Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 apr 2020 21:10

RobertvD schreef: 29 apr 2020 16:27 Gespot op Strava:

"Gisteren was de eerste regendag sinds lange tijd en niemand met een rit van 200+ km. Blijkbaar zijn we banger voor de regen dan voor Covid19"


:)
Ik heb het bij 125 km gehouden gisteren, heerlijk een keer niet die drukte. Ben het ongetrainde, ongemanierde, helmloze fietsvolk dat opeens onder elke steen vandaan kruipt goed zat. Doe nog maar wat extra regen, dat kan ik beter hebben momenteel.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 29 apr 2020 22:29

Als je maar 20kpu haalt hoef je natuurlijk ook geen helm op. Het is niet alsof een krom stuurtje automatisch betekent dat je ook wielrenner bent :p

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5351
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 apr 2020 23:19

Het is niet alsof een krom stuurtje automatisch betekent dat je ook wielrenner bent :p
Dat moet je dat de journalisten nog wel even aan hun verstand brengen. ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 apr 2020 11:03

Zonder er nou heel zwaar over te doen, is Fietsen voor mij een must. Ik heb COPD en met fietsen houdt ik mijn longen in conditie. Juist nu is (voelt) dat als belangrijker dan ooit. Maar de realiteit is dat het echt serieus druk is op de fietspaden. Veel mensen die het ook echt niet lijken te begrijpen. want bij passeren even achter elkaar gaan fietsen is kleine moeite. En als ik zelf inhaal doe ik dat met een zo ruim mogelijke boog.
Toch word ik zelf soms echt rakelings gepasseerd en dat terwijl ik de gewoonte heb om uiterst rechts te fietsen.

Pas was het helemaal fraai. terwijl ik ruim inhaal zit er opeens iemand achter me die belt dat hij er langs wil. Dat was op zich al een beetje eigenaardig gezien de omstandigheden, maar die knakker haalt me in terwijl hij niet echt heel veel sneller ging en vlak voor me pakt hij zijn bidon en probeert daar uit te drinken. waarbij hij zijn eerste slok water een soort van uitspuugt. Dat krijg ik dus over me heen. Als je, je ook maar een ietsiepietsie hebt verdiept in hoe het virus zich verspreidt dan snap je dat dit echt een superdomme (asociale) actie is.

Het is voor mij dus echt kiezen tussen twee kwaden. En hoewel ik snak naar ff lekker kilometers maken doe ik dat nu niet, het risico is me te groot. Op de echt mooie dagen zit ik op mijn spinningbike of ga ff skeeleren op tijden en plaatsen (industrieterrein op zondag of in de avond) dat ik toch bijna niemand tegenkom. Dat het weer wat minder is, is voor mij dus wel welkom. Ik kijk het ff aan, Maar als het rustig genoeg is, dan grijp ik nu zeker mijn kans.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 30 apr 2020 11:23

Als je, je ook maar een ietsiepietsie hebt verdiept in hoe het virus zich verspreidt dan snap je dat dit echt een superdomme (asociale) actie is.
Dit lijkt me eerder een bewuste actie van een of andere testosterongemankeerde klootzak.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 30 apr 2020 12:10

depoldertoerist schreef: 30 apr 2020 11:03 Zonder er nou heel zwaar over te doen, is Fietsen voor mij een must. Ik heb COPD en met fietsen houdt ik mijn longen in conditie. Juist nu is (voelt) dat als belangrijker dan ooit. Maar de realiteit is dat het echt serieus druk is op de fietspaden. Veel mensen die het ook echt niet lijken te begrijpen. want bij passeren even achter elkaar gaan fietsen is kleine moeite. En als ik zelf inhaal doe ik dat met een zo ruim mogelijke boog.
Toch word ik zelf soms echt rakelings gepasseerd en dat terwijl ik de gewoonte heb om uiterst rechts te fietsen.

Pas was het helemaal fraai. terwijl ik ruim inhaal zit er opeens iemand achter me die belt dat hij er langs wil. Dat was op zich al een beetje eigenaardig gezien de omstandigheden, maar die knakker haalt me in terwijl hij niet echt heel veel sneller ging en vlak voor me pakt hij zijn bidon en probeert daar uit te drinken. waarbij hij zijn eerste slok water een soort van uitspuugt. Dat krijg ik dus over me heen. Als je, je ook maar een ietsiepietsie hebt verdiept in hoe het virus zich verspreidt dan snap je dat dit echt een superdomme (asociale) actie is.

Het is voor mij dus echt kiezen tussen twee kwaden. En hoewel ik snak naar ff lekker kilometers maken doe ik dat nu niet, het risico is me te groot. Op de echt mooie dagen zit ik op mijn spinningbike of ga ff skeeleren op tijden en plaatsen (industrieterrein op zondag of in de avond) dat ik toch bijna niemand tegenkom. Dat het weer wat minder is, is voor mij dus wel welkom. Ik kijk het ff aan, Maar als het rustig genoeg is, dan grijp ik nu zeker mijn kans.
Je zou ook een hometrainer/rollenbank/turbotrainer kunnen overwegen?
Ik snap dat dat een schrale tweede keus is in vergelijking met buiten fietsen, maar het gedrag van anderen ga je niet veranderen.


Anyways, in de categorie "wat-er-nu-weer-van-zolder-is-gehaald":
Ligstuurtjes, overal ligstuurtjes.
En dan bedoel ik van die ouderwetse gevalletjes waarbij de armen met een bochtje aan elkaar zitten.
Laatst zag ik er zo een de berm in sukkelen met zijn ligstuurtje :lol:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 apr 2020 12:22

Lol, je moest eens zien wat ze van zolder hebben gehaald om mee te mountainbiken :lol:
Less is bore

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 apr 2020 12:23

vermeulen schreef: 30 apr 2020 12:10
Je zou ook een hometrainer/rollenbank/turbotrainer kunnen overwegen?
Ik snap dat dat een schrale tweede keus is in vergelijking met buiten fietsen, maar het gedrag van anderen ga je niet veranderen.
ik heb een Spinningbike en dat is idd beter iets dan niets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 30 apr 2020 14:05

Gisteren zat ik ongeveer 2 km achter 2 welgevormde sportieve dames die aan het skeeleren waren en het hele fietspad breed nodig hadden.. ze hoorde mij niet en gingen dus niet aan de kant... het uitzicht was weergaloos dus ook als je langzaam fietst kun je genieten :mrgreen:

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1137
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 30 apr 2020 15:09

RVV schreef: 30 apr 2020 14:05 Gisteren zat ik ongeveer 2 km achter 2 welgevormde sportieve dames die aan het skeeleren waren en het hele fietspad breed nodig hadden.. ze hoorde mij niet en gingen dus niet aan de kant... het uitzicht was weergaloos dus ook als je langzaam fietst kun je genieten :mrgreen:
Herkenbaar :lol:


Maar of het nu aan Corona ligt, omdat het 2020 is of aan het mooie weer van de afgelopen weken:

Ik zie dit jaar echt veel (jonge) vrouwen op de fiets, en dat vind ik een positieve ontwikkeling!! Hopelijk wordt de naam van het wielrennen in het algemeen beter.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8293
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 apr 2020 15:42

We mogen in Frankrijk vanaf 11 mei weer fietsen, zonder limiet. Nou ja, maximaal 100km van huis. Daar kunnen de meesten het wel mee doen. Maar dan het "leuke", maximaal met 10 man, met minimaal 10m tussen de fietsers. Ik verwacht nog wel een beperking dat we geen departementen in mogen die zwaar onder het virus te lijden hebben. (Maar daar is hier voorlopig geen sprake van).

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 30 apr 2020 18:19

Jans schreef: 30 apr 2020 15:42 We mogen in Frankrijk vanaf 11 mei weer fietsen, zonder limiet. Nou ja, maximaal 100km van huis. Daar kunnen de meesten het wel mee doen. Maar dan het "leuke", maximaal met 10 man, met minimaal 10m tussen de fietsers. Ik verwacht nog wel een beperking dat we geen departementen in mogen die zwaar onder het virus te lijden hebben. (Maar daar is hier voorlopig geen sprake van).
Dat is ook wel interessant, dus dan ga je 10 man over 100 meter uitspreiden en dan gezellig een rondje fietsen :lol:

Plaats reactie