Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 mei 2020 16:48

Jans schreef: 01 mei 2020 12:19 .
Geen idee of je er iets aan hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 mei 2020 20:02

Bedankt voor de tip. We zullen kijken of er ook onderdelen voor te "krijgen" Ik moet het dus nog even goed doornemen. Wij doen verder het onderhoud zelf.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 02 mei 2020 20:35

ALS ik moest kiezen tussen gewoon kunnen fietsen en een fietsverbod + fooitje , zou het toch het eerste worden....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 02 mei 2020 21:45

@Keezx ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt. Natuurlijk zou ik veel liever normaal willen fietsen, maar dat is nu eenmaal niet zo. Daar kun je heel lang over zeuren, maar dat maakt alles er ook niet beter op. Ik ben vandaag over mijn 1km zone gegaan :o en heb een klim van 5km gedaan. (was wel binnen een uur terug.) ;)
Ik denk voorlopig dat die 50 euro tegoedbon is bedoeld om mensen hun fiets na te laten kijken die al jaren aan de achterkant van het schuurtje staat te roesten. Er zijn ook niet veel Fransen die echt een fatsoenlijke fiets hebben. Veel van die mtb-achtigen zijn fietsen van misschien 250 euro.
@Orlok, we zijn inmiddels ook groen, maar of het enige betekenis heeft??? voor einde confinement.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 04 mei 2020 14:40

Gister geen bijzondere nieuwe waarnemingen gedaan tijdens een uur of twee coronatijd-fietsers observeren bij ons voor (Rotterdam, uitvalsroute richting Delft). Wel geteld, voor het eerst. In een kwartier (vanaf half 3) kwamen er dik 100 fietsers voorbij, waarvan 20 % e-bikes. Het was geen opvallend druk moment, dus het kan wel oplopen tot 500 per uur, denk ik!

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mei 2020 22:24

Lcsmet schreef: 02 mei 2020 16:48
Jans schreef: 01 mei 2020 12:19 .
Geen idee of je er iets aan hebt.
Er is iets meer bekend. Er gaan fietsenmakers aangewezen worden waar je 50 euro korting krijgt op de reparatie van een fiets. Het gaat niet per persoon, maar per fiets. Je moet wel aan kunnen tonen middels een nummer dat de fiets van jou is. Geen idee hoeveel fietsen in Frankrijk een nummer hebben,
Maar er is meer. Je kunt een cursus gaan volgen van 1 à 2 uur. Betaald door de staat. ;) En direct daarna door Parijs fietsen?
En er gaan "tijdelijke" fietspaden aangelegd worden. Geen idee of er ook Franse ambtenaren zijn die daar enig idee van hebben hoe dat zou moeten.

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2063
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 04 mei 2020 22:38

Ik moet zeggen dat door Parijs fietsen tegenwoordig behoorlijk goed gaat. Ik heb dat het afgelopen jaar meerdere keren gedaan, de voorzieningen worden met het jaar beter, de acceptatie van fietsers ook.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 04 mei 2020 22:47

Ik ben best wel ruimdenkend, maar wat er in het gemiddelde Franse hoofd omgaat is me een raadsel.
Eerst mensen een maand opsluiten en dan een bonnetje voor de fietsenmaker geven als goedmakertje, zulke ambternaren zijn niet serieus te nemen.
Aan de andere kant hebben veel Campings Municipal de laatste 10 jaar prima gratis sanitair gekregen, da 's wel weer mooi.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mei 2020 22:57

Ach Keezx, het is overal wat. Het is nu aftellen wat fietsen betreft. Vrolijk werd je er niet van, maar soms moet je het maar nemen zoals het is. Het stomme is dat de overkoepelende fietsorganisaties in het begin ook heftig met de regering meegepraat hebben. Als die vanaf het begin de onzin hadden proberen uit te leggen, was er misschien wel eerder iets mogelijk geweest. Maar nu, allemaal op de fiets. Dat geloof je toch niet. En Parijs fietshoofdstad van de wereld.
@ultra_ivo. Hier op het platteland komen ook wel meer fietsstroken, maar je komt nogal eens op een fietspad dat plotseling ophoudt en dan ook soms gewoon met een opstaand randje. Of zoals in Orange, fietspaden die bij een kruising "om de hoek" gelegd zijn. Daar krijg je dus boze automobilisten van, Daar fiets ik echt niet op. (Ik kom ook nooit meer in Orange. Ik ga er wel om heen.)

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 05 mei 2020 09:16

Ik vind het een relatief sympathiek gebaar, hoor, die 50 euro. Ik ben benieuwd wat ze in Nederland gaan bedenken voor de mobiliteit. Tot nu toe nog helemaal niets. Ja, strepen trekken en bordjes ophangen in stations - haha.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 mei 2020 09:20

Louise, ik kan je vertellen dat de meeste fietsen die achter de schuurtjes liggen echt niet gaan fietsen van een opknapbeurt van 50 euro. Je gaat als land echt niet plots fietsen omdat de overheid het bedacht heeft. Als je bedenkt hoe ik een paar weken geleden, maar ook kennissen van later, die wel op de fiets naar het werk gaan, geschoffeerd zijn door de gendarme, dan is er nog een lange weg te gaan. Boodschappen doen, ik ben de hele winter de enige die op de fiets gaat.

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 05 mei 2020 09:21

Ik zeg toch ook niet dat ik er wonderen van verwacht. Ik vind het, zoals ik zeg, een sympathiek gebaar.
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Plaats reactie