Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5109
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 apr 2020 21:42

Afgelopen weekend ook 2 wandelaars tegengekomen met nordic walking stokken op fietspad en dan mooi die stokken gebruiken om aan te geven dat je ruim om ze heen moet.

En idd ook veel wandelaars die dan aan beide kanten van fietspad 'naast' elkaar lopen met ruime afstand en dan soort van boos kijken als je tussen ze door rijd.
En idd mensen die de berm in springen/gaan zwaaien met hun handen etc.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 16 apr 2020 21:51

DDX schreef: 16 apr 2020 21:42 En idd ook veel wandelaars die dan aan beide kanten van fietspad 'naast' elkaar lopen met ruime afstand en dan soort van boos kijken als je tussen ze door rijd.
Die ben ik ook veelvuldig tegengekomen. Ik bel vooraf dat ik er aan kom. Blijven ze hun weg vervolgen en maken ze geen aanstalten om iets aan te passen, dan rijd ik er ook zoveel mogelijk in het midden doorheen.
Die met die nordic walking stokken zijn gestoord.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2020 21:58

Die mensen die allebei aan de andere kant van het fietspad lopen vind ik ook zo bijzonder. Hoe verzin je het en dan boos zijn op tussendoorrijders.....
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 16 apr 2020 23:48

En even wat anders, is het “ coronaskeeleren” hier al voorbij gekomen.

Ongelooflijk hoeveel skeeleraars je op de wegen en fietspaden ziet. Overigens vrijwel allemaal zonder pols-, knie- of hoofdbescherming.
Kan bijna niet anders dan dat ze dat bij de spoedeisende hulp merken.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 16 apr 2020 23:52

Toen ik vanmiddag naar huis fietste had ik op een gegeven moment 37/38 km/h op de Garmin staan. Redelijk relaxed want wind in de rug. Toen werd ik ingehaald (was op een brede landweg) door iemand op skeelers :-) leek mij een prof schaatser.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 17 apr 2020 00:15

robbebopper schreef: 16 apr 2020 23:48 En even wat anders, is het “ coronaskeeleren” hier al voorbij gekomen.

Ongelooflijk hoeveel skeeleraars je op de wegen en fietspaden ziet. Overigens vrijwel allemaal zonder pols-, knie- of hoofdbescherming.
Kan bijna niet anders dan dat ze dat bij de spoedeisende hulp merken.
Ja robbebopper, ik kom uit dezelfde regio als jou en op 2 april schreef ik:

Puffdaddy schreef: 02 apr 2020 00:03 Ja, viel mij ook al op afgelopen weekend dat de skeelers zijn "herontdekt".
Niet alleen jongere mensen maar ook ouderen mensen gezien.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2020 07:23

Hier in ZH idem. Tot 65+ aan toe.

En vergelijkbaar: mountainbikeroute Westerschouwen afgesloten ivm te veel beginners op de route.
Less is bore

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 17 apr 2020 09:13

Philippos schreef: 16 apr 2020 21:51 Die met die nordic walking stokken zijn gestoord.
Human Nature Wandel Terroristen! Bekend fenomeen bij mijn rondjes op de hei op de gravelbike. Gemakkelijk te herkennen aan:
- specifieke kledingstyle, matchen voor hem en haar
- zure blik/trek, ondanks mooie omgeving en/of weer
- korte en dwingende manier van communiceren
- haardracht bij voorkeur kort
- weten het altijd beter.....
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

louise
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 25 jul 2007 14:07
Locatie: Rotterdam
Contact

louise 17 apr 2020 09:19

De wandelaars en hardlopers aan twee kanten van het fietspad of weggetje vind ik ook bere-irritant. Nouja, besmettingskans nihil, lijkt me, dus er dan maar tussendoor.

De corona-skeeleraars zijn me vanaf het begin ook opgevallen. Zeer veel inderdaad zonder enige bescherming en met zeer beperkte vaardigheden. Onbegrijpelijk.

En over de spoedeisende hulp dan nog: de vele fietsers waar het gebrek aan ervaring en vaardigheid vanaf spat. Ik woon aan een doorgaande route de stad uit, en wat ik allemaal voorbij zie zwalken... Dat kan onmogelijk allemaal goed gaan. Heb ik al in de praktijk gezien: woensdag zag ik tijdens mijn fietstochtje een 85-jarige dame liggen die een klein steil stukje de dijk op niet had gehaald op haar e-bike, die was letterlijk omgevallen. Waarschijnlijk heup gebroken.

Louise
Weblog over hoe ik op mijn 50e Ironman werd (en meer): http://www.delftweg9.nl/triathlon/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 apr 2020 09:25

Op de lokale kinderboerderij die nog gedeeltelijk open is zwermden gisteren vooral...........?


(Tip: het antwoord is niet ‘kinderen’)
Less is bore

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 17 apr 2020 10:08

Ik vraag me echt af hoe lang dit nog goed gaat zonder uitspattingen.

Aan de ene kant heb je de hysterische mens. Die is echt doodsbang en neemt het allemaal ultraserieus.

Aan de andere kant heb je diegenen die in essentie toch liever niet hun hele leven op pauze zetten, en de huidige hysterie nogal overtrokken vinden. (Uiteraard heb je ook nog een bups mensen ergens in het midden)

Als de hysterische mens vervolgens die ander de maat gaat nemen zie je veel irritatie ontstaan. Ik zie dat ook erg toenemen naarmate de verminderde vrijheid voortduurt.

Kijkende naar mezelf ben ik best braaf in die zin dat ik mezelf bv niet meer in groepsverband plaats. Als buren mij echter gaan vertellen dat ik mijn ouders niet meer zou moeten zien, dat wandelaars op een fietspad mij gaan vertellen dat ik niet meer zou moeten fietsen etc etc dan bekruipt me naast een "mind your own business" gevoel ook ronduit een "fuck you" gevoel, als ik eerlijk ben. Maar goed, ik kan ook best een heethoofd zijn, dat helpt ook niet echt mee ;)

i-mac

i-mac 17 apr 2020 11:36

Stoffa schreef: 17 apr 2020 10:08 Kijkende naar mezelf ben ik best braaf in die zin dat ik mezelf bv niet meer in groepsverband plaats. Als wandelaars op een fietspad mij gaan vertellen dat ik niet meer zou moeten fietsen etc etc dan bekruipt me naast een "mind your own business" gevoel ook ronduit een "fuck you" gevoel, als ik eerlijk ben. Maar goed, ik kan ook best een heethoofd zijn, dat helpt ook niet echt mee ;)
Als sommigen een discussie willen beginnen, zie ze mijn koerstrui. In veel gevallen stopt de discussie direct :mrgreen:


Afbeelding

Plaats reactie