Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 13:38

Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.

Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.

panguano
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2008 23:34

panguano 07 apr 2020 14:01

Wil je dit gedoe allemaal voorkomen?
- ga door de week overdag fietsen, er is bijna geen kip op de weg
- pak de rustige buitenwegen en vermijd de fietspaden
- vertrek in het weekend een keer vroeg (7-8 uur), er is dan ook bijna niemand onderweg

Overigens is het echt niet zo dat als je per ongeluk eens iemand op minder dan 1,5 meter afstand passeert je op eens een Corona besmetting hebt hoor.

Veel fietsplezier iedereen komende tijd, fietsen is prima voor je fysieke en mentale gezondheid!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 apr 2020 14:07

Als ik ga hardlopen dan is dat voor mij gewoon nodig. Verder loop ik juist op hele rustige plekken om maar niemand tegen te komen.

Ik woon overigens in het Noorden van het land. Vrij stil en landelijk gebied.

In mijn geschetste situatie zat die vent gewoon fout. Mij de huid vol schelden sloeg nergens op. Ik heb overigens niks tegen hem gezegd.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 14:17

RVV schreef: 07 apr 2020 14:07 Als ik ga hardlopen dan is dat voor mij gewoon nodig.
Waarom?

RVV schreef: 07 apr 2020 14:07 Verder loop ik juist op hele rustige plekken om maar niemand tegen te komen. Ik woon
Exemplarische vergoelijking van eigen gedrag die je de laatste tijd heel veel zie. Iedereen heeft een excuus/reden.

Weinig mensen geven toe dat ze ook wel weten dat binnen blijven het devies is maar dat ze er gewoon geen zin in hebben. Dat zou ik nou eens verfrissend vinden in plaats van al dat slappe geneuzel van ja, maar...

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 07 apr 2020 14:20

MarkVeenstra schreef: 07 apr 2020 11:14
aloisvonesterhazy schreef: 07 apr 2020 10:54 Wat is trouwens een wielrenner? Kan ik dit weekeinde dan wel op mijn ligfiets gaan fietsen op desbetreffende weggetjes?
makkelijk.., helm, lycra pakje.., en bij voorkeur met een krom stuur. Maar ik gok dat als je aan 2 van de 3 eisen voldoet, ze je ook wel als wielrenner aanmerken ;)
Ok ik heb een recht stuur, dan doe ik mijn helm wel even af :p

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 07 apr 2020 14:24

Joseba schreef: 07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.

Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.
Tja niet iedereen is zo conformistisch als jij. Wat vervelend

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 apr 2020 14:31

Joseba schreef: 07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.

Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.
Als jij jezelf binnensluit, dan blijven wij op verantwoorde manier buiten bewegen (tips genoeg over hoe in dit topic). Wel zo goed voor de mentale en fysieke gezondheid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 07 apr 2020 14:35

Omdat slapen en eten en drinken ook gewoon nodig zijn voor mij.

Hardlopen is voor mij ook een ontlading van stress en zorgt voor een stuk welbevinden.

Dat gezeur dat je binnen moet blijven zitten van jou mag nu ook wel een keertje stoppen. De laatste keren dat ik onze volksleiders op TV heb gezien gaven ze aan dat je gewoon naar buiten mag om te bewegen en te sporten zolang je de regel van 1,5 meter maar blijft toepassen. Als ik buiten ben om hard te lopen passeer ik iedereen op minimaal 3 tot 4 meter ALS ik al iemand tegen kom. Dus hou aub op met dat moraliserende toontje.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 07 apr 2020 14:41

Joseba schreef: 07 apr 2020 13:38 Blijf me toch verbazen, ook hier, dat velen maatregel nummer 1 klaarblijkelijk vergeten. Blijf zoveel mogelijk thuis. Ga alleen naar buiten als dat nodig is. En houd dan (dus alleen als je echt naar buiten moet) anderhalve meter afstand. Volgens mij is dan de hele voorgaande discussie incl. alle voorbeelden overbodig.

Alle wrijving en korte lontjes ontstaan omdat nog steeds veel mensen zelf wel bepalen wat kan en wat niet. Eigen interpretaties vanuit een individualistisch (en egocentrisch) kader.
Nu weten we het wel Joseba. 5x dezelfde post en het wordt wel duidelijk hoor. Waar iedereen zich vastklampt aan de 'frisse neus'-regel, vind jij de 'blijf zoveel mogelijk thuis'-regel belangrijker.

Ben het deels met je eens hoor. Iedereen loopt te zeuren dat ze buiten liepen en ontzettend veel mensen tegen kwamen. Dat heeft een heel hoog pot-verwijt-de-ketel gehalte, maar Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als ze een eigen interpretatie er op na hielden. Hoe ouder hoe erger lijkt het.

Ik vind dat mensen het lekker zelf moeten weten. Als je elke dag 2u+ op de fiets gaat zitten en je raakt besmet, dan is dat je eigen schuld. Als je gedurende die 2u iemand anders besmet, dan mag je naar alle waarschijnlijkheid aannemen dat die persoon zich ook niet aan de binnen blijven regel hield. Het wordt pas vervelend als je mensen gaat besmetten die verplicht buiten moeten zijn, maar ik heb het idee dat dat soort contactmomenten al wel geminimaliseerd zijn (ook al fiets ik regelmatig, mijn enige sociale contact is een wekelijks bezoekje aan de supermarkt).

Zoals eerder aangegeven kun je prima buiten zijn en niemand tegenkomen. Je kunt m.i. zelfs prima 300km+ fietsen, alleen doe het dan niet op zondagochtend in het Amsterdamse Bos of op de Posbank maar maak je rondje lekker op maandagmorgen.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 07 apr 2020 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 07 apr 2020 14:44

+1
Het regeringsadvies "Blijf zoveel mogelijk binnen. Je kunt naar buiten voor een frisse neus" is enigszins multi-interpretabel. Een beetje zelf nadenken blijft (gelukkig!) van belang.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2610
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 07 apr 2020 14:44

Geen haar beter dan alle motorrijders, park, strand en bouwmarkt bezoekers dus. Ik heb niet de illusie dat dat verandert hoor. Ook niet door mijn tegengeluid ( wat natuurlijk genadeloos de kop in moeten worden gedrukt en als moralistisch worden weggezet).

Maar doe er niet zo schijnheilig over.

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 07 apr 2020 14:47

Joseba, ik heb de indruk dat je al wat te lang binnen zit...

Als je dat nu blijft doen, kunnen wij lekker naar buiten.

Plaats reactie