Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Trainen en corona.

jbams
Forum-lid
Berichten: 281
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 27 apr 2020 18:48

We delen de wegen, anderen hebben er evenveel recht op als wij. Als ik hard wil fietsen kies ik mijn plekken/tijden. Ik snap echt niet waarom je zo geagiteerd moet doen als een medeweggebruiker er misschien wel voor zorgt dat je gemiddelde onder de 31 p/u duikt. Who cares.

Dat gezegd hebbende; andere weggebruikers moeten zelf de weg ook delen natuurlijk. En beseffen dat er verkeer van achter kan komen, sommigen denken dat de wereld ophoudt achter hun oorlel. Maar goed, ik kan niets aan hun gedrag veranderen, wel aan hoezeer dat mijn fietsplezier vergalt.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 apr 2020 19:38

We gaan het geen trainen noemen maar toch. Ik had een berichtje gekregen van een Nederlander in Frankrijk (Erwin Derksen, bij sommigen wel bekend) dat er nu toch wat beweging was. Er mag weer gefietst gaan worden, max 1km van huis, max. een uur. Ik heb het de nationale gendarme gevraagd en een mail met bevestiging gekregen, dus... morgen weer mijn autistische rondjes rijden.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 apr 2020 20:41

Ligt het aan mij of houden auto’s ook weer meer rekening met je?
Ik kreeg vandaag weer voorrang waar ik dat niet had en dat overkomt me vaker.
(Vaak lastig omdat ik toch al stilsta en dat het alleen maar onduidelijker en gevaarlijker maakt)

Het lijkt alsof het misgunnen en wielrenners overhoop willen rijden helemaal voorbij is. Vind dit wel zo fijn met respect voor elkaar.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 27 apr 2020 22:47

Je ziet er vast heel vriendelijk uit. Ik heb een hekel aan voorrang krijgen als ik het niet heb. Als iedereen de verkeersregels volgt is het verreweg het efficiëntst.

Vorige week nog een autospiegel op luttele centimeters van mijn stuur, let wel de weg was op dat moment dicht voor gemotoriseerd verkeer. Was ik even blij met de BOA die aan het einde van de weg deze medelander voorzag van een verse prent (die zijn niet mals!) (locatie, autoweg/defensieweg op de heuvelrug)

Ik ben op dit moment ook extreem hoffelijk aan het doen naar de mede fietsers. Vooral om te proberen te compenseren voor de hordes malloten die op dit moment een reesfiets uit de schuur van oom joop hebben gevist. Je kan je ogen uitkijken op het moment naar wat er voorbijfietst. Het gehalte fietsers zonder helm is ook weer behoorlijk toegenomen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 28 apr 2020 00:49

De komende dagen zal het wel meevallen want het gaat regenen Yoepie!

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8939
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 28 apr 2020 08:02

Even los van recht hebben en recht opeisen, wat hebben veel mensen toch een idioot slechte beheersing van hun (al dan niet) electrische fiets. Gister met het gezin een tijdje aan het water in een bocht naast een smal jaagpad gezeten, en je kijkt echt je ogen uit. Onder andere een kerel die zowat over de kop sloeg (achterwiel los van de grond) omdat hij hard in zijn voorrem kneep, en een andere oude baas die pardoes zijwaarts in de heg viel. Ik denk dat 90% het niet voor elkaar kreeg om hun fiets richting bocht überhaupt op het pad te houden. En dan nog iemand die het voor elkaar kreeg een toevallige passant op de racefiets (die echt helemaal niets fout deed) de maat te nemen omdat "het pad veel te smal is voor wielrenners". Blijf dan weg tut, als je het paadje zo ingewikkeld vindt!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 apr 2020 09:15

rob74 schreef: 27 apr 2020 09:24 iHet enige waar ik me aan kan ergeren zijn de mensen die ophouden op opletten en meer met elkaar de natuur of iets anders bezig zijn. Je eerste focus moet gericht blijven op het verkeer in de gaten houden.
Precies. Dat is de essentie.

Verder juich ik het alleen maar toe dat meer mensen bewegen. Hoe oud, wat voor shirt en wat voor fiets. We gillen het hier bij het minste of geringste uit dat we vrij moeten zijn in onze keuze's en als mensen dat dan doen is het weer niet goed :roll:

Overigens scoorde ik vorige week erg goed op de voorgestelde bingo kaart:
60+
kort/kort
1 dag geen helm
platte pedalen met toeclips
buiscommandeurs
ik slingerde ook nog een keer (veldmuis)

Ik ben zelf vooral blij dat de groepjes wannabe profs er niet meer zijn :winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 apr 2020 09:37

Helaas gisteren op de Posbank nog wel twee groepjes gezien. En helaas beide gevallen grijsharig....
Een groepje geheel in Adelaar Apeldoorn-outfit, hoe stom kun je zijn.
Verder wel heel veel solorijders of stelletjes.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8341
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 apr 2020 10:08

Volgens mij fietsen er vooral meer mensen met grijs, of geen, haar. Dus dat je die vaker tegenkomt lijkt mij niet vreemd. Dat ze dan weer zo nodig samen moeten rijden is wel weer heel jammer.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5380
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 28 apr 2020 10:16

Een groepje geheel in Adelaar Apeldoorn-outfit, hoe stom kun je zijn.
Inderdaad. Een van de lelijkste shirts uit het amateur peloton....

( het is maar een mening :roll: )
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

senior
Forum-lid
Berichten: 2209
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 28 apr 2020 11:47

daniel1975 schreef: 28 apr 2020 09:37 Helaas gisteren op de Posbank nog wel twee groepjes gezien. En helaas beide gevallen grijsharig....
Een groepje geheel in Adelaar Apeldoorn-outfit, hoe stom kun je zijn.
Verder wel heel veel solorijders of stelletjes.
Grijs is het nieuwe blond :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 28 apr 2020 12:55

daniel1975 schreef: 28 apr 2020 09:37 Helaas gisteren op de Posbank nog wel twee groepjes gezien. En helaas beide gevallen grijsharig....
Een groepje geheel in Adelaar Apeldoorn-outfit, hoe stom kun je zijn.
Verder wel heel veel solorijders of stelletjes.
Die hebben hun 55+ toerprogramma nog gewoon op de website staan.
https://www.adelaar.org/wielrennen/toer ... programma/

Plaats reactie