 14:39

Zoveel mogelijk testen is dus heel belangrijk.
Het nl gebleken dat wanneer je het coronavirus onder de leden hebt en ziek begint te worden, je zo snel mogelijk met beademingsapparatuur aan de gang moet gaan, waardoor het herstel veel sneller gaat dan wanneer je actie onderneemt als die persoon al erg ziek is en dan pas richting IC gebracht wordt!
Dat is al bewezen...
Tevens moeten wij europeanen dezelfde discipline aan de dag gaan brengen als de aziatische landen, die wel de 1,5 tot2m afstand in acht houden en het grote geheel in de gaten houden en niet zoals wij toch individueel blijven denken en massaal naar het strand gaan of in de rij gaan staan bij die "evenementen".
Dan kunnen we een lockdown voorkomen en zelfs de economie langzaam en beperkt weer op gang laten komen.
Laatst gewijzigd door scottpch op 28 mar 2020 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2020 14:45

Sorry, maar dit is echt onzin. Patiënten worden pas aan de beademing gelegd als ze het met extra zuurstof niet meer redden. Herstel gaat ook absoluut niet sneller als ze je aan de beademing leggen.

Overigens zijn het aantal ziekenhuisopnamen ook geen betrouwbare parameter. Wanneer wordt iemand opgenomen? Een week met 39 graden koorts liggen is niet fraai, maar in isolatie in het ziekenhuis?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 mar 2020 14:48

Let maar op mijn woorden Mark!

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8343
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 mar 2020 14:59

Mag ik vragen vanuit welke wetenschap je dit meldt? Ik heb er weinig tot geen verstand van, maar van wat ik dacht te weten is beademing ook niet goed voor de longen, maar soms niet aan te ontkomeñ.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 mar 2020 15:53

Ik vermoed dat het op Facebook heeft gestaan. Ik denk daarbij dat Scott zich niet realiseert welke enorme gevolgen het liggen aan de beademing kan hebben voor een patiënt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2020 16:06

Tevens moeten wij europeanen dezelfde discipline aan de dag gaan brengen als de aziatische landen, die wel de 1,5 tot2m afstand in acht houden en het grote geheel in de gaten houden en niet zoals wij toch individueel blijven denken en massaal naar het strand gaan of in de rij gaan staan bij die "evenementen".
Volgens mij gebeurt dit sinds afgelopen maandag juist heel goed. Ik zie veel mensen de gekste capriolen uithalen om 1.5m te houden. En juist weinig mensen bij elkaar klikken, jongeren en veelal slecht aangepaste mensen van niet-NL afkomst uitgezonderd.
Less is bore

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 28 mar 2020 16:14

Intensivist Nardo van der Meer van het Amphiaziekenhuis in Breda vandaag in de Volkskrant
Toch gebeurt dat laatste niet altijd. ‘Niet beademen is beter voor het immuunsysteem’, zegt Van der Meer. ‘Bij beademing doet de patiënt eerst een paar stappen achteruit, en dan gaat hij pas weer vooruit.’

Wielders: ‘Vannacht heb ik een jonge vrouw opgenomen. Ze ging van 2 naar 5 naar 10 liter zuurstof per minuut. We observeren haar, maar ik heb haar – gelukkig – nog niet aan de beademing.’

Voor het inbrengen van de beademingsbuis moet de patiënt in slaap worden gebracht. ‘Dan zie je soms pas hoe slecht iemand eraan toe is’, zegt Van der Meer. ‘Vooral bij jonge mensen kan dat verschil heel groot zijn.’

Soms moet de beademingsapparatuur zo’n hoge druk leveren, dat er kans is op longschade. Ook kunnen nieren het begeven, zodat de patiënt moet dialyseren.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 mar 2020 16:50

ultra_ivo schreef: 27 mar 2020 22:40
- Inmiddels heeft België 3000+ besmettingen en Nederland er 2500 (en dan heeft België nog 6mln inwoners minder dan NL)

...
België heeft momenteel idd meer geteste corona zieken; Nederland heeft relatief wel veel meer doden (een goede 30% tov de bevolking).
Ik dacht dat Nederland een paar dagen achterliep in de verspreiding van de ziekte. Maar aan het aantal doden te zien loopt het eerder voorop. Of is er een reden voor de meer doden in Nederland? Iemand een idee of beide landen evenveel testen?

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Walter

aloisvonesterhazy
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 sep 2016 13:49

aloisvonesterhazy 28 mar 2020 17:30

Ik dacht dat dit het onderwerp 'Trainen en Corona' was, niet een algemeen coronameningen- en -feiten- (al dan niet met duidelijk onderscheid) -onderwerp. Maar goed.
On topic: ik ben vandaag toch op de fiets geklommen, 163 km gefietst, dat was heerlijk want het is natuurlijk een fijne lentedag. Minder druk dan vorige week. Ik heb ook geen groepen fietsers gezien, wel duo's (maar dat mag). Enige wat mij ergerde was mensen die naast elkaar fietsen op te smalle wegen en fietspaden. Dan wordt het niks met die anderhalve meter. Maar het zal wel niet zoveel uitmaken als je alleen maar passeert.

Criterion
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 feb 2014 20:26
Locatie: Groningen

Criterion 28 mar 2020 17:36

scottpch schreef: 28 mar 2020 14:39 Zoveel mogelijk testen is dus heel belangrijk.
Het nl gebleken dat wanneer je het coronavirus onder de leden hebt en ziek begint te worden, je zo snel mogelijk met beademingsapparatuur aan de gang moet gaan, waardoor het herstel veel sneller gaat dan wanneer je actie onderneemt als die persoon al erg ziek is en dan pas richting IC gebracht wordt!
Dat is al bewezen...

Graag bronvermelding (en dan niet een of andere vage door Russen gesponsorde social media pagina) Hou anders op met deze onzin te verspreiden
Trek Domane ; Orbea Terra

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 28 mar 2020 18:00

scottpch schreef: 28 mar 2020 14:39 Zoveel mogelijk testen is dus heel belangrijk.
Het nl gebleken dat wanneer je het coronavirus onder de leden hebt en ziek begint te worden, je zo snel mogelijk met beademingsapparatuur aan de gang moet gaan, waardoor het herstel veel sneller gaat dan wanneer je actie onderneemt als die persoon al erg ziek is en dan pas richting IC gebracht wordt!
Dat is al bewezen...
Tevens moeten wij europeanen dezelfde discipline aan de dag gaan brengen als de aziatische landen, die wel de 1,5 tot2m afstand in acht houden en het grote geheel in de gaten houden en niet zoals wij toch individueel blijven denken en massaal naar het strand gaan of in de rij gaan staan bij die "evenementen".
Dan kunnen we een lockdown voorkomen en zelfs de economie langzaam en beperkt weer op gang laten komen.
Het is bewezen dus Ik ben benieuwd welke vrijwilligers zich hebben gemeld voor de controlegroep bij Dit dubbelblind onderzoek. Maar goed de aarde is plat zullen we maar zeggen.....
Laat je nu eens gewoon leiden door onze deskundigen. Dat is ook een kwestie van discipline, evenals het niet verspreiden van kwatsverhalen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37659
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2020 18:42

Je moet op twitter eens lezen wat er onder de dagelijkse mededeling met de nieuwe cijfers van het RIVM staat..... echt te zot voor woorden wat mensen aan onzin en complottheorieën verzinnen.
Less is bore

Plaats reactie